torsdag 28 september 2023

Tråktorsdag




Det var visst dimmigt och disigt tidigt i morse. Men det ordnade upp sig snabbt. Några timmar senare var det strålande solsken igen och 20 grader. Och det varade till cirka klockan 15:30. Då blev det grått igen. Väldigt grått. Tråkigt!

På hemmaplan
Jo då, enstaka hösttecken visar sig på innergården nu, dock inte på balkongerna som ni kan se på bilderna ovan. Sedan kan man ju vara ”elak” och döma ut att en av balkongerna används som djungel respektive att balkongräcket hos grannen nyttjas som tvättlina. Men jag är ju inte elak;-)

Milano
Som tröst bjuder jag på en fantastiskt fin bild som bästisen Yvonne mejlat från gårdagens besök i Milano. Minns det vackra taket från när jag besökte staden. Det tillhör nämligen en lyxig galleria med affärer och restauranger vid Katedralstorget mitt i Milano. Bästisen var inte helt förtjust i staden, inte heller i den italienska gelaton… Tusen tack för bilderna Yvonne:-) 

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Taket ser spektakulärt ut, uppseendeväckande och min fråga, behövs taket putsa?
Varför gillar Yvonne inte staden?

Jag skulle aldrig hänga tvätt direkt på balkongräcket.
Nu har vi ingen balkong… men om vi hade ☺️

Lite regn kom under sen eftermiddag då jag gick ut med Teddy, blir väl ett inlägg i den alternativa bloggen senare.
Teddy är snäll, men vore jag hundrädd skulle jag nog tycka han är för stor. Mycket hund. Fast jag är ju rädd för chihuahua ☺️

🤗

LillaSyster sa...

Jo tack det var dimmigt i morse som att köra i standardmjölk snudd på grädde. Höll på att missa avfarten tur att det finns streck på marken att följa.
Soldis i em och kvavt, trodde att åskan skulle braka löst, men det blev inget med det - lika skönt det.
Så fint det grönskar/blommar på balkongerna ännu.
Hmm inte tycka om italiensk glass?
Ha en bra kväll, nu ska jag köpa en ny bok och ladda ner till min läsplatta. (Rovjur av Jonas Moström. Jag har ju läst alla de andra böckerna i den serien)

Guldkryckan sa...

Här blev det ju ganska "somrigt" under dagen också, inte helt fel alls.
Milano är fint det, inget ställe jag besökt men min bror har varit där många ggr.

Ha nu en underbar kväll Bp.

Ditte sa...

Visst blev det en skön dag. Men mycket fukt i luften var det i morse. Inne i stan var det sol hela eftermiddagen och många satt vid 18-tiden på uteserveringar. Jag också. Så viss skillnad mot vädret hos dig. Visst är det trist att det kan skilja så mycket på bara några km.
Visst är det ännu påfallande grönt. Bra så.
Läcker bild från Milano men känner inte igen mig.

Susjos sa...

Vilken fin bild från Milano. Vi flög till Milano när barnen var små och hyrde bil där och åkte till kusten, så jag har inte varit i Milano, ännu!
Det var verkligen en fin dag idag, fram till eftermiddagen, så glad att jag hann ut medans solen sken idag!
Ha det gott!
Kram

Anki sa...

Sommarfint väder efter en dimmig morgon även här.
Vilket vackert tak!

christian sa...

Alltid lika fascinerande med dina bilder från området, men nog sitter väl balkongerna väl täta....

Ha en fin fredag!

Annika sa...

Lite nyfiken på varför bästisen inte gillade Milano?
Men så är det ju, man måste ju inte gilla precis. Alla är vi olika.

Umm nej, gillar inte heller att se ngn som använder sitt balkongräcke som klädställning. Dessutom har de ju bara vräkt den på räcket. Knäppt.

Njut av er indiansommar medan den varnar.

Önskar dig en fin och trevlig helg!!

Freedomtravel sa...

Det där Milano-taket känner jag igen!! Vi älskade inte heller allt där, men gallerian var vacker!!

KajsaLisa sa...

Blir Oktober i helgen lika grönt fortfarande. Tråkigt sätt att torka tvätt på. Häftigt tag i andra bilden. Yack för länken.

Stefan sa...

Solrosen som tittar upp på balkongen sticker verkligen ut.

Carita sa...

Dimma kan vara lite mysigt och fint på sitt sätt, men håller det på och är grått i flera dagar så nej tack, inte med fukten heller :-)