torsdag 14 september 2023

Tråktorsdag

Världens tråkjobb - rensning av regnrännor.

Frisör Leo var inte sjuk, bara dubbelbokad;-)
Tårtbitarna är lika tråkiga som alltid.
Det är fem saker jag kan komma på som var tråkiga idag:

1. Den relativt nya lokala ”finrestaurangen” i Täby Park har redan nu lagt upp inbjudan till julbord på sin hemsida. I september!!! Sånt gör mig vansinnig;-)

2. Bra med ogräsrensning av regnrännor på innergården. Men måste man börja klockan 7? Jag lovar att oljudet är öronbedövande. Jag vet, kunde ha använt öronproppar.

3. Kollegan Eva som klarat sig från Covid i över tre år insjuknade med hög feber och hosta. Hon är inte ensam. Efter en kick-off förra veckan är halva företaget drabbat.

4. Hade en tid bokat hos min frisör Leo för att bli av med min mopp. Tiden fick flyttas fram till idag, då Leo också var sjuk. När jag undrade om han nu var frisk igen såg han väldigt frågande på mig. – Sjuk??? Jag har inte varit sjuk. Har jobbat hela veckan. Gissar att det var en dubbelbokning som var orsaken till ”sjukdomen"…

5. Följetongen – tårtbitarna på innergården är lika tråkiga nu som för ett år sedan, ungefär.

Det här inlägget blev tråkigare än jag trodde faktiskt;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Regnrännor? En grästrimmer det förstår jag men ❓
Skylla på sjukdom vid dubbelbokning är riktigt tråkigt 👎
Julbord… tack men nej tack det är 100 dagar till julafton 🎄

Idag har jag bloggat två gånger 😅
🤗

Guldkryckan sa...

En sådan trimmer drog jag runt med när jag jobbade för ett fastighetsskötarbolag...inte min grej alls, hujeda mej för att arbeta med kroppen. ;)
Julbord ska ju bokas i god tid antar jag, de slåss väl om kunderna, men ändå....redan i september?

Jo, coviden finns ju därute, men paniken har uteblivit än så länge, dessutom är väl fler vaccinerade idag än tidigare.

7 på morgonen ska sådant arbete inte utföras, 8 är det hos oss som tidigast...skjut dem. ;)

Tillönskar dig nu en fin kväll Bp.

LillaSyster sa...

Men varför händer inget med tårtbitar, nu får du snart ta saken i egna händer. Solrosfrön hade ju funkat ypperligt.
Hade ju varit ärligare och sagt att det blivit dubbelt, hon att du fick någon sorts kompensation.
Blev inte så spontant.....det blev reklamationsarbete av ett par 2 månader gamla skor, men tillslut efter ytterligare fem foton så gick det igenom som produktfel och pengarna tillbaka.

LillaSyster sa...

Just det julbord.....såg också skylt om det i veckan, men jag kunde inte fota för jag körde bil.

Gunnel sa...

Jag hade verkligen också behövt få gjort vid mitt hår. Min frisyr skrämmer hicka på de flesta just nu.

Ditte sa...

Nja, jag drog på munnen en hel del när jag läste. Tycker du beskriver tråkigheterna väldigt roligt.
Men att bli väckt i denna arla morgonstund av buller. Absolut bedrövligt tråkigt.
Och skönt att frisören inte var sjuk. Lite positivt. VIsst!
Att tårtbitarna är trista - absolut. Undrar varför inget vill trivas här- Vad häller jul i september. Urtrist. Likaså kollegan som blev sjuk.
Hoppas inte kvällen blir trist.

nalta norrland sa...

svar: Med tanke på att jag har minst 7 mil till banken - Vilhelmina - och den är öppen 10 - 13 ett par dar i veckan vet jag inte om jag har tur 😵‍💫
Anledningen till att jag troligtvis måste följa Elin är att hon inte är 18… hon får alltså inte fixa bankkort själv 😑
Banken i Lycksele är öppen typ varannan dag 10 - 13.

femfemman sa...

Dags att plantera ljung i tårtbitarna. De står sig fint ända fram till jul. Julbordsannonswr ser man ofta i tidningar och på nätet. Bara att titta på något annat....hetsa upp sig i onödan, det är ju rent onödigt.
Bättre att vara ärlig, än att skylla på sjukdom. Dålig stil!
God kväll!

Susjos sa...

Trist med oljud redan vid kl 07!
Konstigt att de inte planterar något i tårtbitarna?
Hm, dessa förkylningar som går nu, kanske är det covid jag har fått? Är fortfarande väldigt snuvig, suck!
Aha, din frisör var dubbelbokad, tokigt att kalla det för sjukdom!
Snart är tråktorsdagen över!
Kram

KajsaLisa sa...

Det låter som ett riktigt tråkigt jobb. Jag tyckte din innergård var på väg åt rätt håll även om det gick långsamt, men jag håller med tårtbitarna är tråkiga. Kan dom inte sätta i några färgglada blommor i alla fall.

christian sa...

Det var länge sen du hade nåt tråkigt på torsdagarna, men denna gång slog du till ordentligt vill jag lova! Kan hålla med om att man skulle kunna tänka sig att starta "oljud" aningen senare....julbord nu?!?! .... orka!!!
Ja å sen dess TÅRTBITAR... måste handla om år snart som de har sett tråkiga ut...

Ha en bra fredag!

Annika sa...

Alltså det där tårtbitarna på din gård ...
Otroligt knäppt att de inte kan få till dem. De skulle ju kunna vara så fina ju. Verkligen en tråkig syn.
Knäppt, din frisör hade väl bara kunnat be om ursäkt och säga att han var dubbelbokad, märkligt.
Fast jag fattar det där med julborden, hehe. Det är inte så lång tid kvar.
Önskar dig en riktigt trevlig helg!!