fredag 29 mars 2024

Färgsprakande ”Fem en fredag”: Vecka 13 – Situationer



Färgsprakande
Påskhälsningen ovan är min första och inte nödvändigtvis sista AI-genererade bild (skapad med Adobe Firefly). Tack för tipset Byblixtra. Och med det ”färgsprakande verket” önskar jag er alla en riktigt ”Glad Påsk”:-)

Fem en fredag - Situationer

1. En vän är i närheten och vill komma förbi. Hur lång tid behöver du innan du skulle kunna öppna dörren? Max fem minuter.

2. Du hittar något på marken som ser tappat ut, vad gör du? Tar upp det och lägger det på en mera synlig plats. Om det handlar om ”värdesaker” typ plånbok, bankkort försöker jag hitta ägaren, alternativt lämna in det hos polisen.

3. Du vaknar plötsligt av att du står på en scen, med publik som väntar. Vad gör du? Troligen brista ut i skratt och säga ”Oj då”;-) Sedan lämnar jag scenen så diskret som möjligt.

4. Ute på stan ser du en bit bort hur några försäljare vill sälja in något till förbipasserande. Vad gör du? Undviker ögonkontakt och hastar förbi.

5. På middag blir du serverad något du absolut inte tycker om. Hur reagerar du? Om det handlar om räkor kan jag skylla på allergi, på riktigt alltså. Annars säger jag att just den maten inte är min favorit. Ärlighet varar längst.

LillaSyster är upphovskvinna till "Färgsprakande fredag". 

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

17 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Vilken trevlig AI-bild du gjort. Glad påsk! Haha, kan precis se dig framför mig på en scen och du smiter iväg lite diskret. Visst varar ärlighet längst men jag äter nog med god min ändå.

Hanneles bokparadis sa...

har inga allergier och nyfiken att testa

LillaSyster sa...

Snygg påskbild du fixat. Färgsprakande och i bästa BP anda. Kul att läsa dina svar. Ha nu en fin långfredagskväll.

Mrs Calloway sa...

spännande med påskbilden. hur smyger en diskret av en scen som en är ensam på?

Kina sa...

Härliga "påskfoägg"! Vår svar är som ofta ganska lika, fast jag sjunger en snutt för att glädja publiken! 😁

byblixtra sa...

Snyggt BP! :-)
Kul att du testade Adobe Firefly.
Önskar dig en Glad Påsk!

Paula sa...

WOW vilken häftig påskhälsning du har fixat! Där låg mycket tanke bakom! Jag har ett program i min bildredigerare som jag testat en gång, men sen har jag inte kommit ihåg den...det är ju faktiskt kul även om hela AI skrämmer livet ur mig!Så du smyger iväg bakom ridån du, hihi! Undviker ögonkontakt med säljare det gör jag också, om jag inte smidigt kan passera en bit ifrån.Ajdå så trist med allergi! Jag är ju inte allergisk mot sötsaker men håller ändå benhårt på att jag inte stoppar dylikt i munnen, en principsak som är desto viktigare då jag trots det ändå dras med övervikt...Håller med om att ärlighet varar längst, bättre det än att hymla...

femfemman sa...

Häftig bild. Måste testa!
Tyvärr är det sällan man går spontanbesök numera. Synd! Det är trevligt. Kravlöst!
Är inte så road av planerade bjudningar. Innebär en massa tråkiga göromål. Som att laga mat t.ex...
Stackars försäljare. Vi är många som bara går förbi. Tittar åt ett annat håll.
Det fär med mat? Jag är väl diplomatisk och äter och berömmer...
Är väl bra att jag kan uppföra mig hyfsat någon gång.
God kväll!

Ditte sa...

Kul att du testat AI. Ska nog också göra ett försök- Tack för tips från BY Blixtra. Jättesnygg bild-
Som vanligt kul att läsa dina svar och mina hade nog blivit väldigt lika.
Antagligen hade jag på sista frågan smakat lite och kanske hade allergin slagit in.

Guldkryckan sa...

Får väl nästan aldrig spontanbesök här tack och lov, är ju därför jag bosatt mig här. 😉
De är rädda om sina bilar antar jag, myten om att bilar brinner i förorten får ju sin bekräftelse ibland, längesedan nu.

Tycker nog också ärlighet är bäst när det gäller mat, annars får man ju samma elände nästa gång. 🙏


Glad påsk nu Bp. 🌹

Äventyret framtiden sa...

Helt underbart påskkort. Naturligtvis så ska det vara fotbollar med!

Mina svar på frågorna, skulle nog se ut ungefär som dina svar. På trean kan jag tänka mig att jag kanske skulle hålla ett spontanprat, få igång gänget, publiken med allsång eller så. Troligen gjorde jag som du...
Jag säger nej, till försäljare på stan...
Det mesta tycker jag om men det finns vissa saker ändå. Jag äter snällt en liten liten portion...

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Jätte fin Påskbild du gjort! :)

Man lär sig alltid något nytt var och varannan dag :) Tur är väl det!

Roliga och festliga frågor detta är "fem en fredag" Ett bra sätt att lära sig om olika personer! :)

Glad påskhelg! :D Kram

Hanneles bokparadis sa...

älskar isterband med stekt lök och blodkorv med lingon 💜

Susjos sa...

Men oj vilket fantastiskt BP-foto som önskar Glad Påsk, snyggt jobbat av AI !

Fråga fem där...nu fick jag tips om allergi! Men annars tvingar jag mej nog i en liten bit..

Aha, du skulle inte sjunga en stump på scenen? ;-D
Glad Påsk önskar jag dig också!
Kram!

Madde sa...

AI kan verkligen skapa mycket fint. Tur att man som oftast får ta själv då man är bortbjuden.

nalta norrland sa...

Bra gjort att fixa ett BP Påskkort 👏
Här fortsätter påskfirandet sin gilla gång och vi har hunnit med att få ett spontant besök av längesedan vi träffades vänner.
Ha en fin påsklördag 🐣

Carita Liljendahl sa...

Ja, ganska långt liknande svar har vi denna gång :-)
Det där med bankkort och plånbok tänkte jag också på, men skrev inte ut.