lördag 30 september 2023

Bokmärke och ”gelato”



Dagens fina bokmärke är ett av tre magnetiska bokmärken som jag fick av bloggkompisen Anki:-) Tusen tack! Gillar märkena skarpt, så de kommer pryda kylskåpsdörren och inte ”gömmas” mellan två sidor i en bok;-) 

Italiensk gelato från Milano
Som ni vet så befinner sig bästisen Yvonne just nu på en rundresa i Italien. Hon började resan i Milano, fortsatte till Verona, besökte Venedig igår och kryssar runt på Gardasjön idag. Självklart är jag uppdaterad om allt hon gör (och inte gör). Kommer även hålla er informerad, såklart;-) Börjar med en gelato från Milano. På frågan vilken glass är godare – den hos Snö eller den i Italien, fick jag som svar att Snö leder med hästlängder. Jaha;-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

10 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Fint budskap, mina bokmärken ser inte ut att ta slut...

LillaSyster sa...

Coolt bokmärke =)
Då vet vi att det är billigare att äta glass hemma......eller för Yvonne är det så i alla fall.
Ha en bra kväll!

nalta norrland sa...

Är ju ingen glassätare 🍦 men på bildserie det gott ut 😋
Snyggt bokmärke 🤩
Ha en fortsatt bra lördagskväll
🤗

Paula sa...

Det var mig en maffig gelato! Aldrig att jag skulle orka hela, ja om jag vore utsvulten, men då vill jag helst ha riktigt käk! Gulliga Anki som skickar fina grejer!

Ditte sa...

Verkligen ett läckert bokmärke! Och inte minst texten. Rart av Anki.
Kul att hänga med Yvonne på resan. Och jag är glad över snålskjutsen. Gardasjön och trakterna där är en favorit och har varit där en del både vinter (skidåkning) vår, höst och sommar. Gillar även Venedig och delvis Milano. Även gelaton. Men visst är gelaton hos Snö god, likaså hos "Kennys" . (Men det mesta är ju en fråga om smak. Tur att vi är olika)
Ha det bra!

Guldkryckan sa...

Fint bokmärke där med ett fint budskap, perfekt att ha på kylskåpet.
Glassen där tilltalade mig jättemycket. Mums. 😋

Ha det bäst Bp.

Susjos sa...

Verkligen ett fint bokmärke, så fint av Anki att skicka det till dej!
Den där glassen är inget för mej med grädde på toppen och chokladsås, brrr nejtack!
Snö, är det nåt ställe som säljer glass i stan?
Va underbart det låter med Verona, Venedig och så Gardasjön, wow!
Ha en fin kväll!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Läsa är att drömma med öppna ögon...
Så fint sagt/skrivet!

Klimakteriehäxan sa...

Den där glassen ser jättegod ut. Men visst, man gör god glass i Sverige också. Har semestrat vid Gardasjön, så vackert!

christian sa...

Kloka ord, läsning ger så oerhört mycket!
Men oopps... är glassen godare i 08-land?!?