lördag 11 januari 2014

Varsågoda 1 och 2


Dagens underhållning från idet: Lössnön på balkongen räckte inte ens till en snögubbe. Tänkte bara visa er högen som skulle kunna vara en japansk sumobrottare, men han skulle nog ta illa upp;-)


Konstiga spår i snön. Någon "indian" bland er därute kanske kan tolka dom;-)

Varsågod - 1
Efter torsdagens och gårdagens inlägg förstår jag att några få har fått som de ville och majoriteten är ledsen, suckar och har gått i ide – som jag då. Välkomna till en mysig tillvaro inomhus! Hoppas ni som delar min åsikt om snö och kyla har rejält smutsiga fönster så att ni slipper se eländet utanför. Tyvärr putsades våra fönster i höstas. De är alltså fortfarande skinande rena. Har tyvärr inga gardiner som jag kan dra för heller. Suck! Men varsågod till er som gillar dagens tillvaro. Generös som jag är bjuder jag på den – tillvaron alltså;-)

Varsågod – 2
Gissningstävlingen är avgjord. Hela 18 läsare har röstat och det tackar jag verkligen för. Suveränt!
Ingen prickade rätt antal, vilket jag inte hade förväntat mig heller. Jag tog 197 bilder under semestern på Costa Blanca, varav 50 på byggnader . Närmast för båda antalen var en relativ ny bloggbekantskap – Gerd alias Geddfish. Grattis till en fin liten present som du kommer att gilla. Mejla bara din adress till konstellerkonstigt&gmail.com så postar jag presenten.


Resultatet av gissningstävlingen i den ordningen svaren kom in. Vill påpeka att jag gjorde uppställningen i Excel, ett program som ger mig ståpäls, fast tvärtom om ni förstår vad jag menar;-) Lägg även märke till att rubriken är i limegrön och att vinnaren "skiner" i orange. Klapp på axeln någon;-)

Stort tack än en gång till alla som ville vara med!

31 kommentarer:

Anonym sa...

Här blev det ingen snö iallafall, fortfarande 5 grader och grått..

En plats i solen sa...

Haha ja jag var ju inte ens nära haha... skönt då gör det inget att man förlorar.... :P

haha javisst var den bra.

Men om du inte vill ha snön, skicka den till mig, jag vill ha!

Geddfish ♥ sa...

Oooops, det hade jag inte förväntat mig, jag som aldrig vinner!
Tackar *niger fint*

Än har jag ingen snö, den kommer i morgon när jag ska ut två gånger, tjoho.

En skön lördag till dig ;)
Mail kommer ♥

Anki sa...

Grattis till segraren!
Har inte heller fått snö så det räcker till en snögubbe och det är jag bara tacksam för :)
Tittade på de mystiska spåren... går det möjligen någon ledning eller lina över där? Hade liknande... tittade uppåt och fick se elledningen... bara en tanke.

Rantamor sa...

Du den där sugkoppsmiddagen du gjorde igårkväll såg liiite läskig ut. Nu är det ju ingen som helst risk att jag ska kunna tillaga denna rätt, eftersom nog min ica-handlare skulle fundera om jag kom å ville köpa bläckfisk.
Kanske skulle han vara lite rolig och hämta en bläckpatron och en sik och leende ge det till mig och förklara att sugkopparna får jag hålla med själv.

Men jag tror dig när du säger att det är gott, och tror nog att jag nångång utomlands ätit detta, men kan inte komma på att jag minns att det smakade gott eller ej.

Jamensedär nu har du fått lite snö också och var illa tvungen att skriva om vädret =) =) =)
Då kan jag kontra att det är -14 här hård nordlig vind och snöyra.
Tro om vi inte ska slå på bastun och sitta där å kura ikväll.
Eftersom vi är ensam som byggt bastu i bostadsrättsföreningen så kanske vi rent av blir hemsökt idag.

Morgonen började med att telefon ringde redan nio och en av Rantafars tanter frös, hade bara 16grader inne och pannan hade stannat.
Bara att för den snälla Rantafar att dra på sig dunjackan och stålmannens tajta dräkt och flyga till tanten som blev så glad när han fick igång pannan.
Guldbagge till Rantafar !!!

