onsdag 30 oktober 2013

”Weird” konstrunda

Jeans machine
Igår tog jag med er till Hornstull på Söder i Stockholm. Nu tar jag er tillbaka dit för att visa ytterligare en fantasifull och kreativ utsmyckning som faktiskt är en skyltning för en jeansbutik. Mera sådant tack!


Fågel, fisk eller något mittemellan
Nu är ni rätt trötta på Söder antar jag, så utställningen ”Bird, fish or in between” på ett Business Center i Vasastan liver kanske upp. På tvättlinor i receptionen hängde 58 tuschritningar av Tobbe Eriksson. Å den här ”Ugly Bird” är inte alls ful tycker jag. Kolla bara frisyren!


"Den Vidrige"
Att Stockholm bjuder sina gäster på världens längsta konstutställning vet ni ju redan. Alla t-banestationer visar upp mer eller mindre bra konst. Den här temporära utställningen ”Den Vidrige” i en glasmonter på Odenplans har ett väldigt passande namn tycker jag. Konstnär: John Jakobsson.


En hane
Sist men inte minst har jag hittat några keramikinsekter vid Gärdets t-banestation ikväll. Saken på bilden är en hane säger skylten. Undrar hur honan ser ut;-) Men jag gillar "saken". Å vad jag gjorde på Gärdet får ni kanske veta imorgon.




14 kommentarer:

Freja sa...

Åhh, älskar det första skyltfönstret. En dekoratör har haft riktigt roligt där!

Marit Johansson sa...

Ugly bird är underbar och inget annat :)
Ser fram emot bilder från Gärdet imorgon, det är en trevlig stadsdel, där skulle jag nog vilja bo om jag flyttade till stockholm. Söder går däremot bort.. riktigt omysigt!

Eva Trillian sa...

Konst är fantastiskt. Ja, eller ... KAN vara. När den väcker känslor - oavsett vilka t.o.m. - och få oss att tänka till. Så himla bra att vi får tycka olika också tycker jag.
Jag föll pladask för "Ugly Bird" som jag tycker är fantastiskt charmig :)
Fixa din "flash" och lyssna sedan på Koyczan. Ordkonstnär som jag verkligen gillar!

Kerstins foto sa...

Den första är ju jätteläcker, vad roligt de måste haft som gjort den installationen.
Men händerna....voj, voj, voj...de ser ju ruskigt läskiga ut. Den konsten tilltalar inte mig. Men den sista var fin, den gillas. :)
Ha en fin torsdag.

KajsaLisa sa...

Ingen fara, Söder tröttnar man inte på, gör man det är man trött på livet. Kul bilder, affärer som ger något tillbaka fast man inte handlar av dom är både kul och billigt. Sen när jag går runt hoppas jag att någon annan handlar så dom överlever :)

Monica sa...

Ser ut som Plåtniklas på bild ett, fågeln på tvåan skulle gärna få ett hem hos oss.
Lite småäckligt är det med dom vandrande händerna men hanen var ju riktigt söt;-)
Ha en bra dag

Lennart sa...

Ugly Bird ser härlig och skön ut, gillar honom. Grattis! säger jag. Ni ser så härliga ut på bilden. Ber om ursäkt att jag inte har varit in till dig lika mycket som tidigare och skrivit men jag har fått mindre med tid vid datorn. Familjelivet tar sin tid.

Anki sa...

Tittar gärna på ännu mer kul konst! Ugly Bird är ju helt underbar... inte ett dugg ugly!
Och skyltfönstret är riktigt häftigt!

Ama de casa sa...

Läskiga händer, men ändå coola på nåt vis.
:-)

ansepanse sa...

jag gillar också hanen, alltså den i keramik :D och skyltningen i jeansbutiken är suverän
kramar

cat sa...

Vad härligt med en konstrunda så här i höstrusket. Måste säga att den vidrige inte riktigt föll mig i smaken. Fulfågeln och hanen var dock inte så dumma :-)

Anni sa...

Jisses, vad du har varit ute och rest! Ändå till Knivsöder, tänk det där har jag missat helt! Nytt utflyktsmål är noterat!
Jo, hostan håller i sig. Äldste sonen är inne på sin sjätte vecka, maken på sin fjärde. Gissar att jag inte ska klaga som bara är på min andra ... (fast just idag känns det bättre, jag njuter lite i tysthet och hoppas att det inte är falsklarm).

Della sa...

Det var mycket annorlunda det. Fågeln är för söt. Händerna... njä.

Beppan sa...

Wow - den där jeansmaskinen skulle man ha - Så kreativt!!!
Och Ugly bird föll jag pladask för. Vilken snygging!
Den vidrige är sådant jag kan drömma mardrömmar om.....