onsdag 23 oktober 2013

Glad onsdag



Självklart vill ni veta varför det blev en glad-onsdag, eller hur!?

Vädret
Inte kan man klaga på 14 plusgrader i Stockholm denna 23 oktober. Verkligen inte! Att det sedan duggregnade hela dagen kan jag stå ut med. Hellre det än minusgrader och snö.

Författare
Dagens träff med en författare på mitt jobb slutade i total succé. Det tog inte många minuter att övertyga den trevliga kvinnan som ville ha en ”ball, fräck och häftig bok” att
1. ett svart bokomslag med bara vita bokstäver påminner om en begravning
2. ett fräckt alternativ kunde vara svart med röd text.
3. limegrön text är nog den bästa lösningen.
Punkt 3 kom hon på alldeles själv, då hennes visitkort hade denna fina färg! Sådana författare bara älskar jag:-)

Gofika
Avdelningsmöte med gofika hos Stinas bageri idag. Å japp, Halloween är nära och sammanfaller med en extra timmes sömn på söndag.


Presenter
Ovan ser ni ett gulligt kort och en söt liten kanin som (den numera äkta) maken och jag hittade i ett vitt kuvert på hallgolvet ikväll. 1 000 tack Rantamor och Rantafar för era lyckönskningar. Av kollegan Malena fick jag/vi en söt liten mini orkidé. Å tror det eller inte, den har slagit överlevnadsrekord i vårt hushåll – 10 dagar. Det tidigare rekordet låg på fem;-) Stort tack till dig också.


PS. Inget inlägg imorgon. Ska på en guidad visning på stan där jag verkligen hoppas att man får fota. Vi ses och hörs på torsdag. DS.

25 kommentarer:

Gunilla sa...

Det finns anledning att gratulera förstår jag! :) GRATTIS, GRATTIS!
Så söta spökmaränger - sådana ska jag gör till barnbarnen när vi ska fira Halloween nästa vecka!

Anita - Malta sa...

Skönt att du finns Beate. Vem kan inte smittas av din fantastiska entusiasm. Du riktigt bubblar ju nästan över av energi, fantasi och jag vet inte allt ;-)

Ja, all anledning finns ju att gratulera till din Glad-Onsdag !! ...och vilka läckra maränger.

Lycka till imorgon och fota får du förhoppningsvis. Till glädje även för oss andra.

Själv vet jag inte riktigt vad jag håller på med. Står fortfarande och stampar på Skyltsöndag och undrar vart jag är på väg ;-)

Rantamor sa...

Tjiiihiii..
när jag ser ert "bröllopsfoto" och initialer på hjärtan slår det mig nu först att det också är våra initialer....

Så mycket positivt på en dag, kan man verkligen kalla en glad-onsdag, och då kan du ju få en bloggfri dag imorron !!!
Ha så trevligt.

Tjingelingen från Rantamor.

Husbilen-Ellen sa...

Bra dagar behöver man mycket av! Lime föll helt klart på läppen! Kram Elisabeth

LissenTo sa...

Glad onsdagar skulle man ha minst en gång i veckan, eller hur!

Fint kort ni fått och härligt att författaren nappade på dina idéer

Japp rätt varmt här också

Marit Johansson sa...

Jag pratade med min syster tidigare idag som skröt om alla plusgrader.. jätteroligt för er. Här har det regnat och varit hela 2+

Eva Trillian sa...

Fin-post, lyhörd författare, skrämmande gott fika Och en vacker blomma ... låter som en bra onsdag! :) Önskar dig en minst lika fin torsdag!

Hörni sa...

Så trevligt att få presenter och lyckönskningar. :)

Ja, visst har det varit varmt idag! Helt otroligt.. rena sommarn ju.

KajsaLisa sa...

Klart man får, annars får man smyga.
Två gånger har jag respekterat sånt. Den första (det här är faktiskt sant ) var när jag körde ett gympass inne på en gambiansk militärförläggning. Jättehäftigt gym med rostiga maskiner och plåttak och flagnande puts. Men fota på militärförläggningar i Afrika skall man nog undvika.
Den andra var när jag befann mig inne i den krypta på Hihgate Cementary, också en häftig miljö men hon som höll i visningen var så trevlig att jag lydde.
Förresten, klart författaren var glad, hon fick ju sin bok utgiven :)

Susanne sa...

