onsdag 29 maj 2013

Skinande rent golv


Ni ser väl de små bubblorna!? Hoppas det.





Minns ni det här inlägget!? Om inte, läs det först innan ni läser vidare.
Ni som har följt den här bloggen ett tag vet att det alltid är skinande rent hos oss. Inte för att vi städer mera än andra – troligen betydligt mindre , men det bor ett troll hos oss som på något sätt tvingar oss till ofrivillig rengöring.

Duns
Hörde en duns igår kväll, men brydde mig inte om att leta fram orsaken. Det borde jag ha gjort. När jag satte min fot i klädkammaren imorse hamnade jag nämligen i spagat (överdrift). En av de fem förpackningarna flytande tvättmedel inköpta i fredags hade ramlat ner från ”linneskåpet”, spruckit och spillt en liter VIA flytande tvättmedel över golvet. Halt, kladdigt och väldigt väldoftande;-)

Snabbt och effektivt
Lät klädkammarens dörr stå öppet under dagen och möttes ikväll av en lägenhet som luktade underbart gott. Sedan tog jag snabbt och effektivt hand om ”översvämmningen”. Tog makens jeans som ändå låg i tvättkorgen och svabbade upp hela sörjan. Torkade efter med några av hans kallinger som även dom fanns i korgen. På lördag slipper maken därmed kånka ner en liter flytande tvål. Visst är jag smart:-)

PS. Det är trollets fel att fyndet "Via flytande tvättmedel - fem för en hundring" nu är reducerad till tre för en hundring och därmed inte är ett fynd längre;-) Lite svinn får man väl ändå räkna med när man får ett skinande rent golv på köpet;-) DS.




19 kommentarer:

Susjos sa...

Hoppsan! Så det kan gå...
Men då doftar det ju ljuvligt hemma hos er nu :)

PS. Vi bor i ett dyrt bostadsrättsradhus...och vill till lägenhet, men att se den på en pytteliten ritning och inte veta hur det ser ut på riktigt gör nog att vi tackar nej...DS.

Freja sa...

Hmm, var hittar jag ett sånt troll, det behövs ett hos oss med...

Sv: Hahaha, necessärerna bor konstant i resväskan, de var utplockade bara för fotograferingen. När jag kommer hem plockar jag ur smutstvätt och eventuellt utläst bok/böcker. När jag åker iväg fyller jag på med rena kläder och ny bok. Necessärerna fyller jag på när det behövs, ofta när jag är på resa och något tar slut...

Della sa...

Ha! Underbart! ... ja, du förstår. Jag är så nyfiken på hur storyn kommer att utveckla sig. Antagligen händer det något med de resterande tre förpackningarna också. :) Vilken följetong!

llh sa...

Hahaha ibland överträffar verkligheten dikten!
Fattar ju att du inte tänker göra dig av med det trollet. Det är ju dubbelverkande, ofrivillig rengöring och suveränt bloggfoder. Men kanske skulle du kunna tänka dig en kloning?

Ama de casa sa...

Åååhhh! Jag läser och lär :-D

Stare Ström sa...

Hahaha! Du är helt underbar! Tack för alla goda skratt!

Anita - Malta sa...

Tror jag är ett troll. Brukar fuska och hälla ut lite sköljmedel på golvet på skoj för det doftar ju så himla rent !!

Snälla Beate. Tack för din kommentar idag men ett toppenbidrag var det knappast. Tänkte på dig när jag la in den rosa bilen. Det här kommer BP INTE gilla ;-)

Du.. har du lyckats lista ut om Stare Ström är en man eller kvinna. Blir ju inte riktigt klok. Försöker tyda inlägg och kommentarer... tror det lutar åt en tjej.. eller kanske inte ;-) DET är den stora kvinnofrågan.

Kramisar till dig !! Njut nu av ditt rena hem. Trollet kanske är upptagen med annat resten av veckan.

Olga T sa...

Skrattar mest åt Anitas kommentar om vilken kvinnofråga som är störst! Klart att Strömstaren är en kvinna!!
Jag har idag varit med om en hel flaska rengöringsmedel som välte på jobbet och jag var lätt yr när jag kunde lämna lokalen i eftermiddags. Tror att Via var bättre i det fallet.

Linnéa sa...

Ack, ack arma make. Jeansen hur gick det med dem?

Rantamor sa...

Men du blir makens jeans sig lik nå mera ???
Tänkte kanske de blir lite klorerade av allt tvättmedel.

Och trollet du har hemma hos dig, kan du inte locka ut honom nu när det är sommar ???
Och du om golvet blir blött så passa dig för halka...

Tjingelingen.

Malla sa...

hahaha, visst får man gapskratta?? :D

Mona sa...

Det verkar vila en förbannelse över de där viaförpackningarna. Vågar du verkligen ha kvar resten??

Inte för att jag försöker tävla med dig, men igår hade jag köpt med mig thaimat hem. Hade dessutom en hel del annat i händerna. När jag kommer innanför dörren lämpar jag av allt på hallgolvet. Måste nämligen snabbt få händerna fria för att stänga dörren och hindra katten från att smita ut. Upptäcker sen att påsen med thaimat hamnat på sidan. Locket till burken samt nästan all sås hade runnit ut över golvet. Klev över eländet o ställde in mina matvaror i kyl och frys. Tog fram hushållsrullen och kastade avrivna bitar över såseländet. Sedan tog jag fram tallrik och bestick och satte mig framför tv:n och åt. Lyckades glömma hela eländet tills jag skulle gå och lägga mig. Då klev jag återigen över eländet och gick och la mig! Visst är det en strålande strategi?

Della sa...

La just in en kommentar till en av dina kommentarer hos Anita - Malta om att jag inte bor i Stockholm. :)

Anni sa...

Lite känns det som att den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket. En påse sönder i kassen och en på golvet gör ju att du också köpt tre för en hundring ...

Och tavlan med Skapelsens krona, den var inte såld när jag besökte Vårsalongen i dess sista skälvande minuter ... vem vill ha den på väggen?

cat sa...

Ungefär sådär brukar det gå till de gånger jag "storstädar" också. Fast för min del är det oftast inte rengöringsmedel som har runnit ut över golvet. I mitt fall kan det handla om ett mjölkpaket eller en öppen kartong med kaffepulver.
Detta i sin tur leder till att rengöringsmedel måste hällas ut uppe på, så att säga.

Monica sa...

HAHA ja han kommer i alla fall att lukta flytande Via, trollet oflyt vill man inte ha hemma.
Har inte bloggat idag för sidan har legat nere;-(
Ha det bra.

Margareta sa...

Hahaha, alla sätt är bra utom de dåliga. Vad maken kommer att dofta ljuvligt med alla litrer tvättmedel.

=)

Pumita sa...

Hahaha, maken måste vara överlycklig när brallorna doftar rosor och liljekonvaljer... eller kör du parfymfritt? Nej, det gör du inte för du skrev ju att det luktar... Fortsättning följer, antar jag. ;)

Marit Johansson sa...

Hahaha... vilken tur att ni har klinker på golvet så det inte blev en fuktskada, då hade "fem för en hundring" verkligen inte varit ett fynd längre!