torsdag 9 september 2021

Tråktorsdag




Även idag var det väldigt svårt att hitta något tråkigt med den här torsdagen. Jag menar strålande sol, inte ett moln på himlen och 21 grader. Drömläge ju:-) Så jag var riktigt "tacksam" när det ramlade ned ett A5-kort på hallmattan klockan 15:30 idag. Tack PostNord för denna tråkighet;-) 

Nya tider
Från och med den 27 eller 28 september får vi brev, tidningar och reklam varannan vardag. Paket och expressleveranser kommer varje vardag som tidigare.
 

Rullande schema
Brevbäraren kommer i ett rullande schema, det vill säga posten kommer olika dagar olika veckor, bla, bla, bla.
 

Som förut alltså
Med andra ord kommer utdelningen ske precis som förut. Har inte fått post dagligen på år och dag.
 

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.


12 kommentarer:

LillaSyster sa...

Jag är inte för post varann dag inte för att det är något vettigt o brevlådan varje dag. Men jag vill ju att födelsedagskort kommer fram på rätt dag.
Underbart ute, kom in nu och varit ute i linne och 3/4 byxor! Ha en bra kväll =)

Ditte sa...

Vad gäller Post Nord blir jag inte förvånad. Vi har en del post som kommer med City Mail och annan som kommer med Post Nord . Har inte fått veta att det ska bli ändringar med Post Nord. Men det kommer nog. Tycker City Mail fungerar bra.
Visst är det ljuvliga daga nu. Sitter i skrivandets stund på balkongen och fri idrott, "Dimond League " pågår.
Har varit lite åt ditt håll idag med båt. Pendelbåt från Ropsten. En perfekt dag för att vara ute.
Inget tråkigt här direkt. Inte alls.

Geddfish ♥ sa...

Inget tråkigt här heller, det tuffar på med de bekymmer jag har i datorn, men det löser sig. Underbart väder och jag har cyklat två mil.

Freedomtravel sa...

Haha, ja detta var ju ganska tråkigt faktiskt, inte döspännande i alla fall ;) Här har det inte heller varit så tråkigt faktiskt. Videomöte, cykelmekande i fint väder och en massa jobb vid datorn som kändes produktivt :) PostNord har vi hunnit besöka också för att lämna paket. Det är oftast en trevlig med ospännande upplevelse. I början på resan var det dock otrevligt när vi fick en p-bot och en väldigt obehaglig snubbe som lappade oss när vi stannade i 40 sekunder och medan jag satt kvar i bilen. Allt med detta är sååå skumt, från början till slut. Vi vet inte var det kommer sluta, men vi har inte betalat.

femfemman sa...

Ser man på! Även storstan får varannandagsutdelning! Av ingenting!
Härligt väder.. 23 grader idag. Tråktorsdsg... Blir lika irriterad varje gång av det uttrycket. Leta tråkigheter..nej, det är så dumt.
Men du gjorde ju inte det!! Bra!

Elisabeth sa...

Känns som det är länge sen det var någon ordning på posthanteringen!

Har varit en varm och gó dag idag. Orkade inte fixa allt jag tänkt, men det är ju en dag i morgon ocka!
Ha dé gott!

Susjos sa...

Fick exakt likadan info i vår brevlåda idag, trist tycker jag, allra helst nu när jag väntar på att få en kallelse till magnetröntgen, men men, det är bara att vänta vidare!
Vi hade i alla fall tur med vädret idag!
Ha det gott!

Ama de casa sa...

Härligt med så fint septemberväder och sen Diamond League på det :-)

Reklamen får dom gärna skippa helt och hållet för min del. Fast här i Spanien är det bara en eller annan lapp som hamnar i vår låda, så det är ändå överkomligt :-)

Anki sa...

Har inte så mycket post, så mig gör det detsamma om den kommer varje eller varannan dag. Lite trist bara om man skickar en födelsedagshälsning och den inte kommer fram den dag man tänkt - men det har den för övrigt inte gjort ändå ... inte med PostNord i alla fall.

Carita Liljendahl sa...

Ja-ja, Posten vänder på saken och säger att de jobbar hållbart ... visst, det sparar väl miljön att inte köra runt varje dag då det inte finns så mycket att dela ut till brevinkasten och postlådorna längre.
Men sorgligt ändå på nåt sätt. Det är SÅ kul att få brev, vykort, veckotidningar och annat via brevinkastet.

KajsaLisa sa...

Ha ha, jag fuskade och lade upp en gammal Torsdag, från semestern. Lade upp den idag eftersom jag kom hem sent i natt från jobbet.
Postnord innebär alltid tråkigheter :)
Tack för länken.

nalta norrland sa...

Vi har hittills fått post varje dag i veckan, okey ibland bara reklam… men ofta är det något till J, han får ju räkningar på leveranser och det kommer ju nån lastbil i veckan med varor, toaletter och varmvattenberedare är något han installerar i princip varje vecka.
Vädret… regn 🌧
Idag bokmärkesdag och boklista 📚
🤗