söndag 20 oktober 2013

Aloha Hawaii!


Där borta till höger runt hörnet ligger Nacka Aula som har en utmärkt akustik.


Inget fel på kaffet i den cafeterian från 1970-talet. Bekväma bänkar som tillät bloggande i 65 minuter;-)




Fullt ös - därav bildkvaliteten. Men genrepet var grymt bra:-)

Större delen av denna söndag befann jag mig på väldigt okänd mark – söder om Slussen. Ni som känner mig vid det här laget vet att jag har väldigt svårt för siffror i allmänhet och datum och tider i synnerhet. För att vara på den säkra sidan hade jag alltså en timme och fem minuter tillgodo innan showen skulle börja. Dessa 65 minuter spenderade jag i en sunkig men ganska så charmig cafeteria någonstans på området.

Genrep i Nacka Aula
Det var nämligen klockan 14:00 och inte en timme tidigare som Rönninge Show Chorus genrep i Nacka Aula inför stundande VM i Barbershop på Hawaii skulle börja. Favo Kollegan Yvonne och 119 (!!!) körsystrar sjöng låtarna som ska leda till en guldmedalj som de hårfint missade i Seattle 2010.

Ståpäls
Kan väl säga som så att kören var grymt bra, vilket bekräftades av att aulans tak lyfte i takt med uppträdandet och den entusiastiska publiken. Japp, jag satt i 1 ½ timme med konstant ståpäls.

Note to self
1. 120 kvinnor som inte bara sjunger utan hoppar och studsar är inte lätta att fota. De står inte stilla och poserar för den här bloggens fotograf, vilket ni kan se på bilderna. Att använda blixt hjälper föga;-)
2. Bild 4 visar körens nya paljettdräkt. Rätt färgnyans – limegrön:-)
3. Jag är inte ett dugg avis på kollegan som först tillbringar en vecka med sin familj i Orlando, Florida och sedan via San Fransicso ta sig till Honolulu på Hawaii. Jag är inte ens sur på henne att hon inte ville ha med en bagagebärare;-)

Gräv guld på Hawaii nu tjejer!

Då det finns en himla massa skyltar med på bilderna tror jag att Pumita gillar inlägget som bidrag till Skyltsöndag.

15 kommentarer:

Monica sa...

En givande söndag med andra ord även om damerna flaxade omkring.
Ha en skön kväll;-)

Eva Trillian sa...

En unik söndag som ingen av oss andra fått lyxa oss med :)
Stort av dig att inte ens vara aningens putt över att inte få vara bagage-bärare ;)
Hoppas din helg varit bra i övrigt också och att den nya veckan börjar minst lika bra som den fortsätter!

Beppan sa...

Mäktigt med körsång. Bara att hålla tummarna att damerna tar hem guldet!

Det där är ju f ö mina gamla hemtrakter. Bodde i Nacka en gång i världen!

Klimakteriehäxan sa...

Körsång är bevisligen kul. Hoppas vägen till Hawaii är tydligt skyltad!

Stare Ström sa...

Du är mera på alerten än vad jag är! Våra Pearls of the Sound, som också ska tävla där, hade också öppet genrep idag. Men det missade väl jag. :-(

Anders W sa...

Häftigt! Och bra fotat!!!

Pumita sa...

Jag gillar inte bara skyltarna, jag gillar hela grejen! Låter riktigt häftigt med en så stor barbershopkör. Hade gärna varit på plats och hört dem live. För att inte tala om att se tävligen på Hawaii. Det hade varit kanon. :)

Unknown sa...

Grym kollega du har. Ja, grymt duktig alltså.
/Kiki

KajsaLisa sa...

Säger bara körslaget verkar ligga i lä här, synd att dom inte lagt upp det på youtube.

Anki sa...

Wow... såå häftigt!
Skulle gärna varit där... håller tummarna för att de vinner på Hawaii!

cat sa...

Jag lovar att hålla tummarna för. de fantastiska 120, sjungande kvinnorna.

Ama de casa sa...

Häftigt! Jag visste att körsång är häftigt och roligt, men att den kunde ta en ända till Hawaii, det hade jag ingen aning om.

Hmm... Jag kanske skulle gå med i en kör... ;-)

Rantamor sa...

Först när jag ser ordet Nacka, så kommer jag alltid att minnas den "finnen" som ringde hem till oss när Rantafar hade sin elfirma och osade på i snabb takt på finska....
innan jag hann infoga att,
jag inte förstår finska.
Då blev det tyst en stund och så säger han...
"vill nacka lättriken...."
=) =)

Sen iakttog jag cafeterian du satt på, och blev alldeles bestört över att flickorna i kön inte ens har kläder på sig, barbenta när vintern har knackat på ???
Och så ser jag fuktfläckar uppe i taket vid fläkten,
borde åtgärdas....

Sen kan jag tro dig att det var mäktigt med dessa hoppande sjungande flickor, och det ÄR ju inte körsång som några tror, utan något helt annat, barbershop !!!
119 st sjungande hoppande tjejer,
starkt.

Och så byter dom kläder i halvlek??
Tänk vilket bök och spring där bakom vid denna klädbytar situation, d hade jag velat se !!!
Tur för dig att dom inte hade rosa paljett kläder för då hade du kunnat vara med på trissen.

Önskar också lycka till i Hawaii,
och tycker nog att du hade kunnat följa med....som påkläderska och makeup tjej....

Ha en finfin början på veckan för att öka mot slutet av veckan...
(vi hade 11 feta minus grader inatt men nu skiner solen...)
Burrrr...

Tjingelingen från Rantamor.

Hörni sa...

Låter som en härlig upplevelse att höra denna kör sjunga. Lycka till på Hawaii till dem! :)

Marit Johansson sa...

Ja hoppas dom vinner, ser ut som en helläcker show!