tisdag 29 mars 2022

Selfie i textformat #13




Klimakteriehäxan ställer 12 frågor som vi ska svara på. Man får helst inte använda Google. Varje svar måste starta med den sista bokstaven i föregående svar. Tillägg inom parentes är tillåtna. Glöm inte att lägga in länken till ditt bidrag i Klimakteriehäxans kommentarsfält här så att alla kan hitta och läsa!

1. Alltid till frukost: Nespresso.

2. Omläst bok: Oliver Twist av Charles Dickens. (Har läst alla böcker skrivna av Dickens. Slukade dom under 1980-talet.)

3. Flerårigt plagg: T-shirt. (Desigual t-shirten i kammad bomull är hur sliten som helst, men jag kan inte förmå mig att slänga den.)

4. TV-program: The Sinner. (Bara ett avsnitt kvar av årets säsong)

5. Reser ofta med: Raggarbil. (Nej, det är en lögn. Har faktiskt aldrig åkt i en raggarbil, men väl kollat paraden med raggarbilar på Sveavägen i Stockholm på 1980- och 1990-talet.)

6. Barnslig favorit: Ligga i solstolen - på verandan med en badhandduk över huvudet. (Det har jag ändrat på – ingen badhandduk i vuxen ålder, ingen veranda heller för den delen utan en balkong;-)

7. I filmens värld: Nikita.

8. Museum att återbesöka: Arkitekturmuseet.

9. Kläder jag köpt två av: Trosor. (Ofta inte bara två utan även tre. Det finns nämligen inte många trosor som är tillverkade i bomull längre. Men det danska märket Change, som har gått ihop med Twilfit för ett tag sedan säljer mina favo trosor.)

10. Frukt jag aldrig får för mycket av: Rabarber. (Hoppas att rabarber räknas som frukt;-) )

11. Kollar på nätet: Resultat av fotbollsmatcher. (Sportbladet.)

12. Ord jag längtar efter att höra igen: Ryssland har dragit sig tillbaka från Ukraina och ingått ett fredsavtal med landet.

Det är Klimateriehäxan som uppfunnit denna roliga utmaning:-)

PS. Bilderna jag lägger upp har i och för sig ingenting med mina svar att göra, men båda två är favoriter i repris:-) DS.

15 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Inser att jag inte handlat på Twilfit sen de bytte ägare ... vad det nu kan bero på? Möjligen på att jag har gott om underkläder, de tål ju många tvättar när de är av lite kvalitet. Rabarber är jättegott! Men jag är lite besviken på The Sinner. Fast jag måste se hur det slutar. Härligt att du håller kvar i selfie-trenden!

femfemman sa...

Önskan är den samma för många av oss. Kanske, kanske kommer det att hända...inom överskådlig framtid.
Men rabarber... Hu! Fast saften blir ok.

nalta norrland sa...

The Sinner ser jag oxå 👍
Rabarber är ingen direkt favorit men det funkar med rabarberpaj ✔️
Jag håller tummarna och hoppas att Ryssland 🇷🇺 ska lämna Ukraina 🇺🇦
Idag ingen bra dag 🥴

Susjos sa...

När jag bodde i Hofors som tonåring så gick vi fjortisar "raggarrundan" på kvällarna, där åkte raggarbilarna sakta upp för Storgatan och på Faluvägen, dock åkte jag aldrig med, vi fjortisar fick åka med killarna som hade en Amazon! Hihi!
Började se The Sinner, men nu har jag missat en hel del avsnitt, får väl kolla på svtplay, gillar ju Bill Pullman!
Ligga i solstolen, jatack!
Och som nr 12 så skrev jag detsamma!
Så roligt med denna selfie, men det tar ett tag att klura ut allt!

Svar: Ja, att läsa talböcker där man samtidigt kan följa med i texten är bra träning för ci-örat, då tar jag ut hörapparaten i det andra örat och lyssnar bara på den monotona robotrösten som jag hör tydligt med mitt ci-implantat, behöver knappt följa med i texten längre, men ack så lätt jag somnar, även idag blev det så, haha! Kanske jag får mer tips på träning i morgon då jag ska träffa min hörselpedagog för första gången efter operationen!
Ha en fin kväll!

