onsdag 15 januari 2014

Några väl blandade onsdagskonstateranden







Ljusare
Det har (faktiskt) blivit ljusare på morgonar, och detta beror inte på en blå himmel, sol eller ynkliga två millimeter snö. Kan konstatera att det räcker med att man försover sig en timme. För det är betydligt ljusare klockan 07:45 än 06:45.

Busshaveri
Om ni råkar ut för ett busshaveri i stil med att bussen kryper i 50 km/t på motorvägen (raksträcka), 65 km/t (nerförsbacke) och 30 km/t uppförsbacke, då har ni massvis med tid att blogga. Ni blir bara avbrutna i cirka tre minuter för ett bussbyte, sedan kan ni återuppta bloggandet.

English frukostkorv
Det finns inga engelska frikostkorvar, inga ”English” diton heller om man nu måste blanda språken. Men självklart får jag medge att ”English frukostkorv” låter betydligt snofsigare än ”Pork sausages” eller – än värre – fläskkorv till frukost.

Bilder
Bilderna på min bloggprinsessa Nika och pepparkakshuset har ingenting med inlägget att göra. Tänkte bara visa att min nästan fyra år gammal favo tjej nu tagit över pappa Raddes iPad, då IT-bästisen köpt en Samsung Tablet till sig själv i julklapp. Pepparkakshuset inhandlades självklart som ett platt paket i det blå-gula varuhuset. Och hos familjen Radde äter man faktiskt upp bygget. Det är alltså inte möss eller råttor som har gnagt på det i fall att ni trodde det;-)

PS. Hoppas att alla ni som läste gårdagens inlägg förstod ironin. Om inte tycker jag synd om er;-) DS.

27 kommentarer:

Ama de casa sa...

Vaddå? Ironi??

Jag trodde att ni hade flyttat dit allaredan. Vad väntar ni på? ;-)

Freja sa...

English frukostkorv låter faktiskt bättre än fläskkorv, men jag avstår det nog ändå till frukost. Jag tar det där pepparkakshuset istället, mycket smaskigare!

En plats i solen sa...

oh det var längesedan man åt pepparkakshus.

Haha men nä, så snygg är han inte BP faktiskt...men jag är lite yngre så kanske därför? :)

Kerstins foto sa...

Hahaha, ja men jag gillar att du hittar guldkornen i allt elände i alla fall. Att försova sig är inte så himla dumt när man tänker efter. :)
Klart man äter upp pepparkakshuset, oavsett om det är dammigt eller ej.

Susanne sa...

Skönt att det har blivit ljusare, har tyvärr inte märkt det ännu. Är väl så utmattad efter mina morgonPWs så jag ser inget ;)

Geddfish ♥ sa...

Jag vill varken ha fläskkorv eller pepparkakshus, jag är svårmatad, hihi...

Lite ljusare har det blivit utan försovning. Och vi går åt rätt håll.

Jag använde min vinst ikväll, premiärlejon som jag är ;)

Olga T sa...

Trodde Nika hade din i-pad! Det är ju din färg!
Jo ironin förstod jag. Är fortfarande förvånad över att en sådan lägenhet finns och blir såld....speciellt till det priset. Finns väl ett enkelt svar förstås: Tillgång och efterfrågan.

En plats i solen sa...

Tack så mycket, har dock inte gjort headern själv :)

Melody and M.E sa...

Vilken drömlägenhet du gjorde reklam för i förra inlägget! Men själv sitter jag nog hellre och knaprar på ett pepparkakshus någonstans ute på landet där priserna är mera anpassade för min plånbok!
kram M.E

Husbilen-Ellen sa...

Fläskkorv, engelska eller ej, så slår de inte de portugisiska. Där finns det mycket smak!

Marina sa...

"Ironi"...vad är det??? Jag antog att med tanke på närheten till mat (för att slippa matoset i sängen) och med överblicken över stockholms trafiksituation så var det ett helt överkomligt pris...
För övrigt ett jättemysigt "pyjamaskort" (oavsett om det har med inlägget att göra eller ej!)

