måndag 18 september 2023

Glad måndag


Klart det var/är en glad måndag! Fattas bara med tanke på Duplantis nya världsrekord i stavhopp med 6,23 meter i första(!) försöket. Den killen är grym! Detsamma kan sägas om Truls Möregårdh som avgjorde lag-EM finalen i bordtennis mot Tyskland i Malmö. Nästan man får lite J-O Waldner vibbar här. 

Mera då

- Det var bara fem plusgrader igår kväll och jag befarade det värsta för idag. Jag hade inte behövt oroa mig – sol, 16 grader och ingenting gult i sikte alls – än (bildbevis ovan).

- Upptäckt av – ja, inte vet jag. Är det kanske körsbär? Vågade inte provsmaka, då jag hade en tid hos tandhygienisten. Synd att få i sig gift innan tänderna är fina och rena. 

- Åt andra sidan hade jag haft 1 125 kronor mera i plånboken, inte bokstavligen, men ändå;-)

- Hammarbys damlag leder Damallsvenskan - tillfälligt antar jag. Men jag njuter så länge det varar - till nästa match typ;-)

- Det skulle sitta riktigt skönt med en Degerforsseger mot AIK ikväll. Då skulle jag bli riktigt glad:-)

- Lönedags för pensionärer idag. Känns tryggt att få pengar på kontot utan att ha gjort någonting:-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

14 kommentarer:

nalta norrland sa...

Jag tror inte det varit farligt att provsmaka vad det nu än är… men vad vet jag ⁉️ typ ingenting 😜
Det är jäkligt dyrt att gå till tandläkaren borde vara samma lika högkostnadsskydd som hos läkare/sjukvården ‼️
Just nu +7 och det känns kyligt, det ska tydligen regna i morgon och jag hoppas det inte kommer snö ⛄️ det är för tidigt ✋
Han stavhopparen Duplantis är fenomenal 👍
🤗

Guldkryckan sa...

6.23 är ju 6.23, 1125 kronor är ju 1125 kr, det kostar att ligga på topp.
Tandläkeriet är ju dyrt, hujeda mej. ;)

Heja Duplantis, undrar hur högt man kan hoppa egentligen, är det någon som kan visa det så är det ju han.

Ha det bäst nu Bp.

LillaSyster sa...

Tror mer på prydnadsäpplen än körsbär om du tittar på bladen. Mitt råd är att du låter bli att äta dem=)
Du kom billigt undan hos tandläkaren, när jag summerat mina 3 besök så landar jag på 12952kr Hade varit trevligare med en veckas semester utomlands....
Bra jobbat av Duplantis

femfemman sa...

Inkomster behövs, då man besöker tandläkaren. Har tid på onsdag.. borde kanske avboka. Eller lika bra att få det gjort....Blir smått förbaskad på taxorna!
Kan det vara rosenkvitten? Det kan man göra vin av..Godbkväll!

Susjos sa...

Fantastiskt med ett nytt världsrekord för Duplantis!
EM-finalen i bordtennis kände jag inte till, kul!
Körsbär vete tusan om de tär, bra att du inte provsmakade!
Klart du ska ha din pension idag, du har ju jobbat hela livet och betalat skatt!
Ha en fin kväll!
Kram!

Ditte sa...

Visst var det en glad måndag! Och mycket att vara glad över. Tycker du kom med en hel del av det glada. Instämmer i det du skriver.
Världsrekordet av Duplantis var ju otroligt roligt. Såg även Em finalen i bordtennis. Roligt med en seger.
Ska till tandis i slutet av månaden så än så länge är jag glad. Får se hur det blir den dagen. Å andra sidan glad att jag har en toppentandläkare. Visserligen dyr, men vad ska jag spara till.

KajsaLisa sa...

Du unnade dig sovmorgon i morse, tidigt var det frost på bilrutorna. Det ser inte ut som körsbär men en vacker bild. Fotbollen är jag som vanligt totalt oinsatt i. Men jag har varit i Degerfors.

Äventyret framtiden sa...

Undrar om det är paradisäppel? Ett prydnadsträd är det i alla fall...
Bra att du inte åt.
Ja, Duplantis är grym, jag håller med dig till hundra procent om den saken.
Glad måndag, snart nog slut men glad så länge den varar i alla fall.

Anki sa...

Du har redan fått förslag på frukten ... och jag instämmer. Något av de prydnadsäpplen som finns - inget att äta, men det lär bli gott gelé av frukterna :)
Bra gjort av Mondo!

Åke sa...

Jag glädjer mig åt din glada måndag för här finns ingen ;)

Tony sa...

Jag blev häpen över över hur snabb och utvecklad bordtennis blivet. Nya tankar i spelet över bordet, som jag ser det.

Annika sa...

De är ju vackra, de där paradisäpplena där de hänger.
Mondo ja, han är verkligen en otrolig kille.
Grönt och fint hos dig.

christian sa...

Fina naturbilder å fortfarande somrigt hos dig....
Hoppades också på Degerfors men usch så usla de var...av två usla lag var de klart sämst :(

Anni sa...

Jag blir ju jättenyfiken på vad det kan vara för små frukter på trädet! Är rätt glad att du inte provade, allt är inte ätbart här i världen ...