onsdag 13 mars 2024

Uppmärksammat idag

Dagens fika. Konstigare än så här behöver det inte vara;-)

Amanda Ilestedt är gravid här.

Elin Rubensson säljs till amerikanske klubben Houston Dash här.

Zlatans 17 åriga son Maximilian tränar med AC Milans A-trupp, upplyft från Milans primavera lag (P19) (här).

Den yngre sonen Vincent (16), deltog i P08-landslagets träningsläger på Bosön (här).

Det var ungefär de rubriker inom sportvärlden som jag uppmärksammade idag. Tycker nästan synd om Zlatans söner – vilken press de måste ha på sig.

I Täby Park var vissa gator sopade idag. Det var en tidig chansning som kan straffa sig redan på söndag.

Rea på rea hos Akademibokhandeln. Jo, tack:-)

En mobil med 49 olika snusvarianter. Visade ju snus i min Skyltsöndag här. Kan ni tänka er att Åsa D. räknade skyltarna. Hon fick ihop det till hela 2 888 stycken. Så dagens antal är ju en baggis i sammanhanget;-).

För två veckor sedan visade jag er den nya läckra belysningen i Täby Centrum underifrån här. Nu får ni se den uppifrån, snyggt det också:-) Den sprillans nya sittgruppen fick också vara med. En fröjd för ögat, men obekvämt att sitta på.

14 kommentarer:

LillaSyster sa...

Mmmm nybakad fralla=)
Hoppas inte att Zlatans söner jämförs med sin pappa utan får visa vad de själva går för. Rea på rean, då kan det vara svårt att motstå. Ha en bra kväll =) kram

Guldkryckan sa...

Här sopade de lite idag också som förberedelse inför maskinen som väl ska ta upp allt grus.
Jösses va mycket de häller ut, välbehövligt men ändå. 😲
Det där är en fralla i min smak, enkelt och riktigt gott.
En kaffe till det och man kan njuta ordentligt.

Ha de fint Bp.

nalta norrland sa...

Mumsig macka 😋
Sopa sand är ett vårtecken ✔️
Rea på bokrean 👍

Ditte sa...

Ja, en del händer och det mesta hade jag hunnit med att läsa. (Det som innefattade fotboll) Har förstått att Zlatans söner i varje fall när de var i Hammarby hade andra namn- I mIlano är det ju svårare- Men visst finns en press. Tror säkert de är beredda på den.
Kul att de belysningen från annat håll och visst är den läcker. Gillade möblerna men är det inte bekväma så kan de ju kvitta. Endast stilpoäng kör jag inte på längre när det gäller möbler-
Dagens fika såg riktigt god ut och inte behöver en krångla till det-
Bra att rean fortsätter och en del fynd har du ju gjort. Jodå, jag också.

femfemman sa...

Ser gott ut.
Spännande att se om Zlatanssons också kan bli stora.

Susjos sa...

Ja, den mackan såg god ut!
Och tack för all sport info, visste inte att Zlatans pojkar spelar fotboll, men det är ju inte så konstigt!
Här i Solna ligger gruset kvar, kanske lika bra, för det kommer säkert mera snö..tyvärr!
Härligt med rea på böcker, och så många färgglada snusdosor ;-)
Tjusig belysning även uppifrån i Täby Centrum.
Ha en fin kväll!
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Den mackan tackar jag inte nej till! Mina ungar ÄLSKADE rosenbröd när de var små.
Zlatans söner - nä hu, borde de inte sats på nån annan sport? Pojken Borg är ju också i det där läget att "min pappa var världsbäst nu tror alla att jag ska bli det också!" Skitjobbigt måste det vara.
Men du som älskar fotboll - kolla in dokumentären om DDR:s fotbollslag och livet deras spelare hade. Riktigt spännande nutidshistoria, landslaget hade alltid sällskap av ett rejält gäng Stasi-agenter! Brittiskt program som är färskt.
https://www.svtplay.se/video/jqWAo3Z/fc-stasi

Hannas krypin sa...

Nej det kan inte vara lätt att vara barn till Zlatan och välja samma karriär. Olidlig press ju, hade inte pallat.

Anki sa...

Första tanken ... vilken press på Zlatans söner!
Ser ut som en riktigt god macka!

christian sa...

Det verkar ändå som om sönerna ärvt fotbollsgenerna....
Fikat ser smarrigt ut, en av mina favvofrallor...
Bokrean har klarat sig utan mig än så länge, får se om jag hinner göra nåt kap innan allt plockas bort!


Hanneles bokparadis sa...

hyllorna med reaböcker ganska tomma på Akademibokhandeln, inte synd om Zlatans söner, inte synd om Ulrika Knapes dotter Anna, finns många exempel.

Hanneles bokparadis sa...

Armand Duplantis pappa varit stavhoppare, inte synd om honom

Guldkryckan sa...

Så fick jag syn på mackan där igen, jösses va gott. :)

Carita Liljendahl sa...

Ska bli spännande o trevligt att få återse TC, om det blir så på fredag.
Mycket har nog ändrats, men mycket är sig också likt.
Mackan är sådan som jag skulle gilla!