lördag 2 juli 2011

Test framför tvn


Det pågår ju ett stort mästerskap just nu. Det har väl inte undgått er!!!? VM i fotboll i Tyskland och just nu är det paus mellan Sverige och Nordkorea. Passar då på att testa presenten maken fick i födelsedagspresent i december förra året och som han inte rört - en Galaxy Tab. Det är samma sak som en iPad fast tvärtom;-) Hade tänkt att testa Tabben för att se om han får följa med österut på semester nästa lördag.
Yiiiphhiiee den funkar Tabben alltså - måste bara bli snabbare, jag alltså, inte Tabben. Inte helt lätt vid 30 grader, men bra träning då det kommer att vara ännu hetare i landet dit vi ska nästa vecka.

14 kommentarer:

cat sa...

Jo mästerskapet har nog helt undgått i alla fall mig :)
Jag låg och kröp lite för att få mina bilder.

Pumita sa...

Manickerna förstår jag mig inte på och lämnar gärna över till andra men VM har jag bättre koll på... att det pågår menar jag. Och att mexikanskorna slog USA med 2-1. ¡Arriba México! ;)

Det hetare landet i öster - kan det vara Finland? ;D

Johanna Öberg sa...

ääääälskar din header!!

Olga T sa...

Vadå tvärtom? Hänger inte med. I-pad vet jag vad det är och kan hantera, men tvärtom??
Så du ska ut och resa! Vart bär det av denna gång?

Anne sa...

Vad är det för ett hett ställe ni ska till?

Freja sa...

Såg slutminuterna idag, bara för att! Damerna är ju betydligt bättre än herrarna, i relation till de lag de tävlar emot, ändå är det som om det här VMet nästan inte finns.... Så bra att den fungerar, då antar jag att det kommer inlägg även under resan, jipee! Jag hade med vår läsplatta på semestern, men där var det uppkopplingen som strulade hela tiden...
Sv: Kissen heter nått så vackert som Black Velvets Anton, men kallas förstås Anton. Kan tycka att det är udda att ha stamnamnet Black Velvet när man föder upp en ras (burma) som aldrig är svarta..... Men pälsen är i alla fall som sammet, så den delen stämmer. Och maken som gillar whiskey tycker det är ett bra namn ;-)

SoF sa...

Kollade in matchen.
(ingår i mitt viloschema efter den intensiva resan till ostkusten)

...för att sedan sitta och titta på hertigdömegiftermål.

Verkligen kontraster.

Ska dessutom försöka "orka med" att titta på en film i kväll också. Tufft! ;)

Tack för titt-in och glada tillrop.
Väldigt varmt här också-hälsningar!

thejeanettishway sa...

tabb?
vm i vaddå???
snacka om att vara off...
huvudet är bara fullt av svek.
sorry men idag är det inte toppen om man säger så.
men jag kommer igen!
testar t o m att börja röka igen - går sådär...
kram//

Anne sa...

Sv. Den där Teezer, funkar den? Vi är stundtals desperata...

DKNY, finns det en som heter Woman eller finns olika varianter på den?

Monica sa...

Nu har man lärt sej något nytt, jag hänger inte med alls är helt OFF
Det är väl bara helvetet som är varmare än här och dit ska ni väl inte åka;-)))))
Ha en bra kväll;-)))

Hörni sa...

Vet inte riktigt vad du pratar om nu, men det blir säkert jättebra. :)

Jane sa...

Mästerskapet har helt gått förbi ... men jag är inte så intresserad av fotboll (fortfarande vänner?)
Funderade just varför du envisades med att hålla "Tabben" i 30 grader, det är väl bara att luta den mer eller lägga den platt ... en så insåg jag att du menade plusgrader ... hmmm ;))

Bildgatan sa...

Pågår det ett mästerskap just nu? Har tyckt mig höra några sådana ljud i rummet bredvid mig, var nog under gårdagskvällen och det verkade ju också gå bra -åtminstone för oss som har svensk anknytning.

Jag vet inte och har ingen aning om, har heller aldrig hört talas om en Galaxy Tab, men jag vet ju inte riktigt vad en iPad är heller. iPad, iPhone, iPod?

Förresten ska du österut igen? Jag har varit på vid Sveriges östligaste punkt i veckan och är så nästan hela sommaren, i alla fall i närheten just nu.

Anonym sa...

Anders har en "padda" men jag föredrar min laptop. Fast när vi ska titta på tv i tältet så funkar paddan alldeles utmärkt ;-)