fredag 15 mars 2024

Färgsprakande ”Fem en fredag”: Vecka 11 – ”Visuellt”




Färgsprakande
Bilden ovan är väldigt färgglad. På en blomsteraffär brukar fotona bli färgsprakande. Den här gången tänkte jag lite extra på LillaSyster på grund av katterna. Även bokhyllorna kvalar in till "färgsprakande".

Visuellt

1. Hur ser en vecka ut visuellt när du tänker på den?
Som på bilden längst ned.

2. I vilken ordning sätter du på dig kläder?
Trosor, sockor, bh, t-shirt, jeans, hoodie. Börjar alltid på vänstra sidan.

3. Vad packar du för mycket av vid en kortare resa?
Mediciner.

4. Hur ser din tvättstugerutin ut?
Tvättar en gång i veckan på lördagar - en eller två maskiner.

5. Hur ser dina bokhyllor ut?
Det vill ni inte veta. De är välfyllda utan ordning alls, men jag hittar. (Se bild till höger.)

LillaSyster är upphovskvinna till "Färgsprakande fredag". 

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

19 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Jag tänker på min dotter när jag ser katterna. Hon älskar katter och blir garanterat helt till sig i trasorna. Det var välsorterade hyllor. Mina är extremt röriga i jämförelse med dina... 0

Hanneles bokparadis sa...

Viktigast att man hittar bland sina böcker, resten irrelevant, ibland kul att bli överraskad an något man glömt.

Klimakteriehäxan sa...

En njutning med blomsteruppsättningarna som säljs! Och de där katterna är märkvärdigt verklighetstrogna, har för mig att de t o m kan spinna?
Om bokhyllor: alla fina föresatser till trots, hittar man bara själv så är det ju gott nog!

Åke sa...

På en blomsteraffär blir det alltid färgglatt :) Katterna vart ju som pricken över i:et. Vi är f*n rätt lika du och jag förutom trosorna då ;) Vad är favoritnyansen på hoodien då?

Tony sa...

Läst dina svar, ha nu en trevlig helg!

LillaSyster sa...

Tycker att du har bra ordning på böckerna. Snyggt sprakat också! Kul att läsa svaren. Trevlig kväll, så ses vi på tåget imorgon.

nalta norrland sa...

Dina bokhyllor är mer välordnade än mina 😮‍💨
Blomsteraffärerna brukar skylta med färgglada blomster.

svar Jo yes vi behöver en så pass tung bil (och helst 4hjulsdriven) som kan dra vår husvagn 😮‍💨 och det måste vara en kombi på grund av hundarna 😅 men vi måste även ha råd att köpa bilen + köra den ☺️
Det är möjligen en bil på ingång… men vi får väl se.

Susjos sa...

Härligt färgsprakande, och katterna ...de ser så verkliga ut,sååå fina!
Hihi, din visuella vecka, så ser den ju faktiskt ut!
Mediciner ja, när man var i 20-års åldern hade man inga mediciner med sig, nu har man en liten necessär med bara medicin, ack ja!
Borde verkligen boka tvättider i tvättstugan , har en väldigt full tvättkorg just nu...
Tycker din bokhylla ser väldigt bra ut, det finns plats kvar t.o.m!
Ha en fin kväll!
Kram

femfemman sa...

Gillar din veckosyn. Våra bokhyllor ser oxå så it. Hemtrevligt, tycker jag.

Ditte sa...

Visst är det så att många blomsterbutiker nu skyltar med mängder av färgglada blommor.Och visst piggar dessa upp.
Har läst dina svar på veckans frågor och nog känner jag igen mig i en del svar. Men mina bokhyllor har ett visst system- Men det är nog mest jag som förstår det.

Paula sa...

Jag har helt gått över till månadskalender, det är ju mest tomma datum i allafall. Vilka gulliga kissemissar, det hugger till i hjärtat varje gång jag ser en Torsten som min röda katt heter. Världens gosigaste och mina hundars bästa kompis. Är glad att han o syrran får bo på landet, tycker synd om utekatterna här, de lever farligt i värsta trafikstråken. Jag tar bara med mediciner precis för den tid jag ska vara borta, de ligger så fint i dosetten, men om man bara ska vara borta ett par dagar känns det fånigt med en veckodosett att släpa på. Självklart tar man på sig vänster strumpa först!

Mrs Calloway sa...

trevligt med blommor och katter! tycker att det ser ganska ordentligt ut i dina hyllor. jag vet hur det ser ut när det inte är någon riktig ordning i hyllorna

it_is/Anette sa...

Ja jag tycker inte att det är så stor oordning i dina bokhyllor. Mina ser värre ut 😊.
Så fin bild, katterna är verkligen verkliga bland blommorna.

Ha en fin lördag

Anki sa...

Blomsteraffärer är pålitliga när man vill ha färg ... och katten är så söt och får mig att tänka på Sixten.
Tycker du har bra ordning i din bokhylla och våra kalendrar liknar varandra vad gäller bokade tider :)

Kristina Ponting sa...

Roligt att läsa dina svar:) KRAM från Karlshamn

Guldkryckan sa...

En sådan kalender ger oss ju en översikt över veckan, hade en sådan kalender i många år när jag arbetade på Volvo, det var ju "gratis" att ta med hem. ;)
Denna veckan har frugan tvättar fyra gånger, men vi har ju tvättmaskinen i badrummet, men i en tvättstuga hade det bara blivit en gång.
Fördelen med en egen tvättmaskin är ju att man kan samla på sig en del utan att det blir "panik".
Mediciner under kortare resor håller jag på ett minimum, än så länge har det fungerat.

Nu får du ha en fin lördag Bp.

christian sa...

Oj det trodde jag inte att böckerna hos dig var osorterade...det var mig en sörprajs!

Jossu sa...

Katterna tyckte jag var underbara, och blommorna likaså.
Vissa saker känns bäst att packa ner för mycket av eftersom man verkligen inte vill riskera att vara utan det. Så känner jag t.ex med kontaktlinser, så jag har alltid med extra paket ifall jag skulle råka tappa en.

Carita Liljendahl sa...

Det där med att börja klä sig från vänster var en intressant reflektion! Jag måste tänka efter nästa gång, hur gör jag?
Mediciner, ja man måste ju ha med vissa :)