onsdag 13 juli 2011

Turkey calling - Del 3 (sen men ändå)

Tack Susanne och Gärdsmygen som har uppmärksammat att jag missade del 3 från Turkiet. Bortsett ifrån att jag har diskalkyli så skulle ni troligen också vara lite slö i era skallar vid dom här temperaturerna;-) Så här får ni en liten försenad del 3 om några absoluta nödvänigheter här:
Vattenintag: per dag minst fem liter, exklusive ett antal öl och annat drickbart
Tatueringar: passa på här!!! Alla låter sig tatueras här och går omkring i värmen med Gladpack runt den blödande tatueringen - i en vecka. Nej, jag tänker inte följa trenden.
Har man en engelsk make så är en English breakfast för 20 kronor ett måste, speciellt då den serveras dygnet runt. Vi intog precis lunch...
Turkiskt kaffe är ett måste, nästan i klass med Nespresso.
Draq Queen shows är inne, så det är nog bäst att ni gillar dom.
Detsamma gäller öppet visad kärlek bland homosexuella, mycket bra och helt otippad med tanke på att det är Turkiet vi pratar om.
Allt för idag, stay tuned!!!

11 kommentarer:

Jess sa...

Tack för trean!
Förstår att du hoppar över gladpacken, det hade jag också gjort!

Monica sa...

Ja jag såg det men tänkte hon lider nog av vätskebrist Haha.
Det där med homosexuell kärlek trodde jag inte, men man upphör ju aldrig att förvånas.
Funderar på en liten tatuering faktiskt men den vill jag nog göra på hemmaplan.
Ha det bra här är det svalt och skönt nu;-))))

4U2 sa...

Undrade precis om du fått solsting eller om det var jag! ;)
All sorts kärlek är välkommen att visas men inte "övervisas" (sett mycket sånt i bl.a Frankrike då en vanlig svensk kan rodna ... går inte in på detaljer för då blir det nästan porr och då får du tillsägelser ... eller jag! Ha,ha,ha!).
Skönt du / ni har det gott!

Jane sa...

Visste väl att trean skulle komma förr eller senare, tänkte att den fastnat där i "Långtbortistán". Glöm inte bort att fotografera allt spännande ... (ja, då menar jag ju inte de där frigjorda människorna för de bilderna får du nog ändå inte visa här) ... mellan allt vätskeintag! Kallsupar är nog inte att rekommendera, man blir lite bubblig i magen av dessa.
Ha det gott!

Susanne sa...

Modigt att tatuera sig utomlands. Det enda stället utomlands jag skulle tatuera mig på är Miami Ink.

Rantamor sa...

Måste bara säga en sak....
glad att du inte tatuerar dig där i Turkstan....
Näe nu har jag inte tid att kommentera ska se Sverige spela mot Japan....
Hoppas att Sverige vinner...

Tjingeling och ha det gottigott

thejeanettishway sa...

jag ska tatuera mig inom det närmaste!!! fast i kall svensk sommar.
initialerna på mina fem barn ♥
har tänkt det länge, nu ska det bli!
kram och ha det underbart hälsar kärring i dalsland//

Bildgatan sa...

Är det därför jag är så slö i skallen? Hmmm, trodde det var något som kom med åren (och lite medfött)

Härligt att gå med gladpack i den temperaturen, säkert trivsamt för alla bakterier och annat som vill åt ens kropp.

Engelsk frukost står på alla skyltar i alla gathörn och vid alla ställen där du kan gå in för att ta en fika, öl, ja det spelar ingen roll - engelsk frukost har de alltid. Kan det vara så att engelsmännen har svårare att ta seden dit de kommer och prova nya grejer. =)

Förvånad blir jag över den öppna kärleken men det är ju helt perfekt, något där de har ett öppnare sinne.

Låter också som att du inte behöver sakna din espresso.

Fortsätt njut för snart kommer du hem till kanske regn, blåst och ja du vet ju hur en svensk sommar ser ut, förutom här.

Hörni sa...

Det är bra att du häller i dig drickbart i värmen!
Ingen tatuering alltså? Inte ens för bloggens skull? ;D
Härligt att homosexuella kan visa sin kärlek öppet. Där fick man sina fördomar på skam, det gillar jag.

cat sa...

Sådär ja nu är ordningen återställd ;)

Anonym sa...

Jag håller med Gun - en tatuering skulle bli ett kul blogginlägg. Snälla?
:-)