torsdag 21 juli 2011

Turkey calling - Del 13: Att simma

Det finns olika sätt att simma på eller i om ni förstår vad jag menar. I Marmaris finns ett forskningscentrum med delfiner. Där kliver man i i det aegeiska havet och simmar med delfinerna. Är ni friska kostar det 35 euro, är ni funktionshindrad får ni punga ut med det dubbla. Borde vara tvärtom om jag fick bestämma.

Om ni är en muslimsk kvinna så kan ni troligen inte simma, vilket gör precis ingenting. Då hoppar man helt enkelt in i närmaste fontän, fullt påklädd oftas i en rosa heltäckande "baddräkt". Fontänerna består för det mesta - förutom av vatten - av delfinskulpturer i olika former. Kostnadsfritt och hur roligt som helst:-)

Det finns mycket att titta på här i Marmaris - nästan jämt:-)

Ps. Tack ni trogna läsare som kikar in här regelbundet. Jag kan tyvärr inte kommentera hos er dagligen. Hos er som har blogg.se går de överhuvudet taget inte. Ledsen :-(. Har heller inte hört något från vännen R idag, så fortsätt med tumhållningen, snälla!!! Ds

14 kommentarer:

Susanne sa...

Burkini heter den heltäckande baddräkten.
Håller tummarna så att knogarna vitnar.

Jane sa...

Badar man, iklädd något heltäckande rosa, i en fontän kommer polisen och tar en här hemma :) Det måste vara befriande att få göra lite som man vill ...
Håller tummar och tår!

Freja sa...

Håller med! Om det är forskning de håller på med och inte krass försäljning så borde det vara gratis för de funktionshindrade! Fontänbadning verkar befriande, som la dolce vita!

Shannara sa...

Hallå bruden!

Följer avundsjukt din semester härifrån kalla Sverige. ;) Det är för sjutton höst, minst. =)

Hoppas vi hinner ses nå't i veckan som kommer, minns ju inte när du kommer hem till iskalla svedala, men jag drar förmodligen mot Sthlm på måndag och stannar tills vi tröttnat. =)

Och klart jag håller en tumme även denna gång.

Ta med lite värme hem!

4U2 sa...

Ja, du verkar ha mycket att se och iaktta! Håller självklart tummarna!

Monica sa...

Om man tänker efter vore det skönt att bara slänga över sej en burka och inte behöva bry sej om hur man ser ut Haha.
Klart vi håller tummar o tassar.

thejeanettishway sa...

tatuering görs nog helst hemma i sverige. min mår utmärkt. men det är klart - bor man utomrikes så åker man ju inte till sverige för att tatuera sig...
kram från ett svalt och behagligt dalsland ;)

cat sa...

Men jösses vad orättvist mot de funktionshindrade!
Fontänbadningen har jag inte ägnat mig åt sedan jag var dretfull och 16 år gammal, så det vet i tusan om jag skulle våga mig på igen.
Håller tummarna så klart.

Jess sa...

Låter som du har det bra i Turkiet! Själv åker jag dit om några veckor!
Håller med om att det inte borde vara dyrare för funktionshindrade.
Jag tror att jag fick fel kommentar av dig i går, det gör ingenting, men jag blev lite nyfiken på olyckan till huvudstaden!
Ha det fortsatt bra!

Anonym sa...

Håller tummarna!

Jag har testat den muslimska icke-bad-varianten. Detta för att min "badkappa" var lånad och jag inte ville förstöra den:

http://metrobloggen.se/amadecasa/ett_tips_infor_semestern/

:-)

Anonym sa...

Håller tummen så klart!

Olga T sa...

Bafade du med delfinerna? Det har jag önskat att göra!

Bildgatan sa...

Häftigt och simma med delfiner. min äldst fick vara med delfintränaren i Kolmården på en liten båttur under föreställningen när han var lite. men bada ... det hade jag nog betalat för, nej då hade jag ju inte kunnat fota. =)

Du måste ha mycket att ladda ner till datorn som vi på söndag börjar få se -bilder del 1.

Kicki sa...

Många bilder att se fram emot:) Håller tummarna! Kram