tisdag 19 juli 2011

Turkey calling - del 11: Vädjan från Marmaris

Även om jag är i Turkiet just nu, tusentals kilometer från Stockholm så är mina tankar just nu hos vännen R, som ska gå igenom en omfattande operation imorgon under förmiddagen. Ni som har följt min blogg länge kommer kanske ihåg att jag bad er att hålla tummar och tår för N i olika omgångar. Det gick riktigt bra vill jag minnas. Så nu är det dags igen: snälla håll tummar och tår imorgon för R. Han behöver er support lika mycket då han drabbats av samma lömska och hemska sjukdom som N. Stort tack på förhand!!!

Förresten så kan ni få "Sex on the beach" här för 40 kronor. Om ni går några gator bort från strandpromenaden kostar det bara 28 riksdaler, men då är ju stranden borta liksom;-) För exakt samma summa får ni även "Brain hemorage" (troligen felstavat av mig), måste ha tagit drinken av misstag;-)
Här finns även "English tobacco", som vi gärna avstår ifrån då det är cannabis.
Vad mera kan man råka ut för här: javisst ja: man beställer två Mojitos och efter några minuter meddelar den mycket generade servitören att han fick ringa chefen för att komma med färsk mynta...
Annars händer det faktiskt inte så mycket här, vlilket är synd då den lokala poliskåren endast består av snyggingar;-)

16 kommentarer:

cat sa...

Håller helt klart såväl tummar som tår.

Jess sa...

Håller tummarna!!!
Kanske ska du ta en springnota och sätta fart på poliserna!

cat sa...

Hej igen. Min röst är raspigare och rostigare än båda sångarna hos mig. Så jag kan bräka fram I am sailing eller Total eclipse of the heart mycket bättre än ngn av dem ;)

LillaTuss sa...

Ingen tvekan... tummar och tår hålles ♥

Susanne sa...

Jag ska slå knut på mig själv och hålla allt som går att hålla, för att det ska gå bra
Fyyy va jag hatar den lömska sjukdomen.... =´(

Anonym sa...

Håller allt jag kan hålla!

Ni verkar ha det störtskönt :-)

(Jag tror inte att rea-sexet kan vara lika bra. Ska det vara on-the-beach så ska det)

Hörni sa...

Hahaha, men ställ till med nåt då så kommer nog snygga polisen springande.;)
Jag håller tummarna, självklart, jättehårt! Hoppas verkligen allt går bra!

4U2 sa...

Säger som Gun: gör något men inget farligt så får du iaf kanske en pratstund med poliskåren! ;)
Självklart håller jag tummar och tår! Hårt!

Per-Anders sa...

Du får väl hitta på något lagom bovaktigt för att utmana snyggingarna/poliserna. Ser fram emot blogginlägget när du berättar hur det gick.

Jane sa...

Lovar att hålla tummar och tår för R så mycket jag kan!

Det låter som om det skulle kunna vara ett riktigt "hålligång" där nere i Turkiet - lite 70-tal typ - fattas bara ett festivalband :))

SoF sa...

En liten bön och hållna tummar får det bli!

Varma sommarregnshälsningar.

anne sa...

Jag håller fingrar och tår!

Kicki sa...

Jag är med!

Olga T sa...

Håller tummarna!
Tänkte som Per-Anders när jag läste ditt inlägg:)

Monica sa...

Klart vi håller både tummar o tassar för att allt ska gå bra i dag.
Nä ingen billig sex kan ju föra med sej både det ena o det andra.
Ha det bra bland allt
ögongodis;-)))))

Ps Din sida har inte daterat upp min blogg, vi fick lite regn 3 mm så där som att kissa i blå
hallen;-))))

Bildgatan sa...

Jag missade din vädjan i tisdags och även igår, beror på att bredbandet kränglade igårkväll och i tisdags var jag nog inte uppkopplad på kvällen.

Jag håller istället tankarna på att tillfrisknandet ska gå bra.

Kan vara riskabelt med alla lockelser. =9 Däremot skulle jag se den svenska servitris som såg till att fixa den färska myntan om det vore slut. =)

Du får väl cirkulera utanför polisstationen istället ...