söndag 27 augusti 2023

Skyltsöndag #433

Veckorna bara swishar förbi. De går lika fort som att swisha pengar;-) Veckans skyltskörd är varierad och rätt rolig tycker jag själv. Enjoy!

Visst är det rätt färg på bänken:-) Här kan man slå sig ned medan man väntar på ens tur till receptutlämningen på apoteket. Personligen blev jag alltid uppmanad att inte lägga upp mina trötta fötter på bänkar/säten med mera…

Ilums Bolighus skyltfönster med höstmode. Så himla tråkigt. Och jag har inte planerat att delta i några begravningar heller;-)

Veckans höjdare. H&M:s skyltar med en rosa (grrrr) skolbuss för att uppmärksamma skolstarten. Förutom färgen på bussen är skyltningen kanoooon. Men om man nu väljer en skolbussmodell à la USA/England borde den ha varit gul.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

20 kommentarer:

Åke sa...

Eller så ska vi utmärksamma i den där nyansen till att titta i maximalt i detta skyltfönster. Vi som inte går på reklamen kanske måste stanna till :) Den där Apoteksskylten fick jag i veckan också, men den störde min röda tråd då. Nu får du ha en fortsatt trevlig söndag och vist går det fort att svischa ut från kontot men åt andra hållet går det trögare :)

LillaSyster sa...

Tur att det är lite färg på vissa barnkläder i alla fall. Hästens mode ser urtråkigt ut.....tur att jag har kläder i garderoben som håller ett tag till. Håller med dig bussen skulle varit gul....men den har ju lila inslag =)
Ha en bra kväll!
Ps det var faktiskt ingen kö i torsdags eftermiddag i Söderköping trots att solen sken.

Klimakteriehäxan sa...

Visst är man genuint ointresserad av höstmodet - vi håller liv i sommaren ett tag till tycker jag!

Geddfish ♥ sa...

Första och sista bilden var ju färgglada och roliga. Men höstmodet, hjälp, vad tråkigt. Jag har ju bloggat nyligen om det gråa, svarta och beiga. Såg en live sändning och där var skolbarnen klädda i svart. Hur tänker man??? Grrr.

nalta norrland sa...

Älskar sista bilden på den otroligt fina bussen 🤩😍
Mer färg till folket ‼️
🤗

Äventyret framtiden sa...

Höst? Vad är det? Sommarkläder gäller väl ett tag ännu? Det var verkligen en färggrann buss...
Säger som Nalta här ovan, mera färg till folket!

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Härliga skyltar och vad gäller höstmodet så gillar ju jag då svart (har alltid gjort) men även om jag har ett par svarta jeans så är det alltid trevligt med något med färg till det. ;)

Den rosa bussen ger en färgsprakande att stanna för att titta lite extra!

Hittade ingen mailadress till dig, så jag ber här om att få bli tillagd i din Blogglista, det vore trevligt!

Ha en trevlig söndags kväll! :)

Ditte sa...

Härlig grön färg på bänken. Har liknande på vårt apotek. Men där står det inget om fötter...
Instämmer helt i att höstens mode överlag är trist vad gäller färger. Såg lite piggare varianter på NK och på Uniqlo. Bra så. Och varför ska en ha trista färger på en begravning. Tänker jag....När mina föräldrar begravdes önskade jag ljus och mer färgglad klädsel . (Även om den var valfri.)
Ja, rosa är ju inte heller min färg, men visst lyser den upp. Det hade ju en limegrön och orange också gjort. Eller gul i skarp färg-

byblixtra sa...

Snygg grön bänk att sitta och vänta på.
Det var en grafisk skyltning med lite beige men blommiga jackan tycker jag är fin.
Färgglatt hos HM och rosa buss funkar för mig. ;-)

femfemman sa...

Jag tycker att kläderna rätt snygga. Vill inte bara ha svart, men uppblandat med lite vitt eller rött, så gillar jag färgen. Eller vad det nu är...ickefärgen kanske...
Rosa skolbuss! Vilken dröm att få åka i en sådan!
Ska kolla din länkar, då jag sitter vid datorn. Just nu är det mobilen, och ett öga på tvn, som gäller. God kväll!
Gott att lägga upp benen, absolut... men bara där det passar sig..

Susjos sa...

Hoppas verkligen att det blir mera färgglada kläder i höst! Höst förresten...jag har ju just kommit hem från en varm sommarvecka! ;-) Men du hade rätt, det var en behaglig värme som mötte oss när vi kom hem, runt +20 grader och lite sol!

Den rosa bussen var ju läcker ,tycker ju jag då :-) Men den gröna bänken på apoteket var inte dum den heller!
Ha det gott!
Kram

KajsaLisa sa...

Äkta BP-färg på soffan. Håller med det var tråkigt, håller själv på att försöka fixa mitt svarta jag :)
Jag tycker skolbusskyltningen var häftig.
Länkar upp dig nu.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Hej igen!

Det var inte den Blogglistan jag syftade på, utan den du har på din första sida där det syns när alla skrivit något! :)

Kram

Anki sa...

Japp, absolut fel färg på bussen ... men vi reagerade ju på den och alltså även på skyltningen, vilket väl var meningen :)

Anni sa...

Oavsett om färgen är knallrosa eller knallgrön så är det verkligen roligare med färg än med de där höstsvarta! Hösten är ju en färgstark årstid! Och det är fortfarande sommar i min värld. I alla fall varannan dag.

Guldkryckan sa...

Tänk om man ändå kunde få en fotpall för sina trötta fötter när man slår sig ner där....det borde man ju få. ;)
I England, och en del andra länder antar jag, så vet de hur en skolbuss ska se ut, något jag tycker vi borde sträva efter också.

Ha nu en jättefin kväll Bp, kom nyss hem från kneget här.

Paula sa...

Älskar den neonrosa bussen! Men fy för svarta kläder, fast jag får viska, för mina tjejer går oftast klädda i svart...bara sommarklänningar de har i glada färger, så nu ser jag dem snart åter i svart...
Trötta fötter har jag idag, en promenad till ICA Maxi, 3km t/r med fylld ryggsäck, där i den jättestora affären fanns stolar lite varstans att vila rumpan på.

christian sa...

Mycket läcker färg på bänkarna, men bussen borde helt klart vara gul, även om rosa är häftigt.

Ha en fin vecka!

Carita Liljendahl sa...

Vila trötta fötter - passar perfekt för mig, också fastän bänken är grön! Det är piggt!
"Begravningsplaggen" passar mig också, exakt de "färger" jag vill ha.
Bussen är superläcker - gjorde mig glad!

Mias Mix sa...

Så mycket gladare man blir av barn-skyltfönstret än det för vuxna. Färger behövs!!!