söndag 13 augusti 2023

Skyltsöndag #431

Njuter just nu av en strålande sol som kom fram klockan 16. Dessutom har jag tv:n på i vardagsrummet och lyssnar på PL-matchen Chelsea-Liverpool. Ja, man får väl bekämpa fotbollsabstinensen med alla tillgängliga medel. Och den höjdarmatchen är absolut en perfekt verkande ”medicin”;-)

Dagens skyltskörd är okej och rätt originell. Enjoy!

Skylten ”It’s always wine o’clock” finns i bokform men även som bricka. Den här rejält reade boken hittade jag hos min lokala ICA i en korg som innehöll alla möjliga och omöjliga artiklar för en kräftskiva.

Drivia är ett serviceföretag som finns vid Kungens Kurva. Drivias logotyp är väldigt ”drivtig” och i rätt färg tycker jag:-)

Veckans höjdare: Den här bilden är absolut arrangerad. När jag såg den ganska tråkiga dörrmattan med Icebugs logotyp fick jag ju bara skapa lite ”kontrast”, Och mina färgglada Skechers gör ju precis det - skapar kontrast alltså:-) Trodde att Icebugs bara tillverkar vinterskor med dubbar. Där hade jag fel. Företaget är en direkt konkurrent till Skechers. Alltid lär man sig nåt nytt:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

16 kommentarer:

nalta norrland sa...

Härligt att Du sluppit regn 😄 hör har det kommit drygt 10 mm sedan lördagen övergick till söndag 🤪 jo yes det var uppehåll framemot midnatt 😅
Bra skyltat och Du har lyckats hitta lite annorlunda skyltmaterial än vad jag kan ståta med.
Idag har jag varken sett eller hört på tv, radio.
Ha en fortsatt skön söndag 🤗

KajsaLisa sa...

Boken var billig. Icebugs, i mitten på Augusti ja man vet ju inte med det här knasvädret. Kollade på kul på nätet men dom var slut överallt.
Länkar upp dig nu.

Geddfish ♥ sa...

Här blir jag aldrig besviken. Alltid några kul/annorlunda skyltar.
Inte vill man tänka Icebugs nu! Jag har också Sketcers dojor och mina är färgrikt blommiga. Lila är snyggt.
Pratade med min ena granne idag. Han som har cykel, elcykel, motorcykel och bil. Han hade varit på långtur med elcykeln, nu hör jag att han startat motorcykeln också. Så, jodå, rätt OK väder ändå. Men inte mer än så. OK.

LillaSyster sa...

Där ser man.....jag trodde som du ang. skotillverkarna. Jag har också lila skechers ♡ Har nästan uteslutande Skechers numera, men det finns ett par icebugs också- men de hoppas jag helst på att slippa ta fram =)

byblixtra sa...

Texten känns igen men inte att det fanns en bok som heter så men var ju ett fynd så det kan löna sig att rota runt i fyndlådor.
Snygg logga!
Klart snyggare med dina lila skor till mattan. Känner till att Icebugs även tillverkar andra typer av skor. Jag har haft ett par Icebugs med dubbar men har numera ett par från Salomon med dubbar.

byblixtra sa...

Glömde...
Det finns sportaffärer som dubbar skor numera och då kan man få dubbar på sina favoritskor.

Guldkryckan sa...

Liverpool är ju alltid Liverpool..."you never walk alone".

Grattis till lite sol återigen, hoppas på lite av den varan denna veckan som kommer, semestern är ju ändå slut menar jag. ;)

Ha det så fint Bp.



Åke sa...

Alla möjliga och omöjliga artiklar för en kräftskiva är ju inte fy skam i dessa tider också. I Kungens Kurva City har jag en kompis, men det bor ju några fler än Björn där. Kontrasten talar sitt tydliga språk i de nyanserna :)

Ditte sa...

Kul och snyggt skyltat. Precis som du brukar göra. Fastnade extra för bilden med dins snygga Skechers och Icebugs. Snyggt fotat.
Jag är ju ett fan av just Skechers som är bra för min rygg och har dem i olika varianter. Kul med vin boken. Hade nog också slagit till på den. Eller fotat den.
Företaget "Drivia" kände jag inte alls till. Men visst är loggan snygg. Absolut.
Hos oss i stan kom solen redan vid 13-tiden och höll sig kvar tills den valde att gå ner. Så skönt.

Susjos sa...

Ja, solen kom visst till sist även hit i Roslagen, men förmiddagen var inget vidare! Gillar den billiga boken med kul logga på.
Drivias bil har verkligen BPs färger!
Och JA, jag har två par nya loafers från Icebug, de var inte billiga, men efter att ha köpt de första så blev jag lyrisk och var tvungen att köpa ett par till i en annan färg, jösses så sköna de är att gå i!
Tack för att du fortsätteratt förvalta Pumitas skyltsöndag!
Kram

PS. Maken såg straffarna i första matchen igår, och sen förstås England-Colombia!

Paula sa...

återkommer imorgon med kommentar, men, du har visst missat en deltagare, https://www.angelgirl.burken.nu/skyltsondag-431/

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

En dagen efter kommentar, Oj vad billig bok :) Annurlunda skyltning och detta med Icebug var något jag gav upp då jag köpte ett par och fick snabbt skicka tillbaka då de ej passade.

Min lösning på icebug blev att köpa egna dubbar som man kan skruva in på vilka skor man än vill ha! :)

Mitten bilden måste jag googla på! :)

Ha en fin vecka! :)

Paula sa...

It´s always beer-óclock! I övrigt håller jag med! Jag har aldrig testat Skechers skor, men Icebugs är ju nödvändiga numera med skiftande temperaturer och dålig skottning och plogning.
Mattan var läcker, med sin fina skalbagge...

christian sa...

Vilket kap du gjorde, verkar vara en skojig bok, eller?
Din arrangerade bild är häftig, mattan är ju cool för sig, men dina tåspetsar piffar upp det hela rejält!

Ha en fin vecka....i morron smäller det!

Äventyret framtiden sa...

En kul bok ser det ut att vara, till ett väldigt förmånligt pris. Jag skulle också ha slagit till, rakt av. Icebug, härligt foto!

Ja, imorgon ska jag hålla alla mina tummar för att de svenska flickorna ska gå segrande ur tävlingen. Lite gastkramande är det nog till och med för mig.

Carita Liljendahl sa...

Ja, det är klart att det är alltid är Wine o´clock, även här i Finland!