söndag 21 juni 2009

Konstigt "midsommarträd"


Fototemat hos NH Helgen i Focus har varit "Midsommar". Då vädret i Täby inte var det mest pålitliga gäller det ju att vara litet kreativ och håller ögonen "nere på marken". Hade jag tittat upp för mycket hade nog mascaran bildat sin egen midsommarstång på mina kinder.

Med vindens hjälp
Med naturens hjälp - vinden - hittade jag ett midsommarträd som med lite fantasi kan tolkas som stång. Japp, man kan dansa runt det/den också om man så önksar.
Hittade stången nedanför en trappa på vägen till Centralparken i Täby på midsommarafton. Som ni kan se har vinden sett till att allt mögligt har "blåst ihop sig" till helgens fototema.
Om ni tycker att stångens utseende också liknar ett paraply, så är jag benägen att hålla med ;-)

PS. Sista chansen idag söndag att vara med i min namntävling också! Googles "sena" midsommarloggo är ju inte direkt upphetsande, eller?. DS

11 kommentarer:

Malin B sa...

Du hade ju tolkat det som paraply själv så attans, nu var jag inte först. ;)
DET var nämligen min första "tolkning".

Gulledej som saknat mig så mycket! =) Nu är jag här igen och har bloggat om dig.

Olga T sa...

Har varit bortrest några dagar. Nu är jag uppdaterad igen! :)
Är självklart med i tavlingen och mitt bidrag för Leines figur som vandrar i natten är : Lennatt

Mrs Bettan sa...

Glöm inte dagens Google-logga "Sommarsolståndet".
Kramis MrsBettan

Lissen sa...

Det var ett ovanligt midsommarträd, lite regn betonat på något vis! Fick du någon sol på dej Beate i helgen?

Hoppas din helg har varit bra!

Ulrica sa...

Tromb... japp jag tänkte direkt på en tromb när jag såg din midsommarstång eller ditt paraply:)

Jess sa...

Jag tycker nog att det mest ser ut som ett paraply =)!
Kanske för att man förknippar midsommar med regn...

foto CHIP sa...

Det var en fantasifull midsommarstång! Den fanns säkert där för att pigga upp dig :)
och oss :)

Anonym sa...

Som jag nyss skrev, ingen är den andra lik - midsommarstänger alltså och den här är nog mest olik, de jag sett =)

/Margareta på bildgatan - http://bildgatan.wordpress.com

Lena sa...

Haha..ja ett midsommarparaply var nog annars också mycket midsomrigt ;)

Mycket trevliga namn förslag du fått i din namn tävling :)

God natt på dig!

Ps. Det var så klart en han som drutta i poolen...hahaha

Anonym sa...

Love it! Hittade din blogg inne hos Tesstamente...gillar den skarpt...hit kommer jag helt klart på besök igen...

Helgen i Focus sa...

den gillar jag absolut. Och visst kudne du väl dansa lite runt den (fniss)