söndag 17 juli 2011

Turkey calling - Del 9: några tidsaspekter

30 sekunder: koka vatten i vattenkokaren.
Forever: hett kaffe, svalnar aldrig.
45 sekunder: kall vatten till varm smörja som smakar som svagt te (enligt maken).
Fem minuter: en skål med isbitar som blir till ljummet vatten.
En minut: en torr undertecknad.
En vecka: för att gå ner minst tre kilo i vikt då man sällan är hungrig trots den utsökta maten.
Sju dagar: för att låta barägaren leta igenom 100 sportkanaler på att hitta finalen i damfotbolls-VM den 16 juli, medan finalen äger rum idag.
Forever: hjärnan på tomgång;-)

12 kommentarer:

Kicki sa...

Hej! Nu har jag läst hela din dagbok från Marmaris, ni verkar ju trivas! Kul att en av restaurangerna jag tipsade om (med hjälp av min syster) föll er i smaken:) Mitt namn fick till och med vara med i första inlägget! Ha en fortsatt skön semester! Kram

Monica sa...

Hihi är det lite för varmt för dej till och med tro, min hjärna funkar inte alls när det blir riktigt varmt. Och mina mordiska talanger växer ASG
Wow ska du vara där i fjorton dagar rasar du ju 6 pannor, skönt att få komma hem och äta upp sej.

Jane sa...

Jisses, ska du vara där två veckor? Det blir ju ingenting kvar av dig då!
Tänkte på dig igår när svenska tjejerna vann matchen :) Hoppas att du fick se den! Inte dåligt att vinna trots en mindre på planen ... se nu vad du har gjort med mig ... har väl aldrig brytt mig tidigare om fotboll ;))
Ät nu och ha det skönt i värmen - inte ett dugg avundsjuk!

Hörni sa...

Hahaha, ett tufft liv att vara i Turkiet verkar det som. Får vara glad att vara kvar här i regnet då.. ;)

SoF sa...

Det var såååå himla kul att se bronsmatchen igår.
Ja vissa stunder var det rena tortyren som då när Josefine Ö blev utvisad - f*n tänkte jag då.

Men när 2:an satt så släppte jag lös glädjen här hemma, så det hördes längs med hela gatan, tror jag.

Ett VM-brons satt väldigt, väldigt fint!!

Här hemma har nu solskensvädret bytts ut mot rena rama höstregnandet (yngste sonen som ska börja jobba imorgon tycker att det gör absolut ingenting).

Men inomhus är det mysigt. :)

Ha det fortsatt skönt!

Anonym sa...

Fyra minuter: Den tid det tar för mig att få fram din sida med det pissiga nätverk som jag äntligen hittat.

15 dagar: Den tid det tar innan jag - när jag har ett mindre pissigt nät - kommer att hinna ifatt bloggvärlden. Men jag kommmer att göra det. Var så säker.

PS: Om det är så här du har det när du jobbar så fattar jag inte hur du hinner med bloggandet alls... ;-)

Freja sa...

Hjärnan ska var på tomgång under semestern annars är det inte semester. Men min hjärna går inte att stänga av....

Bildgatan sa...

Du kanske skulle bli en sådan där tidsräknare eller vad de nu kallas, de som mäter tidsåtgång för allt.

På mig hjälper inte en vecka med hetta trots att jag nästan aldrig är hungrig, inte förrän på kvällen och det är väl där felet sitter hos mig. Några tre kilo har då ingen av oss tappat denna sommar.

Tyckte jag hörde att VM-finalen skulle gå över från TV4 till TV4 sporten och den kanalen har vi int i stugan. =) Flåt, men jag tittar inte och har inte så stor sorg eller irritation över det.

Det är inte enkelt det där med vattnet i Turkiet, förutom det heta i kaffet.

Det var ju kula att svenskorna åtminstone tog brons.

Per-Anders sa...

Vi har just kommit hem efter en vecka i Kroatien och jag har nu insett att jag gått upp tre kilo. Troligen beroende på mycket grillad mat och gott öl.

Jess sa...

Underbart! Speciellt det med den stackars barägaren som letade sig helt förtvivlad! ;)

cat sa...

Åh vad skönt det låter med en hjärna på tomgång. Önskar att jag kunde stänga av min.
Skulle ha börjat min semester idag, men ligger hemma med en dunderförkylning :(
Ha det fortsatt skönt i Turkiet.

4U2 sa...

Tid är pengar bl.a. Den tid det tar för mig att gå ner några gram skulle kosta mig skjortan ... det är dyrt att gå ner i vikt här i Sverige nämligen, det gäller ju att äta rätt vilket betyder dyra varor.
"Ständigt hungrig (nästan)" :)