söndag 7 juni 2009

85 steg på moln


NF Helgen i fokus har ett riktigt roligt fototema den här helgen - moln. Jag gillar moln, speciellt om de ser ut som i "The Simpsons". Tyvärr fanns inte en sådan formation i Täby eller Norrtälje den här helgen, och jag lovar: moln kan man inte leta efter hursomhelst under två dagar.

Med andra ord letade jag fram en arkivbild. Jag laddar upp en liten psykedelisk moln-glas-speglings-variant på temat. Bilden togs för ungefär ett år sedan i Helsingfors når Silja Europe vände fören åter mot Sverige.

85 steg på moln
85 steg på moln heter huvudrubriken av inlägget och den passar perfekt till Tottes bedrift i stegtävlingen. IT-kompisen är ju en ovanlig fyndig och uppfinningsrik kille som aldrig sätter mål som vi vanliga döda gör. Att gå en miljon steg är okay för honom men hans datahjärna är ju programmerbar. Han programmerade både hjärnan och fötterna att gå exakt 85 steg????????????

1 010 101 steg
Ni som inte är matematiker eller IT-inriktade (som jag) förstår nog inte, men Totte gick alltså exakt 1 010 101 (85 decimala) steg på gatan. Men med min konstiga hjärna vill jag tro att han gick på moln!!! Underbart jobbat!!!

PS. Slutställningen i stegtävlingen är fortfarande oklar, då nästan ingen har laddat upp sina lördagssteg än. Återkommer. DS

7 kommentarer:

foto CHIP sa...

:)
Lite psykedelisk är den. Ser ut som en korridor med tavlor - konstutställning bland molnen?
Må så gott!

Lissen sa...

Hihi, med fören mot Sverige. Det ser lite vilt ut att åka mot vårt land!

Sådana där datamänniskor, är dom verkliga. Kolla Beate!
Eller så är det järnvilja och jädraranamma!
Ha det så gott

Olga T sa...

Inget stegfusk på G väl?? Jag hejar på Totte i alla fall!!
Gillar molnbilden skarpt!

Daniel sa...

Hängde inte riktigt med i matten där! ;))

Men förstod att det var över förväntan.. heja!!

Artlover sa...

Hejsan! Vackert surrialistiskt ser din molnbild ut. Jättefin. Jag hoppas att jag ska lyckas fånga något med mitt vidvinkel sedan. Du kan bli vän med mig på Facebook om du vill. Det finns en länk dit på min sida nu. Räknar du verkligen steg?:-)
Må så gott!

Amanda sa...

Jag trodde först att det var ett foto från luften och på något sätt att det var en flyg-gate. Jag fick inte ihop fotot. Lite science fiction över din bild. Är det inte en foto från framtiden? Tack för förklaringen. /Amanda

Helgen i Focus sa...

hihi, kul historia till molnbilden.
Jag har aldrig räknat mina steg, men jag vet att de är många. :)