söndag 13 oktober 2013

Fototriss: Så här ser det ut där jag är


En runtvandring på vår färgsprakande innergård.


Minns ni "solrosmotorvägen" från i somras?! En rackare håller sig envist kvar på höjden;-)


Den här bilden togs klockan 13:00 idag på balkongen. Ni förstår att jag njuter för fullt, va'

Till en början med vill jag tacka er så hemskt mycket för alla gratulationer och roliga reaktioner till gårdagens inlägg. Älskar alla mina bloggkompisar och jag tycker att bloggen var ett perfekt ”medium” att ”komma ut” på;-)
Nu kunde vi inte ha valt en bättre dag/helg för vår ”kupp”. Två sanslöst vackra och inte minst varma dagar som det gäller att komma ihåg framöver. Kan inte minnas att ha suttit på balkongen den 13 oktober någonsin, än mindre utan kläder (överdrift;-) Bildbevisen som jag lägger upp talar sitt tydliga språk.

Message to Rantamor
Kan väl säga som så att tre kommentarer från Rantamor och en länk förtjänar ett ”hedersomnämnande” här. Hennes tomathjärta och –blomma på en macka i skogen tillägnad mig/oss var så himla coolt och spontant – och spontanitet gillas;-) Å Rantamor, natten var till belåtenhet om man bortser ifrån att den numera riktiga maken vaknade med en förkylning. Den numera äkta mannen bar mig inte heller över tröskeln. Men vi känner väl till tröskeln som han kunde ha burit mig över om vi inte hade glömt ritualen totalt. Ooooops!

Hos Fototriss finns många bilder som visar hur det ser ut i Sverige just nu.

PS. Hälsar på er senare. Ska njuta ett tag på balkongen först;-) DS.

30 kommentarer:

KajsaLisa sa...

En höstpromenad är väl inte helt fel när man är nygift,fina färger.

Guldkryckan sa...

Nä..det där med tröskeln skippade vi också...varför göra det svårare än det behöver vara ;)

Jo..hösten har ju sin charm..alla färgerna..bladen på marken..jo...änna grannt på nåt vis..MEN..jag föredrar ju vintern då med all snö som lyser upp..detta mörker som nu breder ut sig hade jag faktiskt kunnat vara utan..men man får gilla läget. ;)

Nu ska jag strax ställa mig vid spisen..fläskkarre står på menyn..en favoriträtt hos oss...köttbullarna från igår som blev över får vi väl ha på mackorna senare ikväll..gott det också.

Ha de fint nu och njut av livet som akta maka/make....bra jobbat BP :)

Jeanette Svensson sa...

Först och främst vill jag gratulera till ert giftermål. Så underbart. Sen måste jag ju bara säga det att vilken underbar höst. Satt också och njöt i värmen på balkongen i går. Hade 20 grader.

Eva Trillian sa...

Britt-sommar? Indian-sommar? Förutom färgerna som naturen bjuder på så känns det ju inte som om det vore höst när du visar en termometer med ... *kollar igen* ... 34 grader PLUS! Seriöst?
Hoppas er första söndag som äkta makar är helt underbar!

Connie Tornevall sa...

En charmig triss, byggnaden ser inbjudande ut mellan höstliga färger!

Ama de casa sa...

Underbart att ni har en sån fin höst och alltså en perfekt start som äkta makar :-)

Stare Ström sa...

Kul för er att ni fick en sådan fin dag. Själv har jag varit insvept i dimma hela dagen. :-(

Axart sa...

Tjusigt!!
AX

Monica sa...

Wow där trivs du i värmen förstår jag, mycket fågelmat blir det när solrosorna blommat ut.
Hoppas du trivs bra som en ärbar kvinna;-)))
Ha en skön kväll

En plats i solen sa...

Ja jag är handbollsfreak, fotbollsfreak med, men handbollen börjar mer och mer ta över första platsen i mitt hjärta! :)

haha, ja förstår det, dock är jag singel så har ingen och gifta mig med, får hitta honom först! :)

Vilken fin triss du bjuder på, idag har vi haft mulet och regn, men igår var en vacker höstdag! :)

Marit Johansson sa...

Jag är jätteglad för din skull att du faktiskt har sommarvärme men kraftigt avundsjuk. Här är det skitkallt :(

Pumita sa...

Ni valde årets bästa helg! Det är ju när man inte förväntar sig att det ska vara så fint som det blir magiskt! Men att glömma tröskeltraditionen, det var en miss! ;)

Om jag är periodare... vad gör det dig till... missbrukare? ;)

Maria sa...

Sååå fin och härlig triss med underbara bilder!
Ha de gott!

Rantamor sa...

TACK för dina snälla ord och länkning invävt i din triss.
Lite surt var det att ni glömde det där med tröskeln...och nu får jag riktigt dåligt samvete, jag har ju hostat i armvecket hela tiden när jag bloggat och kommenterat hos dig, och ändå har jag smittat ner din äkta man....
Shit...
Har ju smittat ned Rantafar men det har ju sina förklaringar som jag inte går in på här i din kommentarsruta.

