måndag 21 oktober 2013

Helgen i bilder

I gårdagens inlägg har ni ju redan sett vad jag har gjort i helgen, men det kommer mera nu;-)

Gårdsstädning
Är det städning/plantering på innergården brukar maken och jag alltid komma på en passande ursäkt att slippa vara med. I söndags hade vi än en gång giltiga skäl – Rönninge Show Chorus genrep inför VM på Hawaii för min del och maken var ju förkyld;-) Ni ser väl herren med den rutiga skjortan som krattar löv. Då vi inte äger några rutiga skjortor hade vi i alla fall inte passat in där;-)


Slussens tunnelbana
Väntetid på Slussens t-banestation på väg hem till Täby ska utnyttjas maximalt. Väggen med ”fönstret” skiljer två tunnelbanelinjer åt. Kul bild om jag får säga så alldeles själv.


Stilleben på gatan
Bara för att visa er att det faktiskt är minusgrader i huvudstaden bjuder jag er på ett isigt litet stilleben på gatan. Det går förresten lika bra att halka på isiga som på blöta löv.


Solrosmotorvägen
Ni minns väl ”min” 200 meter långa solrosmotorväg!? Så här såg den ut i helgen. Det är faktiskt maken som tog bilden för han tyckte att skylten i samband med det ruttna solrosorna såg ”hilarious” ut. Håller med honom.


Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

PS. Stay tuned. Imorgon ska jag visa är en riktig cool present jag fick av kollegan Susanne idag. DS

19 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Lite av varje i helgen. Tänk att kyla kan ge så fint frostigt foto! Ha dé! Elisabeth

Stare Ström sa...

Att inte ha någon rutig skjorta måste vara ett fullgott skäl att inte kunna hjälpa till att städa!

Eva Trillian sa...

Ibland kommer bådae förkylningar och events lägligt ;)
Gillar bilxen med de frysta löven!
Sv:Radikal? Korkad? Nej du :-) eller ... kanske - men då är vi två ;) Men jag har inte alltid tänkt så och önskar att fler orkade välja bort "borde".
Kramar är alltid välkomna :-) *kramar tillbaka*

Ama de casa sa...

Haha! Ni plockade väl?
:-)

Jösses vad din kollega var duktig på att ta hand om äpplena! Håller med dig - coolt!
:-)

Linnéa sa...

Höststädning så sker här också men nu 9 nov, det som är schysst är att de som medverkar får presentkort på 200 Coop, sen grillas korv och vin och öl finns att tillgå. Flera musiker i huset, så vi brukar dra lite låtar. Esbjörn väcker alla med trumpet. Själv bidrar jag som trummis, hämtar min Daibooka o kör med vispar. Kan ju bl.a. annat nästan alla Siwans låtar utantill. Så hos oss blir det ett jävla drag.!

Susjos sa...

Brukar också ha annat för mig när det är höststädning. Hm, det kommer upp snart tror jag, och troligen jobbar jag natt då, så jag sover mej igenom den dagen!

KajsaLisa sa...

Kul att du hittat till slussen med kameran du med.Om du har problem med kvällsbilderna så beror det troligtvis på att kameran bra har automatläge. Den fungerar så att när den är mörkt får den för sig att det skall vara dagsljus på bilden, antingen så är den öppen så länge att den släpper in för mycket ljus eller fäller upp en blixt. Kan du ställa manuellt så är det faktiskt rätt lätt att ta bra mörkerbilder.
Testa på skoj att ta en liknande bild som den första i min helgbild, med blixt. Då lurar du kameran. Den kommer aldrig att kunna lysa upp hela Drottninggatan och gatan närmast dig, alltså längst ner på bilden skär du bort i datorn, för den kommer att bli ljus. Det borde fungera, värt ett försök i alla fall.

Rantamor sa...

Alltså vi bor i en bostadsrättsförening med parhus och vi är så lyckliga att det inte finns någon allmänning som vi ska gemensamt sköta.
Sådant brukar ju bara bli tjafs.
För vi flyttade hit 7 år sen, så hade de prövat ha några gemensamma sommarfester, men mycket varierande resultat, så allt upphörde.
Nu fungerar vi som "vanliga " människor, säger hej när vi träffas och pratar skit om varann...hahahaha
Det kallas grannkärlek.....tror jag.

Vart har alla solrosor tagit vägen ?? Blivit fågelmat kanske ??

Tjingeling från Rantamor.

Marit Johansson sa...

Haha... har bestämt för mig att ni hade giltiga skäl även förra hösten, eller kanske var det vårstädningen. Tummen upp för t-banebilden, tänk att människor direkt blir ett blickfång i en bild, även om man bara ser en liten del, han ser ut att ha bråttom som alla andra stockholmare :)

Monica sa...

Det känner man igen herre gud vad mycket vi hade att göra på städdagarna;-)
Nä blommorna har nog gjort sitt men lite frön kan man väl alltid plocka.
Ha det bra;-)

Della sa...

NCC har verkligen fått till det där i sin generositet. Underbart! :)

Beppan sa...

Gillar den där solrosmotorvägen! Fast bättre var den ju i full blom... Nu är det väl fåglarnas tur!

cat sa...

Jag förstår fullkomligt att ni inte deltar i gårdsstädning, för det måste man ju faktiskt ha rutiga skjortor till ;-) Som tur är bor jag i hyreshus så det finns anställda som sköter vår gård.

Som vanligt är det intressant att studera dina bilder. Gillar verkligen din tunnelbanebild!

cat sa...

Jag glömde ju skriva att du har rätt angående min header. Och tack för dina fina ord :)

Hörni sa...

Hahaha, om du får onda ögat av grannarna sen så vet du varför. ;) Men det är det ju värt helt klart. :)

Benita sa...

Inte mycket kvar av solrosorna. Minusgrader hos mig med.

esterii sa...

Ja utan rutiga skjortor gör man ingen nytta:)

Margareta sa...

Underbart med så många härliga helgbilder hos dig.
Var ska jag börjar? Ja, nej ni hade inte passat in om det inte finns några rutiga skjortor - däremot skulle sambo absolut platsat i gänget och jag tänkte på allt rutigt som finns hos honom efter senaste tvätten. =)

Håller med om att bilden är cool och mannen i bild gjorde det inte sämre.

Du har bevisat, här ösregnar det nu men det är lovat (hotat) klarss 1 varning vad gäller oväder och jag som ska till Piteå ikväll =(

Gillar också makens (den äkta) bild samtidigt som jag frågar, -plockade ni några?


Freja sa...

Och nu är de på Hawaii! Nästa gång får vi ta och följa med som hejaklack!