Gissade ju inte riktigt rätt på dina fotografier men bättre lycka en annan gång dådå.

Nej nu ska jag börja koka fisksoppa, hittade lax, sik och scampiräkor i frysen och ska snickra till en varm soppa att värma händerna på.

Tjingelingen en lördagkväll.
Från Rantamor
och Rantafar och en sportfylld tv,
jag har därimot ägnat en stund åt hundraåringen som förvann...per bok alltså !!!! =) =)

Marit Johansson sa...

Det var ingen imponerande snömängd på balkongen :) här har vi haft -15 idag!
Grattis till Gerd!

Stare Ström sa...

Oj då, har du fått snö. Så onödigt!Här har jag haft fint gråväder med regn hela dagen, men det slapp du se. Tyckte sillen var trevligare! Vilken felbedömning jag gjorde av ditt fotande! Grattis till segraren!

Eva Trillian sa...

*Klappar på axeln* Det var bra gjort :) Själv skulle jag inte ens försökt ;)
Spåren involverar i alla fall till del en hund som fick lilla skuttet ... tror jag.
Ingen snö här. Än.

En plats i solen sa...

Nej det var inte kul. Det har gått över till viss del, har fortfarande besvär med öronen, så var iväg nu innan jul, och skall ev bli opererad igen, har ett lock för örat och en pulserande känsla, han tyckte dock jag inte haft det tillräckligt länge, så är problemet kvar i mars/april skall jag ringa igen så då blir det ev ett nytt rör i örat.

haha de där snickersrutorna är slut sedan länge gjorde dem i december å höll inte så länge haha

Då skall vi se om du kan få svar på vad jag jobbar med ;)

Guldkryckan sa...

Har ju ingen snö här alls..ytterst orättvist mod er som inte vill ha det men fått det ändå tycker jag.
Gud är ond..eller nåt ;)

Nån indian är jag inte, passar på det där..ha en underbar fortsättning på kvällen :)

Husbilen-Ellen sa...

Vi har varit utan nät ett par dagar, så nu läser jag ifatt. Jag avundas er inte snön, även om det är fint på bild. Elisabeth

Linnéa sa...

Ha, ha, tunnis bara drygt 200 bilder. Fniss skojar bara. Jag är också jätte banned på min egen iphone. Tror att Juanna löst upp den nu, fick gå in på ipnr även där. Men nu jäklar är det normal skräppost som gäller.

I morgon får det bli Fotografiska och en härlig utsikt med ett glas vitt vin o räksallad.

Susanne sa...

Bläää för snön.

Anita - Malta sa...

Snö ??? ;-)
Hellre en dålig kommentar än ingen kommentar alls eller... :-)

Nä du, nu ska jag ta och bättra mig innan du tröttnar på "hon på Malta." Missade till och med tävlingen och kan inte skylla på nån annan än mig själv.

Kanske kan det kännas lite uppiggande i snöslasket att vi idag har haft klarblå himmel, vindstilla och 19 grader !! Eller kanske inte :-(
Kram till dig iallafall från ön där solen inte alltid skiner.

Freja sa...

Jag älskar att titta ut på snö, men i dag har jag inte ens gjort det eftersom sonen och jag monterat hyllor och plockat upp böcker i källaren. Spåren är förstås från en hundägare med lite busig och skuttig hund, eller kanske en hare... Och som ekonom och fd controller så ÄLSKAR jag excel ;-)

Freja sa...

Jag älskar att titta ut på snö, men i dag har jag inte ens gjort det eftersom sonen och jag monterat hyllor och plockat upp böcker i källaren. Spåren är förstås från en hundägare med lite busig och skuttig hund, eller kanske en hare... Och som ekonom och fd controller så ÄLSKAR jag excel ;-)

llh sa...

Svar: JAAAA!!!! En helt suverän idé! Vi har en plan, vi sticker nu :)

Snön ser likadan ut som utanför mitt fönster kan jag meddela så den hoppar vi.
Klapp på axeln från mig som förstår e x a k t vad du menar när du säger Excel.