KajsaLisa sa...

Klart vi förstod den.Engelsk korv har jag aldrig testat, får se senare i vår.

En plats i solen sa...

Åh bloglovin som är så bra. ;) Ja, jag har ingen reklam på bloggen,f förutom när jag har tävlingar och så, men vill inte ha en massa i menyn och så :) Det förstör hela bloggen tycker jag! :)

Tack för flordia tips, jag kommer säkert fråga igen när resan är boka :)

Eva Trillian sa...

Och jag som trodde att det där var den gästlägenhet ni skulle köpa för att vi andra skulle kunna komma och hälsa på! :O
Försova sig en timme gör säkert gott för upplevelsen av ljus när man går hemifrån ;) man skulle kanske prova ... eller, vänta ... det är ju det jag gör idag ;)

Hörni sa...

Hahaha, ingen fara, ironi är mitt mellannamn. ;)

Så fin din favvotjej är. :)

Ama de casa sa...

sv: Vi ska åka till Sierra Nevada och tjuvträna lite i början/mitten av februtari hade vi tänkt. Får avvakta vädret lite bara :-)

Monica sa...

Herre gud är hon 4 år redan vart har dom åren tagit vägen.
Klart husen ska ätas upp ska till grannen i kväll dom vill träffa Sture och då blir det nog lite husätning här också.
Tanterna gillar sin lilla pipleksak;-)

Ama de casa sa...

sv: Jodå, Anders kommer säkerligen att få förtroendet att hänga tvätt i framtiden också. Men då får han nog plocka ned den också, så jag slipper se eländet...
;-)

Och jodå (igen). Primark finns här på La Zenia Boulevard. Och jag har för mig att jag såg ett i Murcia också, i det stora shoppingcentret på andra sidan motorvägen från IKEA sett.
:-)

Stare Ström sa...

English frukostkorv med svenskt fläskkött är säkert en upplevelse!

Va, var det ironi? Såg fram mot att få flytta till storstan- inte.

Benita sa...

Och jag som trodde det var du BP som ätit på pepparkakshuset. ;)

Guldkryckan sa...

Pepparkakshus har jag byggt en gång som liten, jag åt upp det på två dagar, morsan va skitsur i flera timmar, hon fick nämligen inte smaka ;)

Paddor ja, har ju en jobb-padda, har till och med tillgång till trådlöst hemma, men jag tar inte hem eländet, för då fastnar jag i soffan för gott ;)

Nu får du ha en trevlig afton.

ansepanse sa...

visst blir det mycket ljusare på morgonen om man nu är en timme senare ute :)
jag undrade just vilken sabotör som varit framme på det där pepparkakshuset :)
kram

Unknown sa...

Tack!
Jag vågade inte skriva något som kommentar i ditt förra inlägg om du var seriös och kanske skulle sedan för evigt ogilla mig. Skönt ivarjefall att få det bekräftat att jag läste dig rätt, ironiskt.
Tack,,,kul.
/Kiki

En plats i solen sa...

Han är ju underbar, gillar du inte honom? :) Se the holiday riktigt bra film

Marit Johansson sa...

07.45 är det fortfarande riktigt mörkt här. Och 20 grader kallt dessutom det här veckan... inte kul alls, det är inte konstigt att man blir deprimerad och inte har lust till någonting...

Linnéa sa...

Taylor Jones, riktigt inne. Har hört att de har biffkorv, 98 % kött med svartpeppar. Måste prova. Hornstull?
Så söt hon är din lilla bloggprinsessa!

Margareta sa...

Den där svengelskan är ju för bedrövlig - "hatar" verkligen sådana skriverier även om jag själv skulle kunna tänka mig ... men inte om jag vore produktutvecklare - fy vad dåligt - du håller nog inte med mig men det är bara ...

Kul att följa din bloggprinsessa, undra om vi gör det i tonåren? Hihihi ...