lördag 19 augusti 2023

B&B – Bokmärke och Brons


Bokmärke
Dagens bokmärke är också en original akvarell målad av Marita”Mita” Möller. Berättade ju om hennes brev som innehöll två vackra bokmärken förra lördagen här. När jag tittar på dagens akvarell tänker jag faktiskt på näckrosor. Ett så fint motiv:-) Tusen tack Marita! Här hittar ni hennes blogg.
 

Brons
Ja, och så säkrade Sverige en bronsmedalj i dam-VM idag i Brisbane genom att besegra värdnationen Australien med 2-0. Måste säga att det gick betydligt lättare än vad jag trodde. Det var nämligen aldrig minsta tvekan om vilket som var det bättre laget. Sveriges dominans var ”säker” om man säger så.
Bättre än väntat
Sverige tog återigen en medalj i ett stort mästerskap. Med tanke på förutsättningarna innan VM med många spelare antingen skadade eller permanent förvisade till reservbänken i deras klubbar, så gjorde sympatiska Peter Gerhardsson ett fantastiskt jobb. Tycker att detta brons är nästan en bragd. Grattis Sverige!

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

PS. Final i dam-VM imorgon. Vem håller ni på - Spanien eller England? DS.

16 kommentarer:

christian sa...

Håller med angående fotbollen, förutom det här med "bragd"....
Men jag reflekterade över en sak redan i Australiens match mot England nämligen uppställningen med superstjärnan Kerr. Det blev inte riktigt samma spel för dem, de fick aldrig fast bollen på topp som matcherna innan, vilket även visade sig mot Sverige...kändes lite som förr i Sveriges herrlag när Zlatan kom in, alla andra blev sämre å stjärnan skulle fixa det....
P.S. Jag håller på Spanien!

LillaSyster sa...

Yes stort grattis till tjejerna!
Coolt bokmärke =)

nalta norrland sa...

svar Min 08a syster är inte min halvsyster det är bara vår äldsta syster… hon som är hos min mor ofta tillsammans med sin son, de som bor i närheten av Örnsköldsvik
🤗

Hannele sa...

Du har så snygga bokmärken. Synd att terrorhot sinkar flickornas firande

nalta norrland sa...

Spanien 🇪🇸 🙏🏻 ⚽️ inte England.

Fint bokmärke 🤩

🤗

Carita Liljendahl sa...

Det var härligt att Sverige tog brons. GRATTIS 🍾❤
Kollade matchen från och till, eller visste hela tiden läget, men jobbade lite på sidan om.
Jag vet inte, spelar inte så stor roll vem som tar guldet. Spanien kanske ändå?

Guldkryckan sa...

Toppenfint bokmärke där igen, vackert. :)

En medalj är ju en medalj, helt underbart att de vann denna matchen.

Ja, vem ska man heja på?
England borde jag ju säga, så jag tror jag gör det faktiskt. ;)

Ha nu en fin afton Bp.

Ditte sa...

Verkligen ett vackert bokmärken. Minns brevet. Har också tittat in på Maritas blogg.
Japp! Visst blev det en bronsmedalj! Hurra! Nej, ingen tvekan i matchen om vilket lag som var bäst. Stort grattis till Sverige,
Ja, i morgon. Känns lite tveksamt. Men visst vore det kul om Spanien slog till.
Nu har ju också EM i fri idrott bärjat så det blir än mer idrott.

Äventyret framtiden sa...

Grattis till tjejerna, bra gjort att få till ett brons.
Bokmärket är mycket vackert!

Geddfish ♥ sa...

Ett otrooligt vackert bokmärke! Jag tänker på blåklint när jag ser det.

Susjos sa...

Jättefint bokmärke!
Å helt underbart att tjejerna tog hem bronset, och visst var de bra!
Ja, vilka som vinner i morgon....tror England tar guldet!
Ha det gott!
Kram!

Stefan Karlsson sa...

I mina ögon gör tjejerna sin bästa match under vm och är värda bronsmedaljen.

femfemman sa...

Grattis till bronset! Något som alla ni engagerade fotbollsföljare är väl värda.
Vi var i Halmstad. Utan TV. men med radio. Granen bjöd oss in att följa matchen från deras altan. Inget som vi nappade på. Har ju så svårta tt förstå att folk sitter med "sverigetröja" på framför tvn. Kolla matchen kan man ju ändå.Men vi är olika. Kollade målservice på aftonbladet, och såg att Sverige vunnit. Grattis!

Klimakteriehäxan sa...

Nu är jag ju tämligen likgiltig för vilket lag som vinner finalen ... hade varit så kul om ett hetat Sverige!

Anki sa...

Ett vackert bokmärke!
Verkligen bra gjort av tjejerna att fixa bronsmedaljen ... och jag bryr mig väl kanske inte så mycket vem som vinner dagens final, men om jag ska hålla på något lag så blir det England :)

Gunnel sa...

Verkligen duktiga tjejer, men det är egentligen inte så konstigt....Kvinnor kan!!! Trevlig söndag