tisdag 5 mars 2024

Rolig tisdagsblandning #1

Kan ni tänka er!!! Prick klockan 15:39 blev det helt plötsligt väldigt ljust här i lägenheten. Anledningen stavades SOL, som jag inte sett på två veckor. Bara två plusgrader dock, men det får jag väl ta. Solen försvann dock igen klockan 16:24.

Årskontroll
Årskontroll hos tandläkaren var väldigt tillfredställande och prisvärd, bara 675 kronor. Noll hål. Tack! Bilden jag lägger upp visar inte en hundtass respektive ett ställ för ätpinnar, utan röntgenbilden på skärmen föreställer mina framtänder på över- och underkäken.

Finn ett fel
Kunde inte låta bli att fota bildgalleriet av personalen som jobbar på min tandläkarmottagning. Precis som inom läkarkåren så dominerar kvinnor. Här på mottagningen jobbar endast en man. Frågade min kvinnliga tandläkare varför det var så.

- Gissa! De manliga tandläkarna öppnar egna kliniker. Det gör inte vi kvinnor.

Ooooops! Den såg jag inte komma.

Bästa återvinning
På mitt jobb hade jag roligt nästan varje dag under de tio åren som jag jobbade där. Väldigt skoj att se att den fina stämningen håller i sig (även utan mig;-) Bästisen Yvonne och några till som sällan jobbar hemifrån utan tar sig till kontoret varje dag firar Melodifestivalen med ett Melloträd. Bästa användning/återvinning för en julgran om jag får säga så. Tack Yvonne för bloggfodret:-)

PS. Och om ni undrar vad en "Apikal" är för nåt hittar ni svaret här;-) DS.

16 kommentarer:

nalta norrland sa...

Apikal 🤔 💭 ❓
Billigare tandvård i 08a land… drygt 900kr för en undersökning här på Folktandvården.
En mello-gran är kanske aldrig fel 😜

LillaSyster sa...

Skönt att du gick igenom den "besiktningen" utan anmärkning=)

Guldkryckan sa...

Sol kan man ju inte få för mycket av vid denna årstiden, härligt.
Fint med inga hål i tänderna, grattis.

Ha det gott. 🙏

Ditte sa...

Skönt att ha årskontrollen gjord.Och dessutom u.a- Bra! Har flyttat fram min tid till slutet av april och det eftersom jag idag fick dropp mot min benskörhet och då ska en inte ha tandläkarbesök förrän efter 6-8 veckor.
Ja, kan tänka mig att män oftare öppnar eget. Har förstått att det är liknande på läkarsidan.
Har förstått att du trivts bra på ditt jobb och fint at via Yvonne ta del att den trevliga stämningen verkar fortgå.
Absolut bra återvinning med ett melloträd även om jag inte tycker att de senaste åren varit så minnesvärda musikmässigt. Men förr så var det ju bättre...Tycker jag.

Anki sa...

Så bra att det blev godkänt och utan någon högre kostnad.
Bra med återbruk av granen :)
Vi har haft några ganska bra dagar här med en hel del sol ... härligt!

femfemman sa...

Billigt! Grattis!
Julgranen fattar jag inget av... men jagvär säkert bara lite dum.

Tony sa...

Jag föredrar kvinnliga tandläkare. Den bilden liknar presentationen hos min tandläkare. Fast där finns det ingen man.

Hannas krypin sa...

Så skönt att du inte hade några hål. Billigt och bra ju-

byblixtra sa...

Så kul med ett Melloträd. :-)
Skönt att undersökningen gick bra och det var ett bra pris här kostar det 900-1000 kr.

Lillian "sognafaret" sa...

Det er en skjønn tid vi går mot nå. Det er lyst fremdeles når man er ferdig på jobb. Man kan ta en tur ut og fremdeles skinner sola. Jeg nyter våren.

Hanneles bokparadis sa...

Vilket roligt träd! 🎼

Klimakteriehäxan sa...

Bävar alltid för de där tandläkarbesöken, men årets gick bra även för mig trots att jag inte har bra tänder. Vet varje gång att nu, nu kan det bli dyrt ... så man får glädja sig de gånger det inte blir det!

christian sa...

Haha...skapligt ful gran..... :)

Anni sa...

Melloträd! Vilken knasig idé.
Intressant att manliga tandläkare startar eget. När jag tänker på det har mina barn aldrig haft någon manlig tandläkare på Folktandvården. Jag har däremot alltid haft manliga privata ... men nu går min i pension och lämnar över kliniken till sin dotter!

Susjos sa...

Skönt att inte ha några hål i tänderna! Grattis!
Å vilket kul Melloträd, fint att ABBA fick vara med ,och loggan som stjärna högt upp, haha!
Tack för den bilden Yvonne!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Ett sånt fantastiskt Mello-träd - där har någon satt ner jobb och även haft tanken och fantasin med.
Röntgenbilderna... inte hade jag i första hand gissat på tänder!