onsdag 6 juli 2011

En solig ”hug” från huvudstaden

Igår fick jag en ”hug” – alltså en kram från Nina, en av mina absoluta favo fotobloggare, som en gång i tiden fick mig att hitta den där lilla blomman (makro) på min kamera. Det är faktiskt tack vare Nina att jag nästan uteslutande tar närbilder på alla konstiga motiv som jag hittar lite varstans. Tack så jättemycket för kramen Nina. Idag skiner solen i huvdstaden, så jag kan ge dig en solig bamsekram tillbaka.
Med kramen följer två utmaningar: Krama den första person du träffar efter att du har läst det här (maken tackade och tog emot igår kväll) och en lista på tio bra saker om dig själv som ska läggas ut på bloggen. Here we go:
Jag är bra på att…
1. …må bra, ha roligt och njuta av livet
2. …ställa till det för mig själv med jämna mellanrum
3. …skriva (tror och hoppas jag)
4. …hitta på okonventionella och otippade lösningar
5. …tåla smärta (en rotfyllning utan bedövning säger väl allt)
6. …prata fyra olika språk mer eller mindre flytande
7. …hitta makens (och kollegornas) ”borttappade” glasögon, sladdar, usb-minnen med mera
8. …prioritera. Saker som ”måste” göras har en förmåga att vänta på att de ska åtgärdas… sedan.
9…. Ge (och ta)
10. …ge äkta och ärliga komplimanger.

Jag ger kram-utmärkelsen vidare till er allihopa som kikar in här dagligen eller bara då och då och förhoppningsvis trivs på och med min blogg.

Bilderna jag lägger upp visar utsikten från mitt rum på jobbet. Kolla noga nu och lägg märke till att de visar en blå himmel, en riktigt blå sådan;-)
Nu är det afterwork med maken och fotboll… och mera fotboll som står på schemat:-)

16 kommentarer:

thejeanettishway sa...

ja-a, jag trivs med och på och i din blogg :)
ska fundera ut 10 goods about myself!
kram från dalsland//

Anonym sa...

Du har en härlig blogg, och visst är du duktig på att skriva!

Du och jag verkar ha en sak gemensamt - jag är också urvass på att hitta borttappade saker. Många av mina vänner kallar mig "Saida" :-)

sv: Määäh! Så säger fåren. Djuren på bilden ÄR faktiskt kor som ligger ner och idisslar. Jag är ju utbildad djurvårdare, och en av dom saker vi lärde oss på den tvååriga bajsskottarkursen var att se skillnad mellan får och kor :-D

Monica sa...

1,2 och 5 är jag också bra på.
Borttappade saker är och förblir borttappade här;-)))utom det som hundarna snokar rätt på,
Tåla smärta, att punktera bihålorna utan bedövning räknas det tro. En sak som jag i alla fall aldrig gör om.

LissenTo sa...

Ja, du är riktigt go du Beate. Gör roliga och oväntade saker.

Dessutom sprider du fina ord till dina bloggvänner. Tack för det :-)

Freja sa...

Är det vin o sprit museet?

Viktkamp sa...

Rolig utmärkelse, den ska jag göra någon dag =) Fick den av någon annan någon dag oxå! Kram

Hörni sa...

Jag har också gjort rotfyllning utan bedövning.:D
Fyra språk var inte dåligt, vilka språk är det?
Ja, du är bra på att skriva!
Prioritera har jag förstått att du är bra på. Och njuta av livet. Och ge ärliga komplimanger, du är underbar på det viset.

Bildgatan sa...

Vilket suveränt häftigt perspektiv på din första utsiktsbild.

Som du vet så trivs jag här och nästan varje dag ett leende, ibland också asgarv.

Vet inte om några tio bra sakar om mig själv (som jag är bra på) känns aktuellt just nu, kanske om jag får nya modemet i morgon. Det är så hett här på ön och på kvällen vid datorn är huvudet ganska tungt efter allt uteliv. Trött och god sömn är bara förnamnet.

Det ser ut som att resten av veckan fortsätter i med samma sol, hetta och vindstilla väder. Då passar jag på att avfrosta frysen. =)

Hoppas att fotbollen gick som du önskat och att ölen satt bra.

Kicki sa...

Jag måste ha alla bedövningar som finns och kan några språk men inte flytande:)För övrigt skulle punkterna stämma in på mig ganska bra eller inte, skriva vet jag inte, men en önskan!
Svar: Det var länge sen jag rodde så jag vet inte om jag kan det längre, men paddla kan jag något sånär:) Hug!

LillaTuss sa...

Jag skriver under på 2,3, 9 och 10.

Om mamma (jag) inte hittar det som jag (dottern) tappat bort finns det inte...

Pysselfarmor sa...

Det är skoj att komma hit och titta på alla "lustiga" bilder ;-)))
jag blir på ett sprudlande humör!!

Jag blir litet förvånad att så många känner sådant obehag för hav och sjö - trodde att jag var i princip ensam om den där känslan...

undrar sa flundra var dessa hustak finns?

Njae listor av denna sort är inte min "grej" - sorry....

Susanne sa...

Äntligen fick vi se blå himmel. När jag kommer hem idag ska jag skriva 10 saker jag är bra på...

cat sa...

Håller med dig om att Ninas blogg är mycket fin :)
Kul att veta vad du är bra på.

Jess sa...

En stor kram förtjänar du verkligen!

Du är bra på att blogga, skriva, vara finurlig, ge komplimanger, ta roliga konstiga och fundersamma bilder. Jag tror även att du är bra på att nuta och ta vara på livet vilket jag verkligen tycker att man ska! Du är ju bara så bra Beate!
kram

Pumita sa...

En toppen-BP med andra ord! Trivs med bloggen? Kan inte leva utan skulle jag säga. Försök inte ens fundera på att pausa! Det får du göra när jag ligger två meter under gräsmattan. ;)

Nina sa...

Åh tackar... *skrapar med foten*... blir alltid lika glad då någon upptäcker MAKROVÄRLDEN!

Hoppas ni får en underbar resa och semester!

Kram... igen... :-)