lördag 25 maj 2013

Loppispremiär på Täby Galopp







Tänkte dela med mig av vårt besök på årets loppispremiär. Varsågoda!
Några observationer:
- Många utställare,
- Otroligt mycket folk,
- Vissa ryggtavlor drar blicken till sig mera än andra,
- Räknade till minst 10 golfbags med klubbor som var till salu. Har folk tröttnat eller…,
- Kom hem tomhänd,
- Roligt var det:-)

Nu är det dags för en vinare och final i Champions League - Bayern München-Borussia Dortmund.
Hälsa på er imorgon eller senare ikväll, ok!?

13 kommentarer:

Susanne sa...

Tack för delningen ;)

Olga T sa...

Jo många har tröttnat på golf. Det är många klubbar som har det tufft. Men vi är några som håller i :)
Sett fotbollen och tyckte det var kul att Bayern Munchen vann. Jag har ju sett dem live som du vet och även då var det Robben som var målgörare på slutet.
Den här trissen kunde ju varit en Fototriss! Undrar vad du har imorgon?


Pumita sa...

Det kanske är bästa möjliga tillfället att sälja klubborna nu... i december är det inte så många som vill ha. :)

Mona sa...

Det ser ut att vara en trevlig marknad. Diggar killens t-shirt! Hur ofta har man inte önskat att man haft ögon i nacken?

Jah Hollis sa...

Ingen risk för huliganattacker där antar jag. Golfklubbor kan väl annars användas när de som hyllar våldet drabbar samman. Och i Champions League gick det som jag tippat.

Eva Trillian sa...

Oh! Loppis! Gillar stämningen på ute-loppisar. Njuter av att titta på alla människor :) Än har jag årets premiär kvar.
Hoppas du hade en trevlig fotbollskväll!
SV: Tack :)
Nu vill jag inte vara motsträvig (det VILL jag aldrig- ibland bara verkar det så ändå ;)) men det här med ett kall, en kallelse ... Jag tror inte att vi är fler inom kyrkan med ett kall än någon annan stans. Faktiskt. Inte heller att sjukhusen har fler sådana människor ... Vad är ett kall? Att känna att man jobbar där man kan göra bra ifrån sig, trivas och övertygelsen att ha chansen att bidra till omgivningen? Ja, då kan ens kall sitta i förarsätet på en buss, kontorsstolen hos dig eller i ICA's kassa :) Varför inte som "psykologen" på en bar? :)
Att trivas där man är behövd ... det är min definition :) Och det är härligt. Oavsett var man är!
Jag blygs flera grader åt dina sista ord. De är stora. Så jag delar med mig av dem till alla andra som "trivs där de behövs" så får vi hjälpas åt att njuta av dem!
Önskar dig en skön söndag! :)

Ama de casa sa...

Haha! Vilken läcker t-shirt :-)

Hoppas vinet smakade och hoppas att fotbollen inte gick till förlängning. Det är ju inte så kul att kolla på... ;-)

Marit Johansson sa...

Just det, nu drar alla sommarloppisar igång :) kul.. synd att du inte gjorde några fynd!

fotobrus.se sa...

Verkar vara en stor loppis.
Apropå golf, så kanske det är det så, som i alla fritidssysselsättningar, att man tror man blir bättre med ny och dyrare utrustning och lämpar av den gamla på loppisen.

Anders W sa...

Va, kan man komma hem tomhänt från ett loppis? Alltid finns det något man inte behöver. Kul bilder.

Linnéa sa...

Ser häftigt ut! Kul som du skriver med ryggtavlor och annat. Här har Hägerstensvägen en flera kilometer loppis varje år, bara för invånare. Det blir fler o mer för varje nytt år. Går knappt att komma fram.

llh sa...

Hehe den där ryggen har "något". Men vad händer bredvid? Saknar munskyddsinslaget i vimmelbilder efter Japan. Tycks som trenden äntligen nått huvudstaden med små piffiga röda dito.

Anni sa...

Golf är ute, har jag förstått av vänner som spelar/spelade.