Paula Merio sa...

Hej, nu har jag googlat Nikita och den var inte bekant. The Sinner började jag titta på men den var för seg för mig. Det går en trend i deckarvärlden, huvudrollsgubbarna ska vara halvgamla och skäggiga och dystra. Är urless på det..
Arkitekturmuseet har jag nog inte hört talas om...men brukar ju titta på Husbyggarna i alla fall..
Jag hoppas dina efterlängtade ord snart blir verklighet, hörde jag inte något om tillbakadragande från Kiev idag?
Nu har jag lärt mig mycket om vad du gillar!

LillaSyster sa...

Mmm orden vi alla väntar på. Snart så börjar rabarbersäsongen igen =) Ni kanske kan odla din favorit i de nya lådorna.
Samma start på dagen här, tror att jag ska ta en kopp koffeinfritt nu, tycker jag är bottenfrusen efter att ha varit ute och fyllt på fågelmat och täckt blommorna. Ha det gott!

Geddfish ♥ sa...

Jag vet att du börjar dagen med kaffe, det klarar inte min mage. Nej, sant, jag har inte visat några ostmackor direkt, men jag är en stor ostälskare.
Fråga 12 är vi nog alla ense på!

Svar: Samma dag som min Omikron bröt ut på em så hade jag på morgonen lämnat alla hundra blod- och urinprover inför min hälsounersökning och svaret jag fick var att jag mår super!
Så min sömnsjuka går nog så sakteliga över. DS

Ditte sa...

Kul att läsa dina svar! Och jadå, en del "repriser" passar in på mig också. Men bara ett par kommer att märkas eftersom ditt första ord inte stämmer med mitt. Gjorde klar min "repris" i kväll, innan jag läste din så den kommer i morgon.
Och ibland är repriser riktigt bra och på olika sätt.
Visst hoppas vi att det snarast sker att Ryssland lämnar Ukraina. PÅ hoppet lever man länge.

Anki sa...

Som vanligt bra svar ... och svaret på den sista frågan håller säkert alla med om!
Svar: Jo, har pågår relining - inte kul med oväsendet! Idag ska de vara här i min lägenhet hela dagen ... tror de strax ringer på dörren.
Jag flyr fältet, utan några uppgjorda planer!

Ama de casa sa...

Första bilden är riktigt läcker! :-)

Snyggt flätad selfie igen.

Mina favorittrosor köper jag i USA, måtte jag kunna komma dit snart igen för lagret håller på att sina... ;-)

Vilt og vakkert sa...

Heisann, ja, vi må erkjenne at det er noen usannheter i svarene våre innimellom, men denne gangen var jeg sta - ville bare ha sanne svar. Det ble en ekstra utfordring. Rabarbra er en frukt, jeg sjekka fordi jeg også kunne ha endt med en r. Se mine sva,r der er det en lenke under frukt. orøverig fFlotte og interessante svar!
Ha fine dager framover ;:OD)

Annika sa...

Ja, de orden ja ... på den önskan du har. Låt oss få höra dem väldigt snart.
Jag är tillbaka igen efter tre helt underbara veckor i Sthlm.
Rabarber måste nog anses som frukt, det tror jag.
Ha det så gott denna onsdag!

Gunnel sa...

Vi har nästan svarta exakt lika på nr. 12. Jag började med att titta på The Sinner, men sen kom jag av mig. Får leta upp serien igen, för den var bra.

Kina sa...

The Sinner har ett annorlunda upplägg, men fast jag tycker den är jobbig ibland så kan jag inte sluta titta på den.
Om du aldrig rest med raggarbil, så har jag gjort det desto oftare. Min första pojkvän Bosse, som jag var tillsammans med i 5 år 5 månader och 6 dagar, var raggare. Och ryktet om raggarnas vidlyftiga leverne med sprit, slagsmål och sex är klart överdrivet. Motorintresserade unga män helt enkelt.
Rabarberkråm, rabarberpaj....mums!
Ditt sista svar håller jag helt med om, med mitt tillägg om rymdresan!
Ha det bra!

Anni sa...

<3 Dickens <3

Raggarbil har jag åkt, på Kungsgatan, men det hände bara någon enstaka gång :-)