onsdag 9 oktober 2013

Onsdagstema: ”Skyltningskonst”

Alltså det här är återigen ett tema som jag gillar skarpt, för skyltar är ju faktiskt konst. Här kommer mitt första exempel:



BrandPost
Här har jag snubblat över väl genomtänkt skyltningskonst. Detta brunnslock tillhör en brandpost som gör reklam för Rodhammarbolagen som jag inte visste att de fanns tills jag googlade företaget. Men med tanke på att det står ”BP” i versaler på locket kan jag ju inte låta bli att skylta lite för mig och min Konst eller konstiga blogg också. Vad tycker ni – har denna skylt potential att bli min nya header, eller är det bara jag som älskar detta brunnslock? Observera också mitt fotavtryck bredvid – det kallas för vattenstämpel à la BP;-)

Monstertruck
Den här bilden har jag inte tagit själv utan det är AMA som har mejlat denna monstertruck till mig. Den läckra trucken får vara med på grund av att den skyltar med min favo färg – orange och ger ett klart budskap om vad den gör om dagarna. Jo, utan tvekan kan USA skylta med att allt är större och maffigare där än i Europa. Stort tack till AMA som fotade monstertrucken speciellt för mig när hon var i USA:-)



Mera skyltningskonst hittar ni här.

PS: Jag ska definitivt inte skylta med avsaknaden av min egen IQ igen. Men jag kan väl säga som så att vi sedan en halvtimme tillbaka har en skinande ren mikrovågsugn. Detta efter att ha mikrat Couscous utan lock i den. Detta förfarande kan varmt rekommenderas om er mikro behöver rengöras ;-) DS.

20 kommentarer:

Susanne sa...

Jag vill oxå ha ett eget brunnslock.

Rantamor sa...

Brunnslocket ÄR helt klart värt att vara din nya header, den gör reklam för dig och på något sätt passar den in i dina bloggkonstigheter.
Men jag gillar ju din header som du har nu också skön konst från vår gemensamma bloggerska (eller har jag fel??)

Ja du allt är verkligen stort där borta i det stora landet där Ama bor.

Tjingelingen gillar ditt brunnslock.

Olga T sa...

Tror jag avstår från en ren micro ;)

Tack för inspirationen hos dig idag!!!
Välj header själv efter att ha kollat mitt bidrag också. Fast ditt är väldigt läckert och stilrent.

Hälsar en sporadisk bloggerska.

Anita - Malta sa...

Mikra Couscous utan lock !!?? Ja, får väl prova då nu när jag ändå är ensam hemma och kan härja i köket som jag vill ;-)

Behövde inte läsa en rad när det första jag såg var "ditt" brunnslock med vattenstämpel och allt. Det här är ju Beate som i ett nötskal. ..men som header föredrar jag nog den mer färgstarka du har nu.

Sen är ju formen på ditt lock kanske inte helt perfekt om man jämför med den jag just nu tittar på ovan.

Orange ?? Trodde det var limegrönt only som gällde. Men att ha bara en favoritfärg kan ju bli lite ensidigt. Båda färgerna ihop är ju rena rama kalaset !!

Fick ett glatt besked idag. Makens egentliga syfte med resorna fram och tillbaka mellan Stockholm och Malta är ju läkarbesök och uppföljning efter hans levertransplantation. Och de förbaskade HCV / virus som ännu härjar runt i våra bådas kroppar. Äntligen har det kommit ut en ny behandling på marknaden. Interferonet tog ju nästan livet av oss båda. Den nya ska introduceras nästa år och vi har båda fått en tid i augusti för behandling. Jippiiie !!!

Nä, Beate, nu måste jag ge mig ner i köket och se vad som kan finnas bland gömmorna i frysen. Hos oss är ju maken den som alltid lagar maten och det börjar sina lite nu bland resterna ;-)

Margareta sa...

Hahaha, min behöver rengöras. =) Det är nog inte bara din IQ som skulle gjort något sådant. Har inte tänkt på att det står BP, nu tittar inte jag ner lika mycket som du gör inne i stan, men däremot i skogen.

Jag skulle köpt den första bilden direkt om jag hade dessa initialer, nu har jag inte det. Vilka snälla vänner vi har här på nätet, som tänker och gör så mycket fint åt oss - du är ju en av dem.

Nej, nu ska jag fortsätta titta på TV. Ha det gott.


Stare Ström sa...

Den där BP-skylten är väl så nära Hollywood du kan komma! Fotavtryck och allt. :D

Kerstins foto sa...

Men snacka om perfekt bild till temat OCH dig! Gillar också att du vattenstämplat bilden, en mycket kreativ lösning istället för att sitta och skriva. ;)
Att rengöra micron? Nej, tack. Jag avstår så gärna, åtminstone med den varianten. Jag spillde ut ett helt O´boypaket en gång, värsta städning jag har gjort kan jag meddela. Tur ungarna har flyttat hemifrån, nu finns det aldrig O´boy här hemma. ;)

Anki sa...

Ja, men det locket är ju helt klockrent! Och med vattenstämpel och allt! Snyggt!
Hm... tror jag avstår ovan nämnda rengöringsmetod :)

Eva Trillian sa...

Snygg ny header! Inte alla som har egna brunnslock - och varför inte, kan man ju undra!
Snygg Brandgul stor-bil! Funderar på om mitt bohag ens skulle synas om man ställde in det där ... och vi bor ändå i villa ...
Gratulerar till rena mikron och tackar för tipset. MEN ... lär också av andras misstag, en liten hobby ja har ;)

Ama de casa sa...

Det där brunnslocket är ju DITT. Det syns långa vägar! Ta hem det vettja - skulle göra sig fint i vardagsrummet :-)

Jag tyckte den där trucken var nånting för dig :-)
Tack för länken!

Freedomtravel sa...

Perfekt header ju! :)

Monica sa...

Bättre reklam än på brunnslocket kan du väl inte få, snyggt
Den bilen på vår gata jag undrar hur han skulle ta sej härifrån;-)
Ha en bra dag

cat sa...

Wow ett eget BP-brunnslock! Vilken grej ;-)
Hi hi jag åkte så klart en bergbanan upp till höjden. Hade inte lust att bestiga berg inte.

Anni sa...

Vet inte varför det händer att jag inte ser alla dina bilder. Får väl ladda om sidan och prova igen.
Intressant att couscous fungerar som rengöringsmedel ... nähä ... det var inte riktigt så du menade ...

Hörni sa...

Klart du ska ha brunnslocket i headern! Perfekt ju! :)
Häftig monstertruck du har fått av Ama. Riktigt snygg för att vara långtradare. ;)

Della sa...

Tycker du ska ta väl vara på den där bilden med BP. Inte alla som har en sån!

Anonym sa...

Oj då, lovar att se upp så jag inte trampar på dig :)

KajsaLisa sa...

Den där kommentaren gick iväg lite för snabbt, den fick ingen adress.

Freja sa...

Ohh, älskar BP fotot, det måste du merutnyttja!

Marit Johansson sa...

Whooohooo... :) ett helt eget brunnslock istället för en stjärna på Hollywood walk of fame!!