söndag 3 juli 2011

Fototriss: "Gissa temat – Del 2"

Måste säga att jag saknar helgens fototeman under sommaren. Man skulle kunna kalla det för abstinensbesvär faktiskt. Shannara hade en så perfekt dag igår att hon helt glömde SaturdayMix och Fototriss har ju semester. Men trissen ”Gissa temat” kan man ju hålla på med hela sommaren. Som sagt i brist på annat – jag kan ju inte skriva om damernas fotbolls-VM varje dag, eller om vädret, eller om...

Ledtrådar
- Bilderna är tagna i en butik på Kungsgatan i Stockholm, mig vetande den enda av sitt slag i Sverige.
- Det rådde fotoförbud i butiken, men som ni ser struntade jag totalt i det.
- Jag fick en tillsägelse och fick lova att inte visa upp bilderna på bloggen. Det tänker jag inte heller hålla – löftet alltså.
- George Clooney har gjort reklam för vad ni ser på bilderna. Honom plåtade jag också i den tidigare butiken som fanns på Biblioteksgatan – bara för att han är så himla snygg;-)

Okej, gissa på nu! Lösningen kommer i morgondagens inlägg.

Fler bidrag till temat hittar ni här.

34 kommentarer:

Sister Moonshine sa...

George Clooney var det som fick mig att se det. Det är sådana där små kaffebehållare till en kaffe automat. Eller hur?

/Åsa

Jane sa...

Clooney är ju min favvo-skådis så jag vet preciiiis vad det är du har för tema ... något jag brukar avnjuta på balkongen ;) gjort på bönor och malet och smakar mums ... kan det vara kaffe?

PS. du är modig du som fotade ändå :))

Pialotta sa...

Samma för mig jag var på vårt Museum en gång förra sommaren.. min lilla kamera var med .. så klart jag passade på att ta en del foto.. så kom "Föreståndarinnan" in.."Du vet väl att du inte får publicera bilderna på webben.. "Javisst, sa jag något ovetande ;)

Din Triss Gissa temat2 tror jag du varit o fotat i någon kaffebutik :)
Ha de fint i sommaren .. visst saknar jag oxså Trissen iSommar .. men man kan ju göra som du gjort:)

Hörni sa...

Kaffe! Nespresso! Vilken rebell du är som struntar i fotoförbudet! :D

Pumita sa...

Och det där ska du komma med när jag sitter här med sörplar i mig argentinskt maté - premiär för mig i Sverige. Det är en himmelsk upplevelse och jag klarar mig alldeles utmärkt utan Clooney. ;D

Pumita sa...

Även jag har gjort mig skyldig till otillåten fotografering, ett antal gånger till och med, och en gång blev jag närapå utslängd från ett litet "hemma hos-museum" (minns inte ens vad personen hette, så berömd var han). Fast just den gången fanns det ingen skylt som talade om att det var förbjudet och ingen berättade det heller vid entrén. Sådetså! :(

Anonym sa...

Kaffe, choklart.

SoF sa...

Clooney...(här sitter jag med en drömmande blick;)

Snygg, rolig OCH duktig skådespelare - en favorit för både mig (och maken faktiskt).

Gissa temat-svaret borde ju ha någonting med kaffe att göra...men det kanske ska vara lite mer specifikt än så.?

Svettiga och ännu inget regn-hälsningar!

Marita sa...

Hemma har vi dessa små pluppar. Maken kör svarta och lila och jag de röda varianterna. :)

Anders W sa...

Snyggt, men jag har ingen aning!

LillaTuss sa...

Efter att ha läst alla kommentarer inser jag att det inte är nån idé att jag skriver... kaffekapslar

cat sa...

Ja du det enda jag kan komma på är engångsmuggar, så det får bli min gissning :)

Kicki sa...

Det här blev för svårt med den här sega söndagshjärnan som jag har idag!

Pumita sa...

SV: Du kör ju också Blogger, ser jag. Då behöver du inte leta efter statistiken. Du har en flik som heter Kommentarer och till höger högt upp ser du hur många det är. På min står det just nu 1-25 av 15004. Jag har kommentarsgranskningen på så jag är "där och rotar bakom kulisserna" innan jag publicerar och ser siffrorna varje gång jag läser kommentarer.

Monica sa...

Åt hel...e med kapslarna ge mej en Clooney;-)))))
Vad då inte fota är dom så hemliga, blir en repa bakom galler för dej nu då. Jag kommer och hälsar på med limpa med inbakad fil;-))

Det är en pionknopp.
Sitter här och myser i 17,5 gradig värme i köket, i natt ska jag sova som en liten gris Hihi

Jah Hollis sa...

