söndag 12 maj 2013

Fototriss: ”Grönt”







Grönt är skönt, absolut! Grön – eller rättare sagt limegrön – är en av mina absoluta favo färger. Problemet är bara att jag visat upp hur mycket grönt som helst här på bloggen, och jag vägrar att repetera bilder;-) Har på sistone även lagt upp grönskan i naturen som exploderar just nu. Ja vad ska jag då visa upp som är grönt? När jag öppnade kylskåpsdörren igår slog det mig: här finns ju hur mycket grönt som helst. Bingo! Vill gärna påpeka att ni får stå ut med ett totalt ostylat kylskåp, men det var ju grönt som gällde eller hur;-)

Hos Fototriss hittar ni fler gröna tävlingsbidrag. Vinnaren av tävlingen vinner ett 2-bäddsrum i 3 nätter på Castanea Vandrarhem. Tycker det är helt fantastiskt hur Helena lyckas hitta samarbetspartners till alla teman. Stor eloge och stort tack!





33 kommentarer:

Jane sa...

Håller verkligen med om att grönt är skönt!!! Det är en "lisa för själen" att se allt det gröna ute nu. Att du hade så mycket grönt i kylen ... fast det har nog jag också om jag skulle inventera mitt kylskåp ... speciellt det där gröna på osten.
Ha de´ :)

Lennart sa...

Gillar också färgen grönt, den är härlig. Just nu så exploderar ju naturen och blir grön av värmen. Varje gång jag åker till Tyskland i maj för att äta sparris så ser jag hur intensivt grönt det är där då. För ca 20 år sen var jag ihop ett tag med en tjej som bara använde limegröna trosor, du anar inte vad jag gillade det.... Gillar även färgen blått. A gillar också grönt och blått, du anar inte så samstämmiga hon och jag är, på flera sätt. Du skrev ju i mailet att det strålade om henne. Antar att det var därför folk vi mötte tittade på oss och log stort när vi gick hand i hand längs Fyrisån.

Margareta sa...

Alla dina gröna produkter i kylskåpet ger jag tummen upp för.

Tycker om grönt och har kanske några små gröna detaljer hemma, har jag och en har jag fått av dig men jag vet inte om jag orkar fota något idag.

Fast det vore ju synd om du vann =) Fast det kan säkert vara roligt med en natt på "andra sidan" stan - ungefär kanske.

Ps. jag äter inte heller fiskpinnar men hörde något om ett barn som trodde .... Sedan skrattade jag när du skrev om skiten, jag har en rolig historia från det i fjol, i Hudiksvall. Lovar att jag i fortsättningen ser mig bättre för var jag sätter fötterna - svårt när jag har lockande motiv framför mig. =)

Ha en fin söndag och tusen tack för solen - jag har legat på balkongen idag och insupit sol. Du är verkligen snäll och livet känns redan lättare.

Maria sa...

Det finns massor av grönt runt omkring oss som inte har med naturen att göra. Såg en massa saker idag när jag var ute på min dagliga promenad :)
Härlig och fin triss!
Ha en bra dag!

Eva Trillian sa...

Coolt! Bokstavligt talat ;) Grönt i kylen - på många sätt!

Susjos sa...

...å jag blev sugen på Dijon senap! ;-)

Rantamor sa...

Kul att igen få kika in i ditt välsorterade kylskåp, och nickande kunna känna igen flera produkter.

Stockholm skulle nog Rantafar ha fått ögonen på genast, var så säker...

Och lite grönt hittade du allt, och skulle du nu vinna så får ni ha en utflykt i kända kvarter kanske...

Var allt mycket gräsgrönt på trissarna idag, men också lite annat gott å smått ,
som på din blogg....

Tjingelingen, blev sol här på eftermiddagen...och vet du bagar`n kom på förmiddagen....

Anita - Malta sa...

Stylat eller inte... kul ändå att få kika in i ditt kylskåp. Kan nästan tro att hela skåpet lutar ;-)

Av det gröna jag ser blir jag mest sugen på bladen. Inte för att jag bantar men Lime juice väljer jag nog hellre naturell trots att det står att flaskan innehåller åtta frukter.

Majonäs är liiite för fettigt även fast jag fortfarande inte bantar och känns heller inte så grönt ;-) Tror mig ana färsk sparris därunder bladen. Det är gott !

Limegrönt !! Tycker också att det är en urläcker färg. Har ju faktiskt limegröna massage vantar i duschen som river på skinnet och i köket min Limegröna krokodil-handske. ..och minst en lime i kylskåpet !!!

Med dessa på bild i trissen istället för mina båtar som inte är gröna skulle min triss i grönt suttit riktigt fint :-):-)

Kan riktigt se framför mig hur jag går runt där i Gamla stans kvarter med kameran runt halsen och resväskan på vandrarhemmet.

