söndag 10 september 2023

Skyltsöndag #435

Dagens eller rättare sagt veckans tre skyltar visar produkter jag aldrig sett förut. Undantag är kanske vanen med Hernö Gin. Har ett svagt minne av att bilen varit med förut. Men om jag har glömt det så utgår jag iskallt ifrån att ni inte heller kommer ihåg;-) Enjoy!

De senaste åren har det poppat upp hur många nya öl- och vinsorter som helst. Det flesta har hyfsat konstiga namn. Det här vita vinet är inget undantag - Crazy Cat.

Tallbarrstvål med äkta tallbarrsolja. Finns det oäkta tallbarrsolja också? Sedan undrar jag om det är tvål i glasen eller chips. Vet inte, men jag tänkte osökt på "Wunderbaum"-doftgranar i äldre bilar på 1980-talet;-)Veckans höjdare. Hernö gin på grannparkeringen. Om vanen är på en "Tour of Sweden" hade jag ju hoppats på att den skulle välja ett mera poppis ställe än en parkeringsplats vid grannhuset;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

16 kommentarer:

Åke sa...

Crazy cat, ja det kanske är surt :) Du har lite norrlandsinspererade skyltar i din samling idag, ginet där härstammar från min närhet. Men jag har aldrig besökt stället, kanske för att jag inte gillar gin. Enet har jag till att röka fisk.

byblixtra sa...

Nog var det ett udda namn på ett vin. Men kissen är söt. :-)
Jag undrade också om det var tallbarrstvål i burkarna. :-D Och jo, visst kan man undra om det finns oäkta tallbarrsolja.
Snygg foliering på bilen.

nalta norrland sa...

”Wunderbaum"-doftgranar hänger i varje epa med självaktning 😅 dofterna är allt från söt till surt och så vidare 😮‍💨
Elin har Enhörning 🦄 som doftar regnbåge 🌈 ⁉️
Kattvin 🐈‍⬛ 🍷 får vara för mig, tyvärr assurerar jag till kattpiss ‼️
Fin bil 🤩
Bra skyltat 👍
🤗

nalta norrland sa...

Jo yes jag läste först taliban och inte tallbarr så jag undrade vad en taliban hade med tvål att göra 🤣😂

Ditte sa...

Kul skyltar! Ja, detta med lite udda vinnamn har jag också noterat.
Visst kan en fundera på om det finns oäkta tallbarr. Hur skulle de te sig?
Vad gäller Härnö gin så har de lokaler på Söder så jag har sett både denna bil och några andra varianter utanför lokalerna.
Bra reklam är det ju även att den här bilen är parkerad i dina trakter.
Har besökt Härnö gin (i Härnösand) ett par gånger och även provsmakat. Både gott och trevligt och inte minst att se hur tillverkningen går till.
Och gin gillar jag. Bäst i "gin&tonic".

LillaSyster sa...

Tvål för 250 kr jag tror jag svimmar.
Söt katt på boxen, men jag föredrar rött vin. Ha en bra kväll. Kram

femfemman sa...

Kastade först en blick på bilderna och reagerade direkt: kattmat! Nä, det vinet lockar inte...fel bild för mig.
Ginet, har aldrig hört om det märket... Så känt kan det väl inte vara... tänker jag. Men reklam är reklam. God kväll!

Hannas krypin sa...

Så kul namn på vinet och katten är ju helt underbar!

Geddfish ♥ sa...

Inget vin som lockar mig, varken med en katt eller en hund på etiketten.
Tallbarstvål. 250 kr. Det var saftigt. Två av mina barn har tillverkat egen tvål, kostar alls inte mycket och det är bara att tillsätta lämplig olja.
Jag gillar gin och det ihop med Dry Martini, alltså en "draja" eller så en GT. Köper helst en London Gin, men förmodligen är detta märket helt OK.

Kul skyltar som du visar nu!

Susjos sa...

Crazy cat, jo jag tackar jag! Föredrar dock rött vin, precis som Lillasyster, men jag har ju i sommar hittat ett gott vitt vin : "Bread and butter"! Tänk vilka namn som viner kan få!
Tallbarrstvålen ser ut som typ kex, eller chips ja! Saftigt pris på den tvålen, den doftar säkert underbart gott!
Hernö gin, undrar om inte man kunde få en guidad tur på det destilleriet under vår kryssning till Höga kusten? Möjligen ligger det alltså i närheten av Härnösand?
Snyggt skyltat BP!
Ha en fin kväll!
PS. Jodå,min man har minsann tänkt på att återuppta flygningen när han blir pensionär, men blev nog lite avskräckt när det nu kostar nån tusenlapp för att hyra ett plan i nån timme eller kanske kortare t.o.m!

Anki sa...

Oj ... det var en dyr tvål!
Söt katt på vinboxen, men jag föredrar rödvin!

Svar: Rubrikbilden försvann mystiskt, men när jag gjorde om och la in den igen, så funkade det ... konstigt!

KajsaLisa sa...

Samma med ölen, alla mikrobryggerier har hittat på så många sorter så namnen tagit slut. När jag var i Danmark sist köpte jag en öl som hette You fucked me up and I`m furius sen när jag kom hem köpte jag en Hoppsan Kerstin.
Tallbarrstvål, rätt dyr, kan man gnida sig mot ett träd istället.
Vem vet alla grannar kanske köper den ginen :)
Länkar upp dig nu.

Paula Merio sa...

Du, vilken läcker bil, gillar både designen på reklamen och färgerna. Till o med fälgarna var snygga! (hade en gång en make som designade fälgar, det trodde du inte va?)Inte kan det väl vara tvål i glasburkarna, men vad det är låter jag vara osagt. En jäkla dyr tvål tycker jag, de menar väl att det inte bara är en essans utan äkta olja. Vackert så. Kattvinet föll jag för som en fura!

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Härligt skyltat här.. Men detta vin var för min inte lockande med denna söta kattunge som etikett.. Oavsett sitt namn Crazy Cat och ett vitt fruktigt vin, så är det inget jag själv kommer att köpa. Men vem vet - chansen att smaka kanske blir nån gång i framtiden?

Tallbarrs tvål i all ära - Men ack så dyrt för en tvål - Det som är i glasburkarna borde vara en fling av tvålen. Men det ser absolut inte ut som en tvål.. Även att de kan ha olika former såklart!

Hernö Gin är inte långt från där jag bor (Det är 3.7 mil hemifrån mig och restiden ca 30 minuter) och jag har varit dit som Chaufför åt min Pappa och min Son som var dit på Gin provning. Båda gillar Gin så det var en fin upplevelse att vara där på Gin Provning! Det resulterade i några flaskor var i påsar när jag hämtade hem dem.

Önskar dig en fin och härlig vecka! :)

Guldkryckan sa...

Tallbarrstvål har jag nog aldrig hört talas om, men det fungerar väl lika bra som allt annat man blandar i antar jag.
Har ju börjat experimentera med vitt vin på gamla dar, nån gång kanske jag lär mig något om det också. ;)

Ha en underbar måndagskväll Bp.

christian sa...

Du håller dig oftast till 3 bilder, är det något jag missat? Själv brukar man ju mata på med en hel radda......
Katter å vin är inget jag förknippar med varandra , men söt var den ju, fast inte skulle jag köpa vinet bara för det.
Tallbarrstvål skulle jag gärna vilja ha, det luktar ju sååååå gott!
Gick du ner till "Gin-bilen"?

Ha en bra vecka!