fredag 1 juli 2011

Fredagstema: ”Svalka”

Efter en varm och solig vecka efterlyser Sinneskatten lite svalka.

Fläkt
Denna söta, limegröna usb-fläkt som säkert kan ge lite svalka fick nästan följa med mig hem. Om ni tycker om den så är det bara att kika in hos Kjell & Company.
Dusch
En svalkande dusch sitter ju aldrig fel, men den här bilden visar faktiskt armaturen i badrummet. Den var iskall, men tack vare den höga luftfuktigheten hade den tagit sin egen svalkande dusch i form av kondensvatten.
Glass
Igår åt jag min första glass på minst två år. Är inte förtjust i sött glass men kunde inte stå emot att testa denna jordgubbsvariant med vit choklad och nå’t knastrigt i glasyren. Riktigt gott faktiskt! Tack ME-Produkter - en leverantör till mitt företag - som sponsrade denna svalkande upplevelse:-)
Fler svalkande bidrag hittar ni här.

17 kommentarer:

sinneskatten sa...

När värmen slår knop runt om oss så njuter man av allt som är kallt.
Jag gillar glass!

Pumita sa...

Att du skulle ha en vit tråkig fläkt... det finns inte i min tankevärld! Det är klart den är grodgrön och häftig! =)

Pysselfarmor sa...

Fläkt ja
Dusch - jamen inte iskall
Glass - ibland - inte för ofta

tror du är ute på vift igen ikväll i den sköna kvällsvärmen
;-)

Hörni sa...

Åh den där glassen är god! Jag gillar vit choklad.:)
En fläkt skulle jag verkligen behöva! Gärna en fin fläkt som din.

Viktkamp sa...

Svalka är aldrig fel! Jag är tyvärr väldigt svag för glass =P Kram

Mona sa...

Glassen har jag smakat och duschbilden är supercool. Synd att jag redan har en bordsfläkt för den färgen älskar jag.

Monica sa...

Grön fläkt är tyvärr inget jag skulle välja, tog nog den svarta.
Glass är gott köpte en balja apelsin/choklad i går en favorit här hemma.
Svettig ja, att fixa bort hundhår och sätta in buren i bilen var ingen höjdare att göra i dag.
Nu ska jag sätta fötterna i isvatten ett tag;-)))))

Jane sa...

Fläkten var ju jättefräck, absolut en sådan som skulle passa dig :)
Fuktigheten i luften syns i mitt hår ... "frissigt" som bara den men det är bara att njuta av det, annars är håret spiiiiiikrakt och det vill jag inte ha!
Bilen är underredsbehandlad och fräsch (men luktar pyton av den där smörjan ...). Den kände sig så ung och pigg så den startade med att ta tre skutt framåt som en unghingst när jag hämtade den. Nja .... det kanske var mitt fel ... de hade ju dragit bak stolen och jag satte mig bara i bilen och startade ... upptäckte för sent att jag inte nådde pedalerna ordentligt ... Efter lite justering av stol (och ett motorstopp) spann den som en katt :))

Pinsamt!

Jah Hollis sa...

Fläkten var fin, och det är sådant som brukar vara bristvara när det hettar till.
Att duscha håller ju i alla väder, men ger inte någon långvarig svalka direkt.
Vi har också en glassbox på jobbet och det är alltid frestande att sticks ner armen i dess kyla.
Och vad beträffar min (snart ex-) kollega så är han inte ingenjör, vilket gjorde hans bygge än mer imponerande. Och väl fungerande.

cat sa...

Vilket härligt svalkande inlägg. Själv är jag inte heller någon glassfantast. Det finns egentligen bara en glass jag gillar och den kanske slinker ner si sådär 10 ggr på en sommar. Glassen i fråga är 88:an.

Jess sa...

Bra bilder i temat svalkande, ännu bättre hade det varit om jag samtidigt var varm. ;)
Här i Skåne har det regnar och det är fortfarande grått... Men än överger inte hoppet mig, solen kommer nog snart!
Ha det bra i värmen och svalka dig med ännu en glass, det är du värd efter att inte ha ätit en på två år!

kram

Olga T sa...

Fläkten är ju så läcker!!Gillar också kondensen i andra bilden. Glassen är mycket fint fotad, men ingen jag blir sugen på..

LillaTuss sa...

Hittade dig genom en gemensam blogvän. Den där lilla gröna skulle jag kunna tänka mig... liksom glassen!

Bildgatan sa...

Bara färgen gör jag att jag vill ha den, men jag väljer att svettas under den korta period som svettningarna är "normala".

Vilket svalkande mönster det blivit men samtidigt ger förklaringen inte den tanken, nästan tvärtom lite tropiskt.

När du då väljer en glass så blir det en av de sötaste som måste finnas på marknaden, misstänker jag av din beskrivning (och utseendet).

Bildgatan sa...

Skulle också skriva att om du behöver svalka dig så måste det vara varmt. =) med tanke på din kärlek till hettan.

Susanne sa...

en BP-grön fläkt vill jag nog oxå ha

Anonym sa...

Tack för att du skänkte lite svalka :-)