torsdag 31 oktober 2013

Bus eller godis X 3

Under alla år som vi bott i den här lägenheten har det aldrig hänt att vi fått ”läskigt” besök på Halloween. Men ikväll så…

Trio
Klockan 18:05 ringde det på dörren för första gången och jag möttes av den här trion.


- Bus eller godis?
- Eehhrm, jag har inget godis, men går det bra med pengar?
- JAAAAAAAAA.
- Vad fina ni är!
- VAAAAAAA! Vi är väl inte FIIIIINA, va’!
- Jag menar - eeehrm - ni är fint sminkade tycker jag.
- Jag är inte sminkad, jag har en mask ser du väl.

Oooops...

Kvintett 1
Fem minuter senare gick dörrklockan igen.

- Bus eller godis?
- Jamen, var ni inte här alldeles nyss?
- NÄÄÄÄÄÄÄÄ!
- Jag har inget godis, men går det bra med pengar?
- JAAAAAAAAA.
- Får man säga att ni är fina!
(Som ni ser är jag snabblärd;-)
- JAAAAAAA!

Kvintett 2
När det ringde på dörren för tredje gången en kvart senare var jag proffs på det där.

- Bus eller godis?
- Hur många är ni egentligen?
- Fem.
- Det ser jag väl, jag menar – äh, strunt i det. Jag har inget godis, men jag har märkt att det går lika bra med pengar också?
- JAAAAAAAAA.
- Köper ni godis för pengarna sen?
- NÄÄÄÄ!


Kan väl säga som så att kvällens underhållning var väl värd tre gånger 20 kronor. Å det är väl självklart att jag vill ha valuta för pengarna också i form av bilder;-) Frågade såklart först om lov att få fota och gängen svarade JAAAAA i kör. Min favo bild är trean. Kolla tjejens blick som hon kastar på den söta vampyren.

Det här får bli mitt bidrag till Torsdagstema "I like".

25 kommentarer:

Eva Trillian sa...

:) Tur att du inte är lättskrämd och att du hade cash hemma - inget av dessa hade stämt på mig ;)

Susanne sa...

Hemma på min gata har det varit tyst för första gången på många år.
Dina "ungar" var väldigt fiiiina.

Freja sa...

Ohh, det här gillar jag med! Mina ungar har nästan vuxit ifrån halloween, så jag får inte längre praktisera skräcksminkning här hemma. Dottern gick med en kompis som har två småsyskon som behövde sällskap. själv ska jag halloweena på jobbet i morgon. Antingen fegar jag och går som lilla goth-My, eller så går jag all in och går som döden... I år har vi inte fått ett ända besök. Så synd, då måste jag ju äta upp allt godis...

Anita - Malta sa...

Himmel vilket underbart inlägg och härliga bilder på de små busarna ;-)
Klart de ställde upp och lät sig fotograferas. Här hos mig är det tyst. Inte en kotte som ringer på. Kan bero på att vår porttelefon inte fungerar vilket jag insåg först igår !

När vi bodde i vårat härliga gamla townhouse i St Julians, som jag ibland ångrar att vi sålde, då knackade det på dörren en kväll och jag var helt oförberedd. Där stod en hel klase utklädda barn och ropade i kör "trick or treat". Vad gör jag ? Ingenting !! Säger bara thank you och stänger dörren !!!

Ja, det var inte igår alltså utan precis när vi flyttat till Malta. Minns inte alls att halloween ens uppmärksammades när jag bodde i Sverige.

Hursomhelst, tänker på det där ibland och ungarna måste med all rätt tyckt att jag var en väldigt trist tant ;-)

Rantamor sa...

Men du jag tror allt att det spred sig i trappuppgången att du hade pengar att ge...
hade jag bott granne med dig hade jag och Rantafar klätt ut oss...eller vi kanske inte hade behövt det för du hade nog inte känt igen oss iallafall.
Sen hade vi skrämt dig så att du hade fått bjuda på ett glas vin till mig och en wiskey tll Rantafar...
och hade vi gått se ???

Näe vi hade nog suttit kvar till att du hade bjudit på ett glas till, men sen kanske vi hade vinglat hem, för vi bodde ju så nära...

men sen hade vi klätt ut oss och ringt på och tagit en runda till

*skratt*

tur du har andra grannar !!!

Tjingelingen vet du va flickan i havanna sa...
"bus eller mus..."
Näe den va ful ju.

Margareta sa...

Hihihi, är det kärlek säg ...
Tur att de inte kommer in här hos oss, finns varken pengar eller godis för tillfället, månntro om det går lika bra med en korv. =)

Underbara bilder och kul, men så många de är åt gången, kanske bra det med tanke på allt som sker mörka kvällar.

