lördag 18 maj 2013

Runtvandring på hemmaplan

Det var ju tur att jag kollade Fototrissens tema den här helgen innan jag skrev det här inlägget. Vi ska ju visa ätbara saker imorgon. Så då sparar jag lunchen som vi intog i Vaxholm idag tills imorgon;-)

Top Blade
Men på tal om ätbart så kunde jag notera att den där Ball tip inte föll er i smaken. Inte mig heller. Men det kanske får vara Top Blade i stället. Top Blade gör man visst köttfärs av förkunnade killen som höll i smakprovningen, vilket räckte för min del. Å ni som vill veta mera om ICAs ”inne” kött kan jag berätta att det även finns Shoulder Cloud, Chuck Roll, Flap Steak (det har jag faktiskt testat och kan varmt rekommendera), Ribeye, Skirt och några till. Runtvandringen i livsmedelsbutiken är härmed avslutad;-)


Utsikt
Runtvandringen fortsätter till innergården där jag/vi bor. Utsikten från vår balkong är inte helt fel eller hur!?. Det finns bara ett fel – ingen sol, men man kan ju inte få allt;-)


Innovativ design
Å till sist får ni bekanta er med Roslags-Näsby – Täbys tråkigaste ”stadsdel”. Men jag kan inte låta bli att gilla fasadutsmyckningen på Mekonomens byggnad. Den är visserligen inte relevant med tanke på butikens utbud och den har färgmässigt alltför stor anknytning till ett visst fotbollslag i Solna, men jag tycker den är fräck och nytänkande. Å fastigheten sätter åtminstone lite färg på tråkiga Roslags Näsby.




Innan jag "ger mig" vill jag faktiskt göra lite reklam för Marit. En stor eloge till den tjejen som raggat en sponsor till en tävling om "Helgbilden" imorgon/nästa vecka. Jag tycker det är fantastiskt hur mycket ansträngning Marit, Helena och många andra lägger ner på oss bloggare som gillar att fota. Stort TACK!!!

9 kommentarer:

Monica sa...

Fasadutsmyckningen var verkligen läcker med ett stort plus för vovven;-)
Ja visst är dom värda ett fång rosor tjejerna.
Ha en skön kväll, ser fram emot trissen.

Freja sa...

Åkte förbi byhålas mekonom i dag, de hade inte alls lika innovativa väggprydnader. Skiftnycklar i gigantformat... Gillar dina bilder bättre!

Guldkryckan sa...

Vi har ju en "Amerikansk" avd på ICA här..ska nog ta en titt där...undrar förresten om den finns kvar?
De har byggt om där nere och jag besöker inte affären mer än kanske 2-3 ggr i månaden numera...får ju hemlevererat av COOP numera...men jag ska ta en titt nästa gång jag går ner till spelbutiken bredvid.

Ha en skön kväll framför Schlagerfestivalen...och ja..kommer att kika på det...frugans order ;)
Tur man har FB.

Tony sa...

Ball Tip och Top Blade!? Jag börjar smått undra över tillståndet i huvudstaden.

Ama de casa sa...

Du kunde ju ha paintat dit en blå himmel... :-D

Stare Ström sa...

Konstig mat! Ser att våren har kommit ikapp nu. Fin utsikt du har!

Jane sa...

Varför ska man prompt amerikanisera sådant som det finns svenka ord för? Blir lite trött ...
Din gård blommar lika vackert som vår :) Den här tiden mellan hägg och syren är den bästa på hela året, fylld av fågelsång (hörde näktergalen igår) dofter och färger. Helt enkelt ljuvlig! Dessutom är det bara femton skoldagar kvar plus några dagar för oss lärare, sedan blir det till att njuta av sommarlovet.

Hörni sa...

Vilken rolig utsmyckning! Jätteläckert. :)

Nä, någon sol hade ni inte igår.. vi åkte från ett jättevarmt, soligt Uppsala till ett svinkallt Stockholm! Blev så förvånade när vi klev ur bilen.

Mona sa...

Det enda jag kan säga om ICA:s innekött är SUCK!

Vilken häftig fasadsmyckning, kul och annorlunda! Och utsikten från din balkong är underbar. Så lummigt och grönt ni har det på gården.