måndag 25 september 2023

Glad måndag


Stockholms stadsvapen innehåller Sveriges skyddshelgon kung Erik den heliges huvud med kunglig krona av medeltida, öppen modell.

Ultras Nord, AIKs supporterklubb bildades på hösten 2002.

AIK på armen också, för säkerhets skull;-)


Bilderna jag lägger upp till ”Glad måndag” gör troligen inte alla glad. Är faktiskt rätt säker på att DIF:are och Hammarbyiter inte alls kommer att gilla dem. Och ni som ogillar tatueringar skarpt (inklusive jag själv) lär inte bli glada ni heller. Men storyn bakom tatueringarna är ganska rolig. Enjoy! 

Hoodie och kortbyxor
Direkten i Roslags Näsby är ett av ”mina” utlämningsställen i Täby. Killen som äger kiosken är otroligt trevlig. Snygg är han också;-) Idag, när det bara var 15 grader stod han bakom disken iklädd i en grå hoodie och svarta kortbyxor(!). Enda fördelen (eller nackdelen, beroende på hur man ser det) med den utstyrseln var att det var helt omöjligt att undgå hans tatueringar på benen. 

Vaddå för blogg?
Frågade killen om jag fick fota hans tatueringar. Han var väldigt skeptisk när jag berättade att jag hade en blogg och ville gärna fota och lägga upp hans gaddar. Vaddå för blogg? Vad handlar den om?

Fotoförbud
Visade honom min blogg på mobilen och saken var biff. Det enda jag inte fick göra var att fota hans ansikte. Det påpekade kan två gånger. Förstår nästan varför, nu när jag vet att han är medlem i Ultras Nord, AIKs supporterklubb. Förresten frågade kan mig om jag visste vad Ultras Nord är för nåt. Ja, inte hade killen förväntat sig ”rätt” svar. Så han var aningen "överraskad".

Och väl uppfostrad som jag är gratulerade jag till 2-0 segern mot Djurgården igår. Självklart var han på plats på Friends. Fattas bara - är man en AIK-Ultra så är man;-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

PS. Även om jag ogillar tatueringar, så måste jag ändå säga att killens gaddar är väldigt bra gjorda. DS.

13 kommentarer:

Paula sa...

Den första gaddningen återfinns på barnbarnet också, på bröstet! Kul att han ställde upp!

nalta norrland sa...

Skoj att den tatuerade mannen ställde upp och visade sina håriga ben 😜
Det är ju väldans vanligt att typ öka har nån tatuering så har man ingen får man känna sig unik 😄
Både C och xmannen är ju tatuerade (och inte alltid att jag tycker det ser bra ut 🙈)
Förutom tatueringar ska det ju vara piercing typ hur många ringar och stift ryms det i ett öra🤔

I morgon har jag dejt med fysioterapeut - jag hoppas hon är på rätt humör 😅 det är ju den kvinnan som kan vara väldigt trevlig ena gången jag får nån form av hjälp och nästa gång är hon som en ilsken björn 🐻 som blivit väckt för tidigt.
Men hon är den enda fysioterapeut jag har tillgång till.

🤗

LillaSyster sa...

Då har du snart en ny följare på bloggen =)
Kul att du hade rätt svar att ge.
Glad måndag!
(Svar, buketterna var uppskattade även denna måndag.)

femfemman sa...

Har inte mycket till övers för tatueringar. Svärsonen har en del färgranna. Bl.a. visp och grönsaker. Och en stor legobit. De är lite roliga.... Ser så snälla ut... Sen tycker jag inte det är snyggt, och de här hotfullt svarta, tycker jag är hemska. Men han kanske har snälla ögon killen... och d et kommer man långt ed. Go kväll!

KajsaLisa sa...

Håller med, dom är rätt fula. Kul du fick nog en ny läsare på köpet :)

Anni sa...

2-0, men ändå.
Solnalag borde inte ha S:t Erik ...

Anki sa...

Jag är ju inte heller något fan av tatueringar (något litet funkar även för mig) ... men kul att du fick en pratstund och ett godkännande av killen. :)
Önskar dig en bra tisdag!

Klimakteriehäxan sa...

Ja du känner ju till min inställning: bu och blä för tatueringar. Tycker inte att hans ser särskilt välgjorda ut heller, så det så. Säjer som jag brukar: Hoppas att det gjorde ont! Och så synd att han inte la sina pengar på nåt bättre: mat, kultur, kläder, välgörenhet, kalas för vänner, Ukraina ...

Annika sa...

Han visste inte att han träffat på fotbollsexperten nummer 1 i dig.
Min bror har en hyfsat stor gaddning på sin underarm, men med Stockholms Stolthet---alltså DIF. hehe.
Gillar själv inte tatueringar alls, men each to their own.
Ja, du kanske fått en ny läsare nu :-D

christian sa...

Du hann ta orden ur min mun .....inte blir man glad inte när man ser en aik:are...förstår att han inte ville visa sitt ansikte... LoL :)

Ditte sa...

Kul inlägg och bra jobbat! Och du fick förståelse för att ha honom med i bloggen-
Heja!

Susjos sa...

Haha, du är underbar som frågade om du fick fota hans tatueringar, och han blev såklart förvånad när han förstod att du kan fotboll!
Nej, AIK är inte mitt favoritlag heller, men visst är det välgjorda tatueringar-gillade då mest Kung Erik!
Du kan ju ana hur många svartgula halsdukar vi såg som ett lemmeltåg mot Friends Arena i söndags, vi bor ju så nära, och tacksamma är vi att vi har garage till bilen!
Ha en fin kväll!
Kram

Carita Liljendahl sa...

Hahaaa! Super på alla sätt! Att du gratulerade honom till segern mot DIF.
Och att du visade honom att du kan en hel del om fotboll.
Tack för det fina måndagsbidraget!