torsdag 23 maj 2013

Nu är de ihop igen



Översiktsbild av flyttkaoset mitt på dagen. Lägg märke till städvagnen. Flyttstädningen ingick inte;-)


IT bästisens ägodelar. T. v.: Ja ni ser själva. T.h.: Gillar påsen med datamössen, coolt!


Vaktisen Ingers ägodelar. Lite skillnad jämfört med IT-bästisens skrot. Dessutom äger han inga Birkenstock;-)

De blev sambon för ungefär sex år sedan. För cirka åtta månader sedan tog kärleken slut och de flyttade isär. Då inga barn var inblandade - bara datorer - var separationen smärtfritt. De lyckades få var sitt litet enkelrum mittemot varandra i samma korridor, på lagom avstånd - fem meter - så att de fortfarande kunde kommunicera om de så ville. De förblev kompisar.

Hittat tillbaks till varandra
Men sedan hände det som många hade hoppats på – de hittade tillbaka till varandra och beslöt sig för att återigen flytta ihop i en lite större etta på samma korridor. De lyckades med ett byte rakt av då gulliga vaktisen Inger ville ha ett mindre rum. Nu sitter de återigen mittemot varandra och kan njuta av varandras sällskap fem dagar i veckan.

Ett omaka par
De är ett väldigt omaka par – ungefär som maken och jag- men motsatser attraherar ju varandra sägs det. De ”nykära” paret är IT-bästisen Radde och hans kollega R. Jag önskar dem all lycka i världen!

Men det bästa med denna flytt är att jag nu bara har fem steg till bästisens rum i stället för åtta;-)

PS. Bilderna jag lägger upp visar lite olika inslag av själva flytten. DS.

17 kommentarer:

SoF sa...

Kanske kan det passa med uttrycket: Gammal "kärlek" rostar aldrig!?

Varma solskens & gräsklipparsurrs-hälsningar! :)

Guldkryckan sa...

Fanns ett par på avdelningen jag arbetade för på Af, de har arbetat ihop i många herrans år så alla tror att de är ihop på riktigt...nja...man vet ju aldrig..men de bor inte ihop iallafall..tror jag...åkte förbi hennes hus o såg henne lämna sitt hus ensam..fast..han kanske går senare för att ingen ska märka nåt ;)

Ja se den kärleken ;)

Pumita sa...

"fem steg istället för åtta"

Varför gå öht när man kan hojta? Och det finns ju mejl. ;)

Eva Trillian sa...

Ja, vad vore livet utan lite förändring mellan varven ;)
Och jag tänkte, men Pumita hann före; det finns väl mejl ... så långt bort som bästisen är!

Ama de casa sa...

Må de leva lyckliga i alla sina dagar :-)

Rantamor sa...

Tillåmed GRODORNA fick flytta me, alltså inga barn i förhållandet med dock två GRODOR, om än adopterade från Västertoppen.

Hoppas dom får en lycklig familj också fortsättningsvist.

Bra med bara fem steg till en bästis..

Tjingelingen från Bobilen på Krokustretton.

Marit Johansson sa...

Gillar vaktisens plåtgrodor!

oumberligating sa...

Så sant så omaka par fungerar alltid bäst i längen....kompleteringtanken helt enkelt.
Lilla Frun och jag hade silverbröllop i veckan, firades på Huddinge sjukhus!
Hoppas komma igång med bloggandet igen, har varit dålig på att göra inlägg och framförallt på att kommenter....det viktigaste av allt i bloggvärlden! (harkel)
Dig hyllar och tackar jag för alla underbart uppriktiga kommentarer jag fått ifrån dig under min bloggkarriär! (ler)
Nu ska jag titta ikapp hos dig!
Ha en fin helg!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Margareta sa...

Jag gillar att ha eget rum men är man bästisar så är man, och då kan det kanske kännas tomt när båset är tomt. Vad bra att de hittade en lösning som fixaren i huset fixade åt dem.

Omaka par är bra, de kompletterar varandra så bra och det märker jag hemma många gånger, inte alltid. =)

Höjdarinlägget är ett höjdarinlägg, ingen protest.
Jag tittade också uppåt lite när jag åkte ner till Linköping, med mobilen, både på Arlanda och i väntan på centralen.

Rekommendationer inför semestern i huvudstaden - funderade först vilket hotell som köpt dig för att skrämma oss turister till city, nu väljer jag det om det är huvudstaden jag ska besöka. En övernattning på vägen, då kan det vara detsamma. I fjol bodde vi ju på ett helt perfekt ställe på Söder, har redan glömt namnet men om det blir någon tripp i år så ska jag absolut skaka om och ta fram namnet ur huvudet. Varför ska man bo i en förort om det är de centrala delarna som ska besökas? Aldrig att jag ens skulle komma på tanken.
Ni ser ut att ha en finn innergård, en stor sådan. Vi har också städning på måndag och jag var så glad för att jag skulle slippa, blodomloppet ... men tji fick jag det är inte förrän på onsdag. Får hotta på några andra viktiga ärenden. Jag gillar trädgårdsskötsel, med måtta, men gillar inte allt annat.

Det där med grillen och grilningen -Ja. Men den som sköter rengöringen är sällan en och samma person. Hos oss är det samma men har sett ... Men med vår nya grill så står jag lika gärna vid densamma.

Konceptet med provsmakning hos "Stinas bageri" är verkligen ett superidé. Som brödälskare så blir jag sugen och vad jag skulle smaka. =)

Strömming ... mmmmm vad gott. Halstrad, nu vattnas det i munnen.

I morgon vinkar jag till dig, på kvällskröken. Här har vädret varit si och så men hemma lyser visst solen från sin bästa sida och har tydligen gjort det hela veckan och nu hoppas jag att den även klarar av att stanna över helgen.

Ha det gott. /Margareta







cat sa...

Hoppas att kärleken består :)
Plåtgrodorna är ju så himla söta som jag har nämnt förut.
Min helg blir inte svår att planera oavsett väder, det blir jobb :(

Monica sa...

Omaka par är nog det bästa, ger livet lite krydda.
Härligt att ha bästisen 3 steg närmare;-)
Ha det bra

esterii sa...

Nu förstod jag inte inlägget men trevlig helg i alla fall:)

Stare Ström sa...

Det är inte bara jag som har svårt att slänga saker i en flytt ser jag! Men det verkar som att du har tappat en bit av den dagliga motionen, tre steg varje gång!

Susanne sa...

Kollegan R såg så lycklig ut när han berättade om den lyckliga ihopflyttningen ;)

Mona sa...

Kan konstatera att det verkar finns många STORA växter på kontoret. Kanske dags att sala ihop till ett par nya Birkenstock till vaktisen. Tycker som ser lite slitna ut ;-)

Tack snälla för gratulationer till vinsten hos Marit! Det var en kul överraskning. Självförtroendet åker ju upp och ner som en berg-o dalbana. Snällt av dig att kalla mig en duktig fotograf, men jag är bara en glad amatör...

Jane sa...

Hu, att flytta brukar vara jobbigt men den där flytten verkade gå väldigt smidigt, nästan som på hjul ...
Tittade väldigt noga på bild nr två efter påsen med datamössan men efter ett tag insåg jag att jag aldrig skulle hitta den eftersom det handlade om påse med datamöss, hrm ... har faktiskt beställt tid hos optikern den 3 juni ;))

llh sa...

...och nu har jag läst ikapp igen ;)
Det ville jag inte missa!
Hoppas din måndag inte är lika regntung som dagens närkemåndag.