He..he.. nu ser jag Beate där istället :-) Fast kameran runt halsen har jag faktiskt aldrig haft och det tror jag inte du heller bruka ha ,-)

Ama de casa sa...

Haha! Rolig triss :-)

Lycka till i tävlingen!

PS: Tur att det inte var nåt annat grönt du hittade i kylen. Sånt som växer på maten, typ... ;-)

Monica sa...

Haha vilken tur att kylskåpet bjuder på lite GRÖNska;-)
Ha en skön kväll

KajsaLisa sa...

Det var många den här trissen som gav sig ut i naturen. Du undersökte kylen, kul fyndig och annorlunda.

Mias Mix sa...

Grön och god triss. Kanske kan bli en smörgås fylld med sallad, lufttorkad skinka, majonnäs, parmesan och så lite limedressing :)

LissenTo sa...

Hehe, visste att jag skulle bli överraskad när jag såg ditt bidrag.

Grönt är skönt och tycker ditt kylskåp ser välstädat ut.

Observerar ölsorten.....
Här uppe kör vi Norrlands, blink, blink

Olga T sa...

Kreativ som vanligt är du! Fiffigt att öppna kylskåpsdörren. Annorlunda triss som går hem här!

Marit Johansson sa...

Tummen upp för din gröna kylskåpstriss, annorlunda grepp gillas när nästan alla lägger upp gräs och blad.
Gillade också den stora gröna pusselbiten i förra inlägget, rolig grej :)

esterii sa...

Grönt kan vara nyttigt också:) Men skönt i allafallen.

Rantamor sa...

TACK för din snälla kommentar hos mig, måste ju bara skriva att jag bara kom på idèn att måla grönt, tog fram Colins färger (köpt på Ikea) lite papper och drog några gånger med penseln....vips så hade jag gjort en tavla....(hahahahahaha)
bra mycket lättare än att bli författare.

Nej någon konstnär blir jag nog inte, men tack ändå för att du gillade det jag målade snälla du.

Tjingelingen...

Beppan sa...

Sköna gröna grejer i ditt kylskåp!

Husbilen-Ellen sa...

En fyndig lösning på det gröna! Ha dé gott! Elisabeth

Mona sa...

Läckert grönt i ditt kylskåp! Ja grönt är skönt. En kompis till mig har målat mitt sovrum. Hon har duttat olika gröna färger på väggarna, så det känns som om jag är i en skog när jag ligger i sängen.

cat sa...

Mitt kylskåp är ännu värre en ditt ;)
Jag har knappt något i det och det som finns ligger huller om buller.
Tack för titten in i ditt matliv :)

Kicki sa...

Grönt är verkligen en fin färg! Nu måste jag fixa nåt att äta för du frestar mig så! Jag kommer med mitt fototrissbidrag snart!

Göran sa...

Kul! Det finns så mycket grönt överallt! Det är bara att titta, man behöver inte leta!

Anni sa...

Det är man tar sådana foton man ser hemmet med andras ögon. Även om din kyl inte är stylad så är den ren och fräsch, det måste ju vara det viktigaste!

Mest funderar jag över varför du har katrinplommonen i kylen, har jag missat något som har mina i skafferiet?

Tack för dina snälla ord!

SoF sa...

Japp!
Tycker som du när det gäller böckerna.
Den första var så o t r o l i g t bra, och den här är bra men inte riktigt i samma liga.

Har jag förstått rätt så skall det väl bli en himla massa böcker i samma serie (som ska täcka in 1900-talet utveckling).?

Varma VÅRregnshälsningar!

Elisabeth sa...

Fyndig triss! =)

SigridfraEnget sa...

Härlig triss!

Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma sa...

Ja grönt är skönt. bra trissat.

Tänkte även fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj kl. 23.59. Tack på förhand.

llh sa...

Eftersom jag precis läser Zlatan på balkongen i Linköping ser jag att ni har minst en grej gemensamt - ett välfyllt kylskåp :)

Linnéa sa...

Kul att du är med denna gång. Kretativt o hitta allt grönt i ert välfyllda kylskåp. Dessutom ser det gott ut.
Blev sen med trissan denna gång, haft fullt upp på torpet i helgen.

Hörni sa...

Grönt är så vackert. Hela naturen är limegrön just nu. :)

Jah Hollis sa...

Ja det var ju att öppna en fyndlåda att öppna det skåpet till denna triss. Det var ju i alla fall fräscha gröna saker därtill. Jag har sett skräckexempel (inte för att jag skulle vänta mig ett sådant hos er) på kylskåp där det växt gröna saker därinne.
Jag var ett år på Sydsvenskan efter att min gamla tidning, Arbetet gått i konkurs. Sedan blev jag trots 20 års erfarenhet i branschen utlasad av Bonnierpressen.

Stare Ström sa...

Inte hade jag klarat temat genom att titta i mitt kylskåp! Kul lösning!