lördag 23 juli 2011

Turkey calling - Del 15: Man ska sluta på topp

Efter två veckor i Marmaris tycker jag att ni ska få en sammanfattning av mina intryck:
Marmaris med omnejd är underbart vacker, blomsterprakten och grönskan är helt otroliga.
Turkarna är trevliga, oerhört arbetsamma och flitiga. Jag menar arbetstider från klockan 09:00 till 02:00 dagen därpå talar sitt tydliga språk.
Här finns något för alla åldrar dygnet runt.
Marmaris är så rent och fint att jag skäms när jag tänker på hur min lägenhet därhemma ser ut.
Trafiken är tät, alla tutar för att göra medtrsfikanterna medvetna om att det finns någon som närmar sig, alltså inte för att skrika "ur vägen".
Turkiet är scootrarnas förlovade land.
Turkiska killar är bara dom värda ett eget inlägg;-) De flesta tjejer också enligt maken;-)
Jag förstår att plastindustrin ska också få leva, men alla dessa fem liters vattendunkar i plast är helt onödiga - egenligen. Kranvattnet är det inget som helst fel på. Det smakar gott.
Maten på restaurangerna är utsökt och otroligt prisvärd. Inte en antydan till magsjuka trots enstaka elavbrott och hetta.
Kaffet är ett nöje att dricka, nästan Nespresso kvalitet;-)
Slut för idag. Ska göra ett inlägg med länkar (och bilder) när jag är hemma.

PS. Vännen R har det tungt och jobbigt, med andra ord: fortsätt med att hålla tummar och tår, trots krampkänningar. R har det värre just nu, mycket värre!!! DS

9 kommentarer:

4U2 sa...

Återigen sänder jag en tanke åt din vän R och tummarna hålls!
Har kommit på att din man, han verkar ha en skön humor han med - konstigt? Har jag skrivit detta förr? Känns plötsligt som dèjá vu ...
Nåja, bättre en gång för mycket :)
Varma hälsningar till din vän R.

Bildgatan sa...

Har precis läst detta inlägg högt och tydlig till sambo, som aldrig vill åkta till Turkiet. Med den här reklamen kanske han får börja fundera. =)

När du läser detta är du säkert hemma och förhoppningsvis har du samma hetta som vi har just nu (och haft under hela sommaren - i princip). Jag har väntat på regnet nu i flera dagar, som de utlovar i varje prognos. Jag är ju glad att jag får vänta men det finns de som spyr över vår hetta, tänker på bönder och annat löst folk. =)

I kväll ska vi nog på lite rajtan till Finland, enligt sambo och vi har visst också redan en chaufför. Ska bli spännande att se hur jag klarar mig på den finska sidans nöjesliv, tänker på språket.

VÄLKOMMEN HEM.

Ps. Hoppas och tänker på din vän att allt ska gå skyndsamt framåt till det positiva.

anne sa...

Vi fortsätter önska R återkomst till god hälsa asap.

Anonym sa...

Tack för sammanfattningen :-)

Fortsätter att hålla tummarna!

Monica sa...

14 dagar i paradiser, välkommen hem.
Klar tummar och tassar hålls så det knakar för R;-))

Olga T sa...

Tummarna hålls!
Välkommen hem!

Unknown sa...

Kikar bara in och önskar dig fortsatt go´sommar! /SA

Hörni sa...

Självklart, håller tummarna hela tiden! Ni verkar ha haft det riktigt bra, vad skönt. Hoppas det blir skönt att komma hem också.

SoF sa...

Låter som om ni är nöjda med er Turkietresa. :)
Välkomna hem!

Ja då får det bli tum-hållning idag - jag hade ändå inget speciellt inplanerat.

Varma sommarregnshälsningar!