En plats i solen sa...

Nu ligger svaret på din fråga uppe :)

Monica sa...

Skitväder -6 här på morgonen hade varit bättre med barmark med tanke på Stures bara mage.
Haha missade att det skulle vara byggnader också.
Ha en bra dag;-)

Anna sa...

Missade tävlingen!
Jag hade nog prickat rätt :)

Ama de casa sa...

Grattis till Gerd!
:-)

(Fast jag ser ju att jag var den enda som gissade att det var mellan 100 och 200 bilder, så jag hade ju ganska rätt jag med ;-) )

sv: Jag vet inte varför, men dina kommentarer har en tendens att hamna i skräpposten, där dom verkligen INTE hör hemma. Jag får rädda dom därifrån ofta... DUMMA min blogg!

KajsaLisa sa...

Usch, vad deprimerande, tror kraften i min jacka jag berättade om har försvunnit. Sådana där datagrejer håller ju bara ett par år, nu får innerjackan sitta i.
Skall testa att rulla runt i snön det kanske hjälper om den blivit mer okänslig.

Olga T sa...

Tack för att du ordnade tävlingen! Piggar upp med lite aktivitet! Du var jätteduktig som la energi på att sätta upp oss i en resultattabell :))
Snö har vi inte här, inte än. Det har spåtts att eländet kommer i morgon. Vi får se.

Anders W sa...

Det är kul med spårsnö. Då avslöjas att det finns liv man oftast inte vet om. Och det är bra för fantasin också!

Margareta sa...

Jag har ju inte gissat då jag inte kunde hitta något svar här på bloggen. =)

Jag var nära att ändå göra det och hade ca 800 i tankarna och 75% byggnader - tur att jag inte gissade. Jag vill ha en möjlighet att hitta ett svar om jag ska "gissa" - men hos dig är tävlingarna inte riktigt så. Därför ska jag nästa gång det beger sig gissa hejvilt. För dina vinster brukar inte gå av för hackor - lite avis är jag på Gerd som får glädjas åt din påhittighet. Om du kollat procentuellt hur fördelningen var. var det samma som vann då? =)

Fortsätt ha en fin söndag med det vita ljuset som kommit till dig - det har den gjort här också. Nu har inte jag varit ut genom dörren på hela helgen då jag inte är frisk och ville kurera mig, vilket jag lyckats med ganska bra.

Apropå spåren så gissar jag på en cykel med dubbar, en hund (fler hundar som lekt), en konstig hare - en hare längst bort som sedan övergått till något annat djur, en hare med bara en bakfot. Eller kanske rådjur, eller katt, eller någon virrig fågel. Vad vet jag som bara gissar.

Marina sa...

Älskar din japanska sumobrottare!!!

En plats i solen sa...

Ja jag hoppas jag vinner, vore kul :P

Ja, dessvärre har IFK och elitserien uppehåll nu för EM så får vänta till den 1/2 innan jag får se dem :(

Susanne Hultman sa...

Och jag har haft fullt upp med att resa hem och att få rätt på tiden så jag har inte ens gissat. Bra att andra gör det och grattis till vinnaren Gerd!

Läste först "löss-snön" till din första bild och förstod inget alls, kanske för att jag är så ovan vid att se snö. Nej, den har tack och lov inte anlänt hit till södern men vad jag förstår är den tyvärr på ingång så jag har verkligen lust att fly iväg söderut igen.

Tack för alla kommentarer hos mig! :)

Beppan sa...

Jag för spunk när det snöar - men när väl det vita ligger på backen och lyser upp i vintermörkret så är det helt OK. Bara man slipper halkan...

Det blev ju inte så många bilder från Spanien. Mätt sedan Israel kanske? Grattis till Gerd :-)

Kicki sa...

Hm, jag gissade lika som Beppan...hade jag omedvetet sett den siffran för det den siffran bara kom upp! Den siffran tror jag är en kod jag haft en gång också...:)

Kerstins foto sa...

År det det där som kallas snökaos i Stockholm? Hahahaha....:D