Nespresso. En produkt jag aldrig har provat eftersom jag dricker bryggkaffe hemma, gärna Zoegas.

Anne sa...

Nespressoförpackningar!

Bildgatan sa...

Nespresso, det var ju hur enkelt som helst. =) Och det tackar jag för idag när jag varken orkar eller kan tänka. Efter en hel dag ute i solen så säger det där mellan öronen och även andra delar av kroppen stopp och belägg.

Skrattar eftersom jag och en till av kursdeltagarna gjorde en liknande fotosession i veckan, men vi har inte lovat någonting. =)

Har inte saknat teman under veckan men jag håller med dig. Får vi nätet att fungera så hoppas jag att Beates spontana dyker upp under sommaren.

Shannara sa...

Men hörredu du... Mixen ligger faktiskt uppe! =) Den skulle gått upp automatiskt i fredags kväll, men jag fick publicera den igår kväll själv... Bläddra bara ner ett par inlägg så hittar du den! =) Bra va? ;)

Och jag kom ihåg att tanka bilen!!! Tack för påminnelsen.

V.30 kommer vi förmodligen vara i Sthlm, får försöka fixa till en dejt då... Tom Titts sa vi va! =D

LillaTuss sa...

Svar: Ja Jeanette är en av mina bästa. Kollade nyss och det är nu kl 22.00 +17 grader. Fryser inte direkt då det inte stormar lika mycket längre. Kul med en ny bloggkompis. Gillar dina inlägg och gissningsutmaningar/Ha´ en fin kväll

anne sa...

Men nu ser jag ju!!! Har du sett George Clooney irl!?!?!?!

Jag var såååå kär i honom på ER-tiden, helt galen!

Maken bara skrattade och köpte Vanity Fair till mig när GC var på omslaget.

Sv. Nope. Har inte nått målet, tog ett par månaders lättare paus, men nu är jag på banan igen. Har nya jobbets startdatum som deadline för ännu ett av delmålen. Nya kläder vettu.... ;)

Hörni sa...

Sv: Hahaha, nej jag har inte sett Mudottern! Men jag kan erkänna att jag gillar Metallica mer och mer. De är mer melodiösa än de andra gaphalsarna. ;)

Hörni sa...

Sv: Håller med dig, de är mycket bättre alla de du räknar upp! :)

Susanne sa...

Kaffekapslar!!!!

Mona sa...

Coola bilder. Jag hade aldrig kunnat gissa eftersom jag inte dricker kaffe, men jag har ju fått svaret när jag läst dom andra kommentarerna. Visst är det irriterande med fotoförbud. Jag blev också tillsagd i en affär. Expediten trodde att jag försökte sno deras design!

Johanna Öberg sa...

va snyggt! älskar när man använder sin fantasi och tar tex såna där kaffebehållare och gör ngt annorlunda av det:) Kram

4U2 sa...

Scrollandet till kommentarfältet lät mig se att alla verkar tro på något jag aldrig sett ... kanske är det det de skriver, jag vet inte alls. Tänkte först på proppar men det är fel- men kommer som sagt inte på ngt annat ;)

Olga T sa...

såg direkt att detta är Nespresso-kapslar! mmmm!
kan det vara Nespresso eller kaffe?

Freja sa...

Såna där kaffepods?

Anonym sa...

Åh! Men det hade jag kunnat dirket! Vi har en sån nespressobryggare. Från början fick vi åka typ 25 mil till Valecia för att köpa dom däringa kapslarna. Sen kunde vi köpa via nätet. Men för att inte få husarrest en hel dag (dom kan aldrig säga NÄR på dagen dom kommer) så vick vi åka till Orihuela (en timmes bilväg, ungefär) för att hämta kapslarna. (Låter lite som knark, va? ;-))

Nu har vi fått ett Nespressoaffär i Alicante. Bara 45 minuter bort.

Efter hela den här utläggningen, borde jag vara värd ett pris! (Eller bli portad :-) )
Kram på dig!

Anonym sa...

Ifall du undrar: Dirket är spanska för direkt.

Maria C. Dunder sa...

Haha...vilken rebell! =)
Tog det inte på bilderna men så klart på den sista ledtråden. =)

Axart bidrag 2 sa...

Aaaa, så kul! gillar lite olydnad. Nog har jag sett reklamen, så det är sådana där engångskaffepåfyllningsjoxar:)

AX

Erik "Semlan" sa...

Tänk att de ska börja krångla med fotoförbud i butiker nu också. Trist. :-( Du är rolig du.
Och vitsig, abstinensbesvär hi hi! Ledtråden med Clooney var ju bonus. Men varför dessa små behållare? Jag är van att fylla på espressokaffet själv. ;-)
Men klurig triss. Få se om du fixar min nya?