torsdag 8 augusti 2013

Nu har dom anlänt till huvudstaden



Eftersom ingen av er hade sett Fru Gårman förut (se gårdagens inlägg) tänkte jag presentera henne en gång till – den här gången får hon korsa gatan och vakta en 30 km skylt. Igår satte hon ju fast vid en 50 km skylt. Dessutom gick hon över gatan framför gråa moln, vilket hon i och för sig också gjorde efter kl 11:30 idag, men vid klockan 08:30 var det faktiskt soligt. Både hon (och jag) blev betydligt gladare över den bilden kan jag säga.

Mängder med turister
Lämpligt nog bevakar Fru Gårman två övergångsställen direkt vid Hotell Norrtull. Ganska kul tycker jag, då jag inte tror att emancipationen av kvinnor på trafikskyltar har kommit lika långt i andra länder. Det skulle vara roligt att se turisternas reaktion när/om de nu uppmärksammar henne över huvudtaget. Ni har ju inte gjort det – än.

Bildbevis
Lägger upp några bilder på registreringsskyltar på bilar som var parkerade vid Hotell Norrtull idag, så att ni tror mig;-) Här kan jag berätta att det även fanns en ryskskyltad Range Rover bland alla utländska bilar. När jag såg, men framför allt hörde ägaren stoppade jag blixtsnabbt undan kameran. Jag ville inte dö på fläcken om man säger så - inte ens för bloggen;-)

10 kommentarer:

Susjos sa...

Så kul med Fru Gårman, måste verkligen hålla utkik!
..Och va skönt med lite turister, då är det inte bara jag som ska ha semester så här sent :)

Monica sa...

Henne har jag inte sett här ute i bushen men hon kommer väl hit också:-)
Ja det är nog bäst att ha respekt för folket från öst.
Ha en skön torsdagkväll:-)

Ama de casa sa...

Haha! Jag kan riktigt se framför mig hur du står där och visslar oskyldigt med kameran bakom ryggen :-)

Pumita sa...

Ja du, visslandet hördes lång väg. Men det där med ryssen, det var lite magstarkt. ;) Att du lyckades få soliga bilder idag, det var inte illa!

Freja sa...

Vid Norrtull? Och jag har missat henne helt! Skäms på mig! I mitt nya jobb blir det betydligt mindre resor, men jag ska försöka komma ihåg att kolla efter henne!

Husbilen-Ellen sa...

Trevligt med Fru Gårman och olika registreringsskyltar. Reslusten väcks! Kram Elisabeth

Olga T sa...

Nej den har jag aldrig sett! Jag som bodde på hotell Norrtull! Undrar om de där bilarna utanför hotellet fick parleringsböter....jag har inte släppt min "lax-bot" ännu...

P.S. Blir det Hen Gårman härnäst?

PPS Det finns gratis wifini lobbyn i Tyskland, dock ej fungerande på rummet.

cat sa...

Tur att du stoppade undan kameran, för bloggandet är ju inte värt att dö för, som du säger.
Har fortfarande inte sett alternativt uppmärksammat någon fru Gårman. By the way jag skulle vilja byta namn på henne till fröken Gåhär. Emancipationen är ju inte fullkomlig om hon fortfarande är fru till Herr Gårman.

Kicki sa...

Tror inte jag har sett Fru Gårman...De lyckas ändå få med en man, Fru Gårfru?! Tycker det hela är lite larvigt...

Linnéa sa...

Jepp, du fångade henne igen! Snygga reg.skyltar. Idag var banne mig himlen blå!