fredag 24 maj 2013

Skinande rena livsmedel





Om ni någonsin har bloggtorka kan jag rekommendera att släpa maken till ICA eller annan valfri livsmedelbutik en fredag eftermiddag efter en AW-öl på den lokala pubben. Jag menar inte att han nödvändigtvis absolut inte ska gå runt tillsammans med er i butiken utan det räcker gott och väl att han förenas med er vid kassorna. Inte för att han ska betala för varorna, det klarar ni alldeles själva, men för att packa in det ni har köpt i en kasse och lasta över den i en kundvagn.

Lång kö
Det brukar vara långa köer vid kassorna en fredag vid klockan 17:00, vilket garanterar att maken snabbar på med att slänga in kött, mjölk, A-fil med mera samt förödande fem plastförpackningar Via flytande tvättmedel (fem för en hundring - ni vet) i papperskassen. Han skulle kunna ställa ner kassen i kundvagnen först, men då får han ju inga muskler. Det räcker gott och väl att hålla i ett – inte båda – handtag för att kassen ska gå sönder och varorna hamnar på golvet, en efter en. Den innan fadäsen stressade publiken applåderar och skrattar åt ödet. Jag lovar. Testa!

Konsekvens
När ni sedan kommer hem kan ni konstatera att en Via plastförpackning har spruckit, vilket betyder att ni har skinande rena livsmedel som dessutom doftar gott, är väldigt kladdiga och hala. Bilden ni ser är arrangerad och visar ett urval av det som blev tvättat.

PS. Lite tråkigt med bara en bild eller hur! Kolla bara bild nummer två! L’Incontro’s superba mozzarella sallad presenterad på ett gigantiskt fat. Å jag lovar att den inte har tvättats med Via;-) DS.

17 kommentarer:

Shannara sa...

Hahaha och den salladen vill jag smaka på!

Freja sa...

Ohh, mat garanterad fri från kemiska bekämpningsmedel - eller kanske inte...

Stare Ström sa...

Jag hoppas att det som blev tvättat låg i extra förpackning! Annars är risk för att ni blir rena invärtes också!

LissenTo sa...

Hehe, ja på det sättet vill man inte få sina varor "tvättade".

Salladen ser supergod ut och du jag lagar mat en gång om dagen. Sedan blir det någon lättsammare variant :-)

Hörni sa...

Åh vilken sallad! Precis min smak. :)
Utan Via också, det gör det hela ännu bättre. :)

Mona sa...

Vad man gör man inte för att hamna i rampljuset? Men det är aldrig fel att roa sina medmänniskor. Salladen ser underbart god ut!

Eva Trillian sa...

För att bygga muskler? Jag har alltid sagt att träning inte är bra. För; så kan det gå ;)
Tur att jag är frukostmätt när jag tittar på bild nr 2 - det ser aptitretande ut!

Olga T sa...

Stackars maken :(
Här blev jag så hungrig igår när jag såg den urläckra tallriken så jag glömde att kommentera. Mmmmm, så vackert och ser så gott ut!

Jane sa...

Kul att man kan roa folk så lätt ... sagt med ironi ... Slår vad om att inte en enda av dem som skrattade och applåderade hjälpte till att plocka upp :/ Pratar jättemycket med mina elever om hur man beter sig, klart man kan skratta åt en sak som blir "komisk" men man ställer alltid upp och hjälper den som drabbats ... fast å andra sidan skrattade jag gott åt ditt tvättande av varor men jag får skylla på avståndet att jag inte kunde hjälpa till ;)
Undrar dessutom hur camemberten klarade sig undan den starka doften. Ni kanske har kommit på ett nytt, innovativt sätt att smaksätta ost :))
Salladen ser superb ut, dregel, dregel ...

Della sa...

Luktar extra gått gör säkert förpackningarna också efter den behandlingen. :)

Benita sa...

Haha, kan inte låta bli att skratta åt eländet, men jag vet hur irriterad jag skulle bli ifall nåt sånt skulle hända mig. Ha en fin helg med era nytvättade livsmedel. ;)

Ama de casa sa...

Hahaha! Sånt roligt händer inte här, det är bara stress i kassorna för att dom är sååå långsamma! Och det är bara jag som är stressad...

Skicka hit maken, vettja!
:-)

Anita - Malta sa...

Vilken story !! Sjutton.. blir ju stressad och svettig bara av att läsa ;-) Menar du att folk skrattade åt er. Här skulle de rusa fram och hjälpa till !! Lovar!

Är det något jag har svårt för så är det veckans besök på Scott´s Supermarket vilket hos oss sker på Lördagar.

Medans maken lugnt går runt och kikar som om vi vore på en spännande utställning drar jag iväg med kundvagnen och fyller på vad som behövs. Vidare kvickt till kassan för att sen stuva in det inköpta i bagaget på vår lilla Smart och åka hem.

Att det får plats fyra välfyllda kassar + lika många sexpack 2-liters vatten i bilen förvånar mig alltid.

Ja, väl hemma tar det ju lika lång tid att packa upp !!

Köp tvättmedel i pulver inte flytande. Framför allt inte i platsförpackning!! Är ju som gjort för fadäser som hos er.

Nu blev jag hungrig. Gud vad gott det ser ut på din tallrik!!

Bye bye !!

Monica sa...

När jag läser detta kommer jag ihåg varför jag föredrar att handla klockan sju på morgonen både ICA och COOP öppnar då här ute. Garanterat myggfritt kan jag lova;-)
Salladen jag säger bara wow vad läcker;-)
Ha det bra;-)

Pumita sa...

Haha, tack för tipset!
Så du menar att Pata Negran inte är tvättad?! Tycker den ser rätt ren ut, inte alls svart. ;)

Fick mig förresten att tänka på att man förr i tiden hotade barn med att tvätta munnen med tvål om de svor. Jag föredrar din variant (salladen) för effekten måste vara den samma. =)

Linnéa sa...

Mmmmm, faten med parma o mozarellan smakar jag gärna på bara inte dressingen är gjord av Via!

llh sa...

Här säger jag bara: tvåan feelgood :)