Sv: hahahaha, så tokigt det blev. Svårt att skriva ironi, Tycker att det kollegans Bs mustasch är asaful. Han har under 3 dagar rakat av sitt skägg i etapper och idag ska han vara slätrakad.

Anki sa...

Vilken underbar dag... såå härligt med en glad onsdag och med gofika, spökmaränger och presenter!
Jo... du... Peking är i Allsvenskan... på nionde plats!

Unknown sa...

En bra dokumentation på en lyckad dag. Kul läsning.
/kiki

Ama de casa sa...

Härligt när det finns så många saker som gör en glad :-)

Hoppas på många läckra bilder på torsdag då!
:-)

Monica sa...

Hur lyckas man döda en orkidé utan att bryta av den, mina brukar blomma 1/2 till 2 år.
Kul med folk som lyssnar på vad man säger;-)
Skulle ha svårt att sätta tänderna i dom söta spökena.
Ha det bra

Kerstins foto sa...

Men åh vilka söta spöken, skulle vara svårt att äta dom.
Rantamor är lika gullig som vanligt, så fint med en sån överraskning när man kommer hem. :)
Orkidé....hur får du den att leva i max 5 dagar? De blommar ju i veckor. Tror du fått nåt måndagsexemplar tidigare, den här borgar ju för att den borde vara av bättre kvalitet. :)
Fin torsdag till dig.

cat sa...

Det var verkligen ingen dålig onsdag du hade! Lite avis blev jag allt på trevliga möten och gofika :-)

Benita sa...

Kan förstå att du gillade den författaren. ;)
Visste inte att det fanns mini-orkieér. Jag har två levande blommor, den ena är en orkidé och den är flera år gammal, helt otroligt att den överlevt så länge här hos mig.

Susjos sa...

Så fina presenter ni fått :) Kul!
Och glad-onsdagen avslutades väl med att se Zlatan göra alla dessa mål!!? Snacka om vilken tur vi hade som fick se just den matchen igår!

Della sa...

Svart och limegrön bok... skulle jag kolla vad det var för något? Antagligen, eftersom det avviker från det vanliga. :)

Unknown sa...

Dags för ett stort GRATTIS förstår jag efter att ha scrollat upp och ner en stund bland dina härliga inlägg.
Ha det nu fortsatt gott ni båda!
/SA

Margareta sa...

Det är torsdag idag, åtminstone 20 minuter till - bara en parentes.

Vilket gulligt kort nu fått och inte förvånad över avsändaren. =)

Nej, inte skulle jag klaga på 14 grader, men däremot regnet och det gör jag nu om det inte slutar till helgen. =(

Låter som ett nytt spännande bokprojekt. Gofika vill jag inte kalla det jag ser på bilden men däremot ett superläckert foto.

Grattis till rekordet och hoppas att ni slår det med råge.

Hoppas att guidningen var bra och att du fick fota för då får kanske vi också vara med på ett hörn.

Sov gott - det gör du nog redan.

Ps. Jag påstår fortfarande att det är torsdag idag. =)

Anni sa...

Jamen det var ju passande med mumintroll på grattiskortet - med tanke på avsändaren alltså, dig och maken ser jag inte som några mumintroll.

Om vädret kan jag säga mycket, men ser att du gjort det. Snön på vår väg mot sydväst chockade oss i fredags, vi hade ingen sett i våra delar av nollåtta. men det är ändå inget mot upplevelsen i måndags morse. HU! Så nu gör jag som du - suuuger åt mig solen och plusgraderna och ger fingret åt vinter, snö, cancer och annat otyg.

Och åt eländesförkylningen som inte ger med sig.

Stare Ström sa...

Ja, ,det var verkligen en glad-onsdag!

Guldkryckan sa...

Visst ja..det är ju helloween igen..har inte hört så mycket om det på skolan..fast visst ja..ungarna målade fladdermöss på bildlektionen..så lite har man ju hört förstås.

Själv är jag för gammal naturligtvis..fast egentligen är den största anledningen nog att jag tycker det är trist..har aldrig förstått mig på det...gillar inte fladdermöss ;)

Nu tillönskar jag dig en skön helg och utbringar härmed en skål...ha de bäst.

Kicki sa...

Hej! Nu är det fredag...:)
Bra jobbat med blomman, brukade också ha svårt med orkidéer men numera går det bättre!
Tog verkligen fasta på det där med vinet (ditt förra inlägg) eftersom alzheimer så nära hos mig...Skål!