måndag 4 september 2023

Glad måndag





Som ni vet vid det här laget så behövs det inte mycket för att göra mig glad. Det räcker så gott med dagens 23 grader och sol. Samtidigt tröttnar jag aldrig på att fota mitt bostadsområde, som är ganska så imponerande om jag får säger så själv. Brukar för det mesta välja den vänstra delen, men den högra är inte så dum den heller, speciellt inte när solen ”gömmer sig" bakom trädet.

Grönt
Som ni ser på bilderna så är ingenting här gult eller brunt – inte än. Inte på innergården och inte på parkeringssidan mot skogen heller. Björkarna som var först ut i våras med att visa upp musöron borde ju vara de första att få ”höstiga” färger, men icke! Inte mig emot.
 

Fredrik Reinfeldts sågning av herrfotbollen
En sak till som gjort mig riktigt glad är Fredrik Reinfeldts "sågning" av herrfotbollen. Han jämför sättet att spela fotboll helt enkelt, och det han säger är klockrent. Här kan ni läsa mera om ni vill. Fredrik Reinfeldt och hans exfru Filippa är ju före detta Täbybor och jag är väldigt glad att just han blev vald till ordförande för Svenska Fotbollsförbundet i mars i år.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

PS. Stort tack för era kommentarer om diskmedel igår. Och tack för att ni påpekade att det var YES Platinum och inte YES Original som står i hyllorna. Det uppmärksammade jag inte - ooooops. Så det var nog första gången jag köpte Platinum-varianten... DS.

16 kommentarer:

LillaSyster sa...

En helt underbar sommardag har det varit =)
Suttit ute och läst klart en bok nu i em/kväll.
Ha det gott så håller vi tummarna för fler sådana här sköna septemberdagar.

Guldkryckan sa...

Fredrik är ju inte alls dum, såg ett program med honom för många många år sedan med "Filip och Fredrik" och gillade honom direkt för första gången, han var ju ett hedersknyffel visade det sig och inte en skitstövel som jag tyckt innan.

Men visst bor du fint, har sådana "bananhus", som vi kallar det, nere i nästa område härifrån sett.
Snyggt.


Ha det nu jättefint Bp.

Guldkryckan sa...

PS: Känner likadant, tror vi alla gör det här, en poäng till dig således. :)

nalta norrland sa...

Regnet öser just nu och all eventuell utevistelse är inställd. Jobyes jag hade väl inte tänkt gå utanför dörren men om jag hade det så… det har regnat ett par timmar dessutom så allt precis allt är blött.

Men jag gillar Dina foton från Ditt bostadsområde 🤩
Och jag unnar Dig verkligen att må gott på balkongen i sol. Tids nog blir det höst och grått även hos Dig. Njut nu medans Du kan.

Min måndag har varit bra så jag tänker inte klaga trots det o-roliga vädret 😜
🤗

Geddfish ♥ sa...

Du har så fina vyer från ditt bostadsområde! Snygga och soliga bilder. Jag har också haft en härlig dag idag, varmt och gott, så en hel del i solstolen på balkongen och lite i bersån.
Ha det gott!

Ditte sa...

Visst är det härligt att glädjas över området där en bor. Absolut! Gör det för egen del nästan varje dag. Och i dessa soliga och varma dagar än mer. Och i Stockholm har jag änn inte sett annat än grönt på träden och många fina blommor som lyser upp.
Fina bilder från ditt hus.
Läste också Reinfeldts kommentar, sågning, av herrforbollen. Bra artikel.
Nu hoppas och önskar vin oss flera sköna dagar.

KajsaLisa sa...

Härliga vyer över ditt hus och en vacker blå himmel. Typiskt att man jobbade idag.

Hanneles bokparadis sa...

Rena sommarvärme nu! 🙂

Marita sa...

Fredrik och Filippa är skilda sen flera år och är då inte hans fru. Hon bor i Näsbypark på Eskadervägen. har väl sett henne några gånger här i krokarna.

Har faktiskt bott i Grindtorp nämligen på Kometvägen. Flyttade dit 1970 medans jag fortfarande bodde hemma från Vallentuna.

Klimakteriehäxan sa...

"våra" hus är verkligen likadana! Jag är också nöjd.

christian sa...

Håller helt med dig, ditt område är mäktigt å unikt å tacksamt som fotomotiv.
Tycker också att det är toppen hur damfotbollen uppmärksammas mer å mer, där har herrarna mycket att hämta.

Susjos sa...

Vid inflygningen mot Arlanda i söndags så såg jag inte bara ditt hus, även Friends Arena och våra hus från luften, kul!

SÅklart har det varit fint väder idag när jag har sovit hela dagen, hoppas detta väder fortsätter hela veckan!

Nu var jag tvungen att läsa vad Reinfeldt har sagt, superbra sagt, verkligen! Läste upp det för min man ,och han höll också med!

Ha en fin kväll!
Kram

byblixtra sa...

Men kolla, Boden är med i artikeln om herrfotbollen. :-)
Jag var och såg matchen mellan Piteå Dam och FC Rosengård. :-)

Anki sa...

Fina dagar nu ... och fina bilder!Svar: Tack för hälsningen till Ludvig - och han var supernöjd, trots att det inte är en ny mobil utan en begagnad :)

Paula sa...

Ja ditt hus är verkligen annorlunda utformat, har nog sett liknande i någon Stockholmsförort då när jag bodde där, minns bara inte var. Den runda formen gör att den ser inbjudande ut till skillnad från alla vanliga fyrkanter

Carita Liljendahl sa...

Grindtorps "bananhus" och soligt sensommarväder, det passar perfekt som Glad -måndag-bidrag! Tack för länken och för att du är med!