En sak till...
det var ett paprika hjärta och blomma ni fick...
inte tomat !!!
=) =) =)

Hade inte sett att du trissat, hur kunde jag missa det, för mycket frisk luft idag kanske.

Jösses vilken värme ni har fortfarande, underbart.
Här har det varit lite kyligt idag, men igår var det rena sommarvärmen.

Nu ska jag snart se Bron, gillar den serien, den adhd polisutredaren spelar ju sin roll så bra...

Tjingelingen från Rantamor, och du tror inte Rantafar bar mig över tröskeln heller, det var så längesen att jag inte riktigt minns...anno 1970 (fossiler..)

Rantamor sa...

Inte så konstigt att jag inte sett ditt trissinlägg, för på min blogglista står det fortfarande "Drop in" inlägget...
konstigt ??
Men så heter ju din blogg också konst eller konstigt..

=) =) =)

Kicki sa...

Men så vackert och varmt du har haft!! Stackars lilla solros som står där ensam men så stark!

Linnéa sa...

Härliga färger i Täby också, fina bilder. Kan tänka att du mös där på balkongen. Tycks ha missat något, födelsedag eller? Gör som vanligt sippar bakåt i din blogg, har legat lågt i veckan pga massor av jobb!

LissenTo sa...

Ja färgerna sprakar nu och värmen kan man inte klaga på

Ha en fin start på veckan // Lissen

Margareta sa...

Jag har förstått att ni håller sommarvärmen i ett hårt grepp, du får gärna släppa lite och skicka upp. De nordliga vindarna tar inte av några kläder - om man inte glömmer att hålla fast dem förstås.

Verkligen somriga bilder om det inte varit för växtligheten. =)

Ha det gott och en underbar första vecka som nygift.

Freja sa...

Älskar färgerna på din innergård, magnifikt! Temperaturen på din balkong däremot, där är jag glad att det är du och inte jag som sitter...

Anita - Malta sa...

Nämen, jag har ju knappt hunnit smälta det ännu. Nygift var jag själv för hundra år sen känns det som ibland. 21 år sen var det visst. Nu blev det varken hundar eller barn men mycket har jag varit med om vill jag lova ;-)

Jaha.. och vad håller jag på med nu då. Skulle ju kommentera din fina triss. Älskar hösten "därhema" så länge solen är framme och vad jag kan förstå har både sommar och höst närapå slagit världsrekord. Det vill säga precis som man önskar att de alltid vore.

Gillar din kaskad av färger på bild ett. Solrosmotorvägen har jag nog helt missat men trots att den ser lite hängig ut så står den som sagt.

Misstänker att du inte sitter kvar därute på balkongen nu när klockan visar tio och temperaturen är nog en annan. Men vad ljuvligt att kunna njuta av solen sådär i Oktober ! Helt otroligt. Hoppas den som bestämmer kan skippa vintern helt. Vem nu det skulle kunna vara ;-) Några vädergudar tror jag inte på och inga andra gudar heller. Ha en skön Måndag Beate.

Linnéa sa...

STORT GRATTIS TILL DIG O MAKEN.
gillar Las Vegas stuket. Kunde inte kommentera just det inslaget nej sa datorn så jag gör det så här istället.
Häftig präst, kvinnliga präster är oftast väldigt bra!

Stor grattis kram!

Anni sa...

Jahaja, nu går det hett till, här rodnar till och med träden när de hör er!

Jah Hollis sa...

Du håller liv i sommaren på balkongen. Annars ser det ju riktigt höstligt ut.

Beppan sa...

Är det verkligen i mitten av oktober?? Kan ju inte tro det när man läser om klädlöst på balkongen och ser din triss.
Förstår att det är där över 08 som solen fastnat. Kul för er som får njuta av go´värmen!!

Hörni sa...

Det ser faktiskt helt underbart ut, förstår att du njöt i solen. :)

Kram och grattis igen, blev jätteglad av förra inlägget.
Vi gifte oss också "i smyg", men det var 24 år sedan. :)

Mias Mix sa...

Får börja med att gratulera till bröllopet! Roligt att göra slag i saken efter så många år!
34gr på balkongen - ja ni behöver inte åka till Medelhavet på smekmånad :)

anemonen sa...

Med den tempen hade även jag njutit. Jo nu är nog hela landet färgat i gult. Finfina bilder från dig.

Susanne sa...

Helgen var fantastik, kan inte minnas att det varit en sådan underbar höst någonsin. Tyvärr så läste jag tidningen att oktober och november ska bli varma och i december kommer kylan =(

Kerstins foto sa...

Vad härligt att kunna njuta av balkongsittning den här tiden på året, riktigt så varmt har inte vi. Men vackert är det och det är det i din triss också. Måste dock erkänna att när jag såg bilden på termometern först trodde jag det var en hushållsvåg! Tror jag måste gå till optikern. :P Gillar solrosen som står stånd mot både höst och kyla, kämpa på!