söndag 16 november 2014

Skyltsöndag: ”Två goda skratt kanske!?”

Efter nästan tre veckor med endast två (2) soltimmar totalt i huvudstaden tycker jag att det är dags igen för två goda skratt. Lite färgterapi ska ni få imorgon.

Joe & the juice


Har ju lovordat Joe & the juice förut. Kan liksom inte låta bli att dricka mig genom hela deras sortiment av juicer. Å vitaminer piggar ju upp – har jag hört;-) Vid kassan ligger skylten på bild nummer 1 (okej då, det är en lapp) och jag tycker den är lika rolig som de tre (väldigt snygga) killarna som tar emot beställningen, gör juicen och serverar den. Att lappen är skriven på engelska beror på att en av de unga ägarna är amerikan med sött krulligt hår.

Nakna flammor

Ja, jag vet – tvära kast denna skyltsöndag. Den här skylten (som lika gärna skulle kunna betecknas som etikett) hittade jag på Muji, det japanska företaget som säljer funktionella kvalitetsprodukter för hem, arbete, avkoppling och fritid hos Åhléns. Skylten visar varningen i en morgonrock. Det är bara en sak som jag undrar – finns det påklädda flammor också;-)

Det är många som skyltar utan förpliktelser varje söndag. Å det tackar Pumita för - hoppas jag;-)

PS. Å japp, jag vet att en naken flamma genereras när man stryker en tändsticka mot plånet på tändsticksasken, där det uppstår värme i form av friktion. Samtidigt överförs små mängder fosfor till stickans tändsats. Med hjälp av luftens syre sker en kemisk reaktion mellan den överförda fosforn och kaliumkloratet i tändsatsen. Tändstickan antänds. Det var då inte roligt längre, jag vet, men nu har ni kanske lärt er något;-) DS.

23 kommentarer:

Marina sa...

Himla tur att de talar om att morgonrocken brinner (naken flamma eller inte) annars kanske man skulle frestas att testa...;)

Olga T sa...

Ha ha! Skrattar gott!! Jo kanske var det telepati. Har tänkt en del på dig. Kommer nog ett mail snart :)

Anonym sa...

Om du av en händelse skulle titta i ugnen så finns där ett grillelement, det är en påklädd flamma

Ama de casa sa...

Vilken himla tur att Pumitas manager också kom med ett skyltsöndagsinlägg ;-)

Susjos sa...

Alltid livar ett skratt upp! Och så smickrande du BP, att var en av alla beauties i Täby!!!! :-)

Monica sa...

Haha en naken flamma dreglade ju grabbarna över förr i tiden:-)
Man kanske måste skriva så där eftersom en del inte verkar vara normalbegåvade:-)
Missar nog juice baren eftersom banken slutat med kontanter och jag är inte så impad av Täby faktiskt.
Ha en skön kväll, testade inte citronen HIHI

Stare Ström sa...

Skyltar är ett mycket vitt begrepp, tycker jag! Och så har jag äntligen fått lära mig varför en tändsticka tänder.

Eva Trillian sa...

Här i huset finns det bara en potentiellt naken flamma - men hon tänder inte på vad som helst ;) och allra minst på tändstickor!
Gillar "skylten" till dricksen - bara den är det ju värt att lämna dricks för :)

Pumita sa...

Hahaha, och gör de inte det frivilligt kan jag ju alltid bussa på min manager på dem. ;)

För mig är det fullständigt egalt om flamman är naken eller påklädd, håret ryker om den kommer för nära, typ.

Om den första är en tiggeri-... jag menar dricksmugg kan jag säga att det inte hjälper med humor heller, oavsett hur söta de är. De får finansiera sitt raggeri utan mitt bidrag. ;)

Susanne sa...

Nu har jag utökat mina kunskaper med vad en nacken flamma är,trodde att det var något helt annat ;)

Geddfish ♥ sa...

Såg att jag läst, men ej förstått. Saknade min kommentar ju ;)
Tror jag är lite trötter...
Jotack, jag var nyligen på Jönköpings Tändsticksfabrik och fick mig lite gratis info. Om flamman.

Kicki sa...

Oj, man skulle kunna tro att rocken är av fleece som är ett mer lättantändligt material! Tack för lektionen av naken flamma!:)

Rantamor sa...

Så fort att vi klätt på oss är vi påklädda flammor juh.....

Och vi räddar inte fisken från sälen...utan våra nät som han åker utåini som att han ägde dom, och vi får som Marjasin klippa å ja inte klistra dådå men sy....

Tjingelingen från Rantamor.

Mias Mix sa...

Mmm din juice-bar får mig att längta tillbaka till Sydamerika där vi drack fruktjuicer hela tiden. 8 kr för ett jätteglas med blandade frukter eller 4 kr för ett litet glas nypressad apelsinjuice. Slår vad om att din juice är dyrare än så ;)
Tror i alla fall de där snygga killarna i juicebaren föredrar nakna flammor istället för påklädda ;)

LissenTo sa...

Förstår att du dricker en massa juice, både för nyttighet och trevliga guys ..

Nakna flammor, hehe vore en syn det

Husbilen-Ellen sa...

Dagens skratt behövs, även om vi har haft soligt! Kramar Elisabeth

Hörni sa...

En flamma (naken eller påklädd) kan vara en vacker kvinna också, så med lite fantasi fick dina roliga bilder en gemensam nämnare. :)

cat sa...

Ja fy vilken mörk och grå tid det är nu. Behövde verkligen piggas upp. Tack för kemilektionen om nakna flammor :-)

Eva Trillian sa