fredag 4 oktober 2013

En perfekt fredag

1. Fortsatt blå himmel och sol, men blåsigt. Helt ok!


2. Så här ska en lunch se ut: blodig rostbiff med pepparsås (utan kännbara pepparkorn) med potatiskaka. Efterrätt: hembakade kanelbullar som var lite ”sotade”. Dom skippade jag trots att det var Kanelbullens dag.


3. Ovan lunch intog jag under denna coola lampa. Stort ha-begär uppstod kan jag säga.


4. Efter lunchen var det bara att kolla in konsten som hängde på väggen på Restaurang Station. Här har nämligen Wallery flyttat in. Wallery representerar Street Art konstnärer och varje månad presenteras en ny konstnär på restaurangens vägg. Cool och rolig idé oavsett om man gillar verken eller ej. Den här konstnären Evers – hade i alla fall sålt två verk.


5. Från den ena konstnären till den andra. Min lilla bloggprinsessa hälsade på idag. Äntligen har Nika fått riktiga pennor för att kunna måla på glasdörren som tillhör hennes pappa Raddes kontor. Å IT-bästisens kontor behöver all utsmyckning det kan få;-) Hon passade även på att rita en blomma på ”penndonatorn” Åsas glasfönster. Sådant gillas skarpt.


Ni förstår väl att det var en perfekt dag – helt i min smak:-)

19 kommentarer:

Stare Ström sa...

Du lyckades liva upp denna blåsiga kyliga dag!

LissenTo sa...

Blå himmel, en lyxlunch och en söt prinsessa som hälsar på.
Förstår att du gillar din fredag

Freja sa...

Blå himmel gör mig alltid glad, året runt. Men på hösten kan jag njuta av den även utomhus!

Margareta sa...

En helt perfekt fredag - jag instämmer även om dimman låg tät över Luleå på förmiddagen, men väl framme på ön aå sken solen men har mest shoppat. ätit och ... BASTAT! Den stora premiären har skett i kväll - ljuvligt och nu är jag som en babyrumpa över hela kroppen. =)

Sv. Du kommer inte att få se några bevis då jag inte hade kameran med mig på tisdagskvällen, bara mobilen och inte då heller blev maten i fokus.

Linnéa sa...

Härligt inlägg! Gillade din lunch väldigt mycket, men jag skulle nog vilja ha den som middag, ser urgott ut! Kul med konsten, din lilla IT-prinsessa är ju helt ljuvlig. Klart hon ska dekorera farsans kontor. Det har ni ju alla glädje av! Kollar Skavlan o kollar dator samtidigt! Sippar på en drink Aperol, liknar Campari, lite vitt vin is och aningens fruktsoda! Slut efter veckan!

Beppan sa...

Himmel så blå - konst i fönstren och prinsessbesök. Kan ju inte bli bättre :-)

Tony sa...

Känns som det skulle vart en perfekt dag för mig med.

Susjos sa...

Hösten kan ju vara riktigt trevlig när himlen är blå! Lunchen ser ljuvlig ut, liksom prinsessan. Sån kul idé att byta konst på väggarna på restaurangen. Hoppas lördagen blir lika trevlig :-)

Della sa...

Skön dag där. Själv fick jag skjuts hem av en grann som kom förbi. "Slapp" gå hem, fast jag hade räknat med en promenad i det fina vädret.
Ser att bloggprincessan inte har samma färgsmak som du. :)

cat sa...

Ja det är lätt att se att du hade en riktigt fin fredag :)

Ama de casa sa...

Vilken söt liten konstnär - och duktig!

Maten såg underbart god ut! Men jag vill allt ha lite pepparkorn att tugga sönder i min pepparsås :-)

Guldkryckan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Guldkryckan sa...

Kanelbullens dag är inget som jag finner nåt värde i att fira..fast frugan brukar tvinga i mig en o annan kanelbulle under året..utom just denna dag..fast gott är det ju ;)

Vi har en pub här i stan..7-ans ölhall heter den..7:ans ölhall öppnade måndagen den 31 augusti 1900 och har specialtillstånd att bara servera öl utan några större krav på annat..en o annan ölkorv serverar de förstås..o chips... http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96lhallen_7:an

De har tekningar på sina väggar som visar alla original som suttit där med sin öl under åren som gått..gamla original som sen länge är borta..från tiden då ölchappen ännu var i full fart..minns när jag var liten hur farsan tog med mig på ett sådant..på 70 talet nån gång..fick blåsa av skummet på fars öl minns jag..gubbarna runt applåderade min bedrift..haha..ja..det var tider det..ha en skön Lördag nu.


Rantamor sa...

Så fick vi se din rosa bloggprinsessa igen, bra det så att jag fick se att hon vuxit och blivit ännu sötare.

Håller på med mat idag för vi ska få finfrämmande från Tomtebo.
Colin med sina "päron" kommer, och jag ska försöka trolla ihopa en trerätters middag.

Ska bli ripa till förrätt, och just ripa har jag ju aldrig lagat.
Rantafar plockade den igår så nu har vi fjädrar över hela bostadsrättföreningen....
Oooooops att en lite fjällripa kan ha så mycket dun på sig.

Bräserat kalvkött till varmrätt.
Och så har jag gjort Tiramisu på mitt sätt med mascarponeost, kaffe och apelsinskal i en rulltårta....

Kul att komponera en middag, men jag har då ingen aning om det passar ihop...

Hoppas att du har en finfin lördag.

Tjingelingen från Rantamor i köket.

KajsaLisa sa...

Låter som en underbar dag, med fina bilder.

Hörni sa...

Maten ser fantastisk ut, konstverken likaså, för att inte tala om din fina bloggprinsessa, vilken go tjej. :)

Eva Trillian sa...

;) Om man får måla på något förutom papper utan att det bli kaos i vuxenvärlden - ja, då är det ett bra ställe att vara på :)

Husbilen-Ellen sa...

Härligt med konst i omgivningen! Elisabeth

Marit Johansson sa...

Härligt att se Nika här hos dig igen, hon har ett smittsamt leende :) gillar hennes ovanliga namn, det är så fint.
Såklart tjejen ska ha riktiga pennor att gå loss med!