lördag 4 maj 2013

Det finns hopp



Som ni kanske har märkt så har jag haft annat för mig än att blogga idag. Ett första steg till ett socialt liv kanske eller så var det de där 17 graderna som lockade att ge sig ut ”i naturen” utan vinterjacka. Japp, vi – och tusentals andra nollåttor - hamnade bland annat på Ulriksdals Slottsträdgård. Vi besökte några loppisar också, vilket man knappast kan kalla ”natur”, men ändå;-)
Det roligaste är att bilden jag lägger upp är tagen idag på innergården där jag bor. De knopparna var faktiskt betydligt mera fotogeniska än alla odlade växter på Slottsträdgården. Det fotot får stå för att det finns hopp om att sommaren är på väg även i år. Den är bara lite sent ute – sommaren alltså.

18 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Loppisar! Vad är mer naturligt än att hamna på loppis? ;)

Guldkryckan sa...

Loppis är ju faktiskt ganska kul..man vet ju aldrig vad man kan hitta där...!

Jo..en innergård ska man ha...vi har nånting man kan likna vid en sådan...fast..ja..ska fota den nån gång och lägga ut så förstår du..kan knappask kallas gård.

Men hur som helst...ha en fin lördagskväll och ta hand om dig/er.

Rantamor sa...

När vi är ute å kör, oftast Rantafar som håller i ratten...
så ropar jag stanna loppis...
jag ser inte d...säger han, och kör vidare, därför är jag nästan aldrig på loppis.

Men ditt foto var bedårande jag vill omsluta mig med ditt vårlika foto..

Har faktiskt klippt lite i mina buskar idag och krattat liiite liiiite för att se vad rygghelvetet tyckte om det.

Rantafar har snickrat.
Det gillar han.

Tjingelingen lilla blåsippa...hihihi

SoF sa...

Riktigt lyckad bild Beate!!
Va skönt det låter - tror att ni har haft det lite varmare än vi.

Å nästa vecka stiger det ännu mer...har de lovat.

Varma hälsningar!

Husbilen-Ellen sa...

Visst är det härligt med den skira grönskan! Ha en bra helg! Elisabeth

Meta sa...

Jag gillar verkligen Ulrisdal, där kan man få massor av inspiration till både bild och blommor.
det var ju synd att du inte fick något med hem, Det är mer än jag hade klarat.
Ha en fin söndag.
Kram Meta

Anita - Malta sa...

Härligt, härligt !! Njuter med dig och vilken fantastisk bild. Inte bara för att den visar att det är vår. Den är ju proffsig !! Inte för att dina bilder inte brukar vara det men den här är lite över det vanliga. Loppisar är kul. Har inte varit på en enda sen jag vet inte när. 17 grader Beate !! Ljuvligt. Njut nu allt vad du kan under vad jag förmodar lediga söndag imorgon. Kram !!

Susanne sa...

Kanonbild!!!!

Pysselfarmor sa...

Jodu idag har det var varmt och "gött"...jag har slagits med katter..jag menar rosenbuskar....händerna ser ut som de är sönderrivna av katter. Jag orkar inte "fjösa" omkring med ett par handskar.

De där flaskorna jag fotograferat stod på lajvområdet Moriaberg i Tumba. ;-)

Pumita sa...

Älskar din bild! Perspektivet, fokus på de fina knopparna... allt. Kanon! Satt i Kungsträdgården och njöt idag... det var trångt om saligheten. :)

Jah Hollis sa...

Ja, det gäller ju att ta till vara på det fina vädret nu när det äntligen visar sig. Här nere börjar det bli riktigt grönt och fint nu.
Roligt att det finns något att lära av mina Hundra hus-bilder. Ja, Stockholm och Skåne tillsammans har runt en fjärdedel av Sveriges befolkning. Resten är öken. :-)
Nja, kanske inte ...

Mona sa...

Så vackert! En kanonfin bild, Beate! Ibland kan det kännas lite för prydligt och välordnat i slottsträdgårdar, botaniska trädgårdar m m. De bästa bilderna på blommor och växter är oftast de som är tagna i "naturen".

Jag var och kollade på veteranfordon vid Volvo museum idag. Stället ligger precis vid älven och det blåste som attan. Ingen sol. Jag hade faktiskt på min vinterjacka... snyft, snyft. Hoppas det var sista gången på minst ett halvår som jag använde den!!

Ama de casa sa...

Grönt är skönt! :-D

Per-Anders sa...

Jättefin bild. Snyggt med grenen i förgrunden och oskärpan på husen i bakgrunden.

Olga T sa...

Härligt foto! Våren är på väg ja! Har kollat dina senaste inlägg också och läst ikapp mej.
SV: Javisst är det den matchen du skrev om. Jag hör av mej så ser vi hur det ser ut :)

Hörni sa...

Vilken underbar bild! Snyggt med huset i bakgrunden. :)

Margareta sa...

Jag (märk ordet jag i första meningen var den ligger) hade kunna åka till Ulriksdals slott så hade du fått stå kvar och titta på din knopp i lugn och ro.

Men visst är det ett starkt tecken på vad som komma skall.

Loppisar låter helt okej och det är väl på våren de blommar upp igen om man ser det på ett eljest sätt.

Ha det gott nu börjar nog programmet.

Marit Johansson sa...

Härligt med grönskan som kommer nu :) här hos mig har det börjat komma grönt gräs, sakta men säkert försvinner allt det bruna fula...