tisdag 19 september 2023

Som en dans på gräsmattorna




Visst borde jag ha tagit ett bildbevis på termometern med temperaturen 19,8 grader idag, men det glömde jag. Ni får helt enkelt tro på mitt ord. Det var även hela 16 grader klockan 23 igår kväll. Så återigen känner jag mig nästan priviligierad här i Täby:-)

Som en dans på gräsmattorna
Det gick som en dans på rosor, jag menar en dans på gräsmattorna på innergården idag. Trädgårdsskötaren Johan gör sitt bästa att underhålla mammarazzin (läs: undertecknad) och troligen sig själv när han dansar runt med gräsklipparen (se bilder ovan).

UEFA Champions League
Och så börjar UEFA Champions League gruppspelet ikväll. Märkligt nog så verkar jag ha tillgång till kanalerna som sänder matcherna. Det aviserades via mejl. Jag bara tackar och tar emot, såklart:-) Därmed besvarar jag även Orsakullans fråga idag ”vad vet du mycket om?” 

Fotboll
Tyvärr är min allmänbildning ingenting att hänga i julgranen. Det enda ämnet jag är hyfsat bra på är fotboll, och det visste ni ju redan;-) 

Det är Orsakullan som håller i ”September 30 dagar”.

PS. Tusen tack för alla era gissningar om frukterna på trädet igår. Vill gärna påpeka att frukterna har samma storlek som bigarråer, men de kan väl vara äpplen för det, eller?! DS.

9 kommentarer:

Susjos sa...

Här i Solna var det också varmt, tror minsann att det blev +20 grader som varmast, jag trodde det var svalare och tog min tunna täckjacka på mej när jag skulle åka och handla i Häggvik, satt ju mest i bilen, men kände verkligen att det var varmt den lilla stund jag var ute!

Men nu har det regnat lite, så tempen har nog gått ner...
Ja, är det nån som kan nåt om fotboll så är det du! ;-)
Ha en fin kväll!
Kram

christian sa...

Skulle vara kul att få sitta å klippa gräs nån gång i livet..... ;)

nalta norrland sa...

Hur är läget där i Täby när det gäller gängkriminalitet och våld? Tycker det är rysligt otäckt. Att bo i 08a land verkar farligt.
Enligt justitieminister är det en annan sorts våldsspiral och kriminalitet än det normala… med tanke på hur många som blivit skjutna senaste veckan och 14 åringar som utför grova brott så kan jag bara hålla med. Men mycket snack och lite verksta 😵‍💫

Ser somrigt ut hos Dig 🤩
Nu är det rejält kyligt här och dessutom mulet och grått med regn.

Jag är hyfsat allmänbildad 😜 kan lite om mycket 🤪

🤗

Guldkryckan sa...

Gräsmattorna ska ju klippas, vare sig det regnar eller inte, egen erfarenhet här i Bergsjön.

Almanbidfńing kan jag inte stava till. ;)

Ha det bäst BP.

LillaSyster sa...

Tror dig=)
Jag gick ju själv i shorts i morse. Men det har svalnat av och blåser bra nu ikväll. Det är behändigt med åkgräsklippare när det är stora fria ytor.

Ditte sa...

Instämmer helt i att både vara och känna sig priviligierad. Härligt väder, dock en skur i stan, men snabbt övergående. Så varmt och skönt i slutet av september.
Kul med gräsklippnngsdans på gräsmattorna.
Och fotbollen som nu startar är alltid kul. Här har du gedigna kunskaper.
Trevlig kväll.

Anki sa...

En del har kul på jobbet!
Paradisäpplen är små ... som bigarråer :)

Anni sa...

Visst har vi en fantastisk september? Idag är inget undantag - sommarvarmt ute!

Det syns på dina bilder att grabben kan sin sak. Hoppas att han tycker att det är ett roligt jobb.

Paula sa...

20 varma grader hela dagen idag! Tog på mig en tröja när jag gick promenad, den fick jag knyta runt midjan annars hade jag storknat! Nu är klockan elva och ännu står termometern på 17 grader, helt galet!