lördag 30 juli 2011

Shannara's StaturdayMix: "Prickar"

Det är fantastiskt att Shannara efter många mils körning i en bil utan A/C med sex ungar (varav minstingen är prickig -vattenkoppor) tillbaka till sitt orkar lägga upp SaturdayMixen, men omm man lägger upp temat vid klockan 21:00 en lördagkväll får man faktiskt stå sitt kast. Ja både hon och jag då om man säger så.
Jag är överlyckligt att jag inte slängde Pecorino osten i eftermiddags. Den sa till mig att låta honom vara kvar i kylskåpet tills imorgon. Jag lyssnar på ostar som ni ser. Den visste att prickarna han fick de senaste tre veckorna skulle komma väl till pass - ikväll till mixen;-)

Fler prickiga saker hittar ni här.

PS. Tänkte sätta igång en spontan fototävling imorgon igen. Det var ju ett tag sedan. Kika gärna in och kolla om ni känner för att vara med. DS

13 kommentarer:

Pumita sa...

Ost med vattkoppor har jag då inte sett förr. Det är KONSTIGT!

Jane sa...

yummie, det där kallar jag för lagrad ost :)
Jag kan tala om att en vällagrad Havarti rör på sig ;))

Tingeltangel sa...

Synd på en god ost. Men det blev inte bra bild.

Tingeltangel sa...

Suck. Vad skriver jag?

Men det blev en bra bild, menade jag. Och ingenting annat.

Kicki sa...

Ibland är det bara meningen vad man tar för beslut...

LillaTuss sa...

Prickig ost för fototema köper jag... men ÄT den INTE

PerAnders sa...

Ser fram emot den spontana fototävlingen!

Bildgatan sa...

Även om jag älskar mögelost så hoppar jag över denna men den kom ju till användning trots allt.

Jag kollar imorgon, hoppas det blir tidigt så jag få fundera medan jag åker till Luleå någon gång under dagen. =)

Apropå våra larver så har jag hittat båda på nätet och ingen av dem blir en vacker fjäril även om de blir fjärilar men fula sådana, grå och trista. Min heter tydligen "vanlig träfjäril" och din heter "Blågrå kapuschongfly".

Min larv var inget som man använder vid fiske, jag skulle aldrig i livet ta i den och höll mig verkligen undan när jag fotade, därav bildernas kvalité.

Jag har också hunnit lägga upp något prickigt med engelska flaggan i topp.

Godnatt.

4U2 sa...

Penicillin i form av en god ost är inte fy skam!
Sänt mejl till dig! ;)

LillaTuss sa...

Jag trodde oxå (i min enfald) att lite mögel på osten var som penicillin... men tji fick jag... Sånt där mögel kan ge sommarsjuka á la jalla-jalla

Jess sa...

Hahaha, kul tolkning av prickig!

Anonym sa...

Åh! Jag älskar grönmögelost ;-)

Hörni sa...

Prickig ost är det ju, men den ser inte så aptitlig ut precis. Fast jag gillar mögelost!