onsdag 13 september 2023

Happy Wednesday


Inte trodde jag att denna mitt-i-veckan-dag skulle bli så glad. Visserligen frös jag då solen inte visade sig alls, och termometern endast kröp upp till 15 grader, men positiva händelser förträngde höstkänslorna samt gårdagens smärtsamma förlust 1-3 mot Österrike.

Presenter
På väg ut från lägenheten såg jag det blåa PostNord paketet utanför dörren. En total överraskning, eller fler för att vara korrekt. Kan ni tänka er att Anki har börjat med en fin tradition. Det är nämligen tredje året i följd (tror jag) som hon skickar mig skogens delikatesser i form av torkad svamp. Mums! Tusen tack även för något som jag kommer visa upp tre lördagar framöver:-) Stort, stort TACK Anki:-)
 

Kladdkaka
Ja, när vädret är YUCK, så finns det ju "medicin" mot det också, om man vill och känner för det alltså. Och det gjorde grannen och jag. Besökte stamstället där jag tog min vanliga baguette och grannen som omväxling åt kladdkaka med vispgrädde. Här ser ni bildbeviset. Förstår inte hur man kan njuta av nåt som är så… just det kladdigt.
 

Berkshire Hathaway
Igår introducerade jag ordet ”rigmarole” (trams, svammel). Idag snubblade jag över Berkshire Hathaway, som jag heller aldrig hört talas om. Men det hade både caféägaren Pål och grannen (såklart). Nu har ni det också – hört talas om det amerikanska multinationella konglomeratet Berkshire Hathaway alltså. Onödigt vetande – absolut;-)

10 kommentarer:

nalta norrland sa...

Att läsa bloggar är lärorikt 👍
Kladdkaka är mums 😋 visst gillade Din man kladdkaka?
Jag har för mig att han å jag gillade samma lika 😃
Jag var å fikade igår 😊
🤗

Guldkryckan sa...

Var ju lite trist med matchen där, jaja, så går det ju ibland, tvi vale.

Svamp är ju fint att få på det viset, hon är bra den där Anki.

Föredrar nog en baguette jag med, lite för sliskigt för mig det där andra. ;)

Tillönskar dig en fin kväll även denna gång Bp.

Annika sa...

Hej BP!

BAAACK again! Kul att vara tillbaka hos DIG!!
Trevligt med svamp.

ÅÅÅ jag gillar ju både baguette och kladdkaka jag, MUMS på bägge.

Rigmarole yes, well don't ramble on too much!
;.D

Ha en fin kväll!

Geddfish ♥ sa...

Åh, du är ju en guldfena! Du får presenter på posten och har en granne att gå ut att fika med. Så roligt och jag är så glad för din skull 💖
Inte alltid kul att bo själv utan vänner, så det har du ju i mångfald numera. Kram!

LillaSyster sa...

Kladdkaka som är så gott!
Givmilda Anki =) Njut nu av skogens guld.
Jag ska nog också ha svamp i helgen - fick av mamma och pappa.
Solen kom först vid kl 17 idag.....var faktiskt varmare i luften då jag gick till jobbet strax innan kl 08 än är jag gick hem.

Ditte sa...

Har haft ganska fint väder idag ute på Dalarö tillsammans med Promenadklubben- Rundvandring med guide, underbar paella till lunch, lagad av några av Stockholms bästa kockar och sedan lunch både i det fria och i en häftigt renoverad lada. (Tillhör en egendom vi var på).Så en givande heldag blev det.
Och din dag blev ju helt ok och mer än så. Så roligt att Anki skickade svamp till dig. Och gott att tillaga den.
Vad gäller kladdkaka så har den ju sitt namn efter konsistensen. Och en del av dessa kan jag tycka är ok. Men köper den aldrig ute.
Ja, förlusten igår var ju ok. Sverige var ju inte bra. Kändes som om det var Kulusevski som liksom var laget.
Kul med denne Berkshire Hathaway. Ingen jag alls hört talas om. Men nu så känner jag till namnet.Bra så!

Susjos sa...

Så roligt med ett paket med godsaker från Anki, fantastiskt!! Så en date med grannen, kladdkaka KAN vara gott, men inget jag brukar välja...

Så får man lära sig ännu mera nya saker hos dej, Berkshire Hathaway...aldrig hört talas om!
Ha det gott!
PS. Som tur var har vi en garageplats numera, så min man behövde inte leta efter parkering igår när det var match på Friends, och du har säkert rätt, folk gick nog innan matchen var slut!

LillaSyster sa...

Ps solrosorna har någon bonde satt där på sin åkermark långt. Du vet jag gick på vischan. Men synd att din kommun slutat med solrosor för det är ju relativt billigt för dem att satsa på det.

femfemman sa...

Absolut onödigt vetande. Men kul att känna till.
Kladdkaka... jodå. Har varit sötsugen flera dagar nu. Husets förråd av sådant är nästan slut! Bra!
Hösten är på väg. Ingen värme här heller... gissningsvis 17-18 grader. God kväll!

christian sa...

Härligt att få sådana överraskningar, det blir gott framåt hösten.....för den är ju inte hos dig än på länge... :) ;)
Kladdkaka har jag aldrig varit förtjust i, fast upplägget är snyggt!