Nu ska jag läsa neråt, som vanligt har jag missat och fortsätter mitt kommenterande här då jag inte ids öppna nytt för varje kommentar och inlägg.

Mycket kreativitet i detta inlägg (onsdagens) och jag gillar allt du visar upp även den vidrige tycker jag är läcker.

Superläckert och lika mycket kreativitet i tisdagens bilder, vad bra att du har en ursäkt.

Underbart igen men nu av andra orsaker, visst har vi haft mycket sol men inte temperaturen som du bjuder på - hoppas ni får behålla den ett tag till, eller länge.

Nej nu ska jag rusa vidare ett tag och se mer av vad jag missat. Ha det gott och snart är det fredag och dags för veckovinet. =)

Unknown sa...

Kul grej!

Anita - Malta sa...

Haha.. Rantamor är riktigt roligt hon ;-)

Anita - Malta sa...

..rolig hon! Nu kan du räkna till ett par extra många kommentarer. ..utan mening ;-)

Pialotta sa...

Vi bor på 6-te våningen nu med hiss och låst ytterdörr, så hit kommer ingen. Annat var det förr, då vi bodde lämpligare för de där skräckinjagande barnen ;) Visst är det en kul grej i tiden, men det kan bli för mycket av det goda ... visst märks det riktigt tydligt nu att vi har ett mångkulturellt samhälle :) Fina bilder fick du :)

KajsaLisa sa...

Visst var dom värda godis, du fick ju jättefina bilder i utbyte.

Della sa...

Du är snabblärd, konstaterar jag än en gång. Härliga bilder.
Inte en endaste en ringde på dörren här igår, vilket är lite ovanligt.

Freedomtravel sa...

Oj så mycket besök du fått! Jag tror att såna där små läskiga filurer kanske är rädda för vatten, för vi har inte sett några ;)

Monica sa...

Blir att gå på banken idag då;-)
När grannungarna som är i moppe o bilåldern nu var små hade vi en bamseskål med godis.
Dom nya barnen en bit bort är som dej tror jag = tycker att hundar är läskiga så jag får till min stora förtjusning fläska i mej godiset själv;-)))
Ha en skön helg

Ama de casa sa...

Haha! Jag hade inte vågat öppna... (Eller så är jag både utan godis och snål ;-) )

cat sa...

:) Hade du så många femkronor hemma! Eller fick de göra upp om att växla själva?

Gunilla sa...


HAHA! Härliga ungar!
Ja visst är vi nästan synkade! Men du är mycket flitigare på din blogg – jag har för tillfället alldeles för mycket annat att göra. Dotter och barnbarn som flyttat till Sverige och behöver hjälp med lite av varje innan allt fallit på plats för dem. Nu ska vi ut och storhandla så barnen slipper leva på mackor och äggröra.

Hörni sa...

Hahaha, vad härlig du är. :) Jättefina barn. Samma här, grannbarnen kom och var otroligt bra sminkade och utklädda, men jag tänkte inte på att fota, så synd.

jenette sa...

Underbara bildet.

Guldkryckan sa...

Jo..de hade sådant där på skolans fritidsavdelning idag..var där på snabbbesök och fick hälsa på både Satan själv och Dracula...och några andra suspekta varelser från en annan planet eller nåt...ungjävlarna hade kul..fick hjälpa en av ungarna med att få ordning på den där "eldgaffeln" han gick omkring med..den hade gått av på mitten..ja..det var nån anordning på mitten av nämnda gaffel där som fallerade..men jag fixade det och djävulen sken upp igen i ett muntert leende..tacka fan för det..guldkryckan fixar allt ;)

Ha en skön helg nu...det ska jag. :)

Kicki sa...

Tur jag bor på landet! Kul för dig att få uppleva skräckisarX3!!!;)
Snabb är du det har jag märkt tidigare!

Linnéa sa...

Oppps! Den nya generationen på g...
Har inte mycket till övers för denna tradition, lite kul kanske. Men.....de kanske ersätter påskkärringar. Helt befriad här på torpet.
Skar ut ögon och mun i en orange paprika, satte ljus i satt den på verandan. Nu är den grillad!

Susjos sa...

Gillar inte alls dessa påringningar i hallowen tider, därför att det har kastats ägg på fönster och dörrar om de inte fått godis! Snacka om bus...

Men som tur var så har maken köpt godis i år,så nu ska vi väl slippa äggkastning :)

Men jag måste säga att de var bra söta bilderna på dina monsters som ringde på, och lilltjejen på sista bilden är ju söt som socker!!!

Marit Johansson sa...

Den blicken var väldigt talande :)

Anni sa...

Men vilka toppenbesökare du fick! Undrar just vilket bus de kan hitta på i ett flerfamiljshus, de kan ju inte rulla ut dasspapper i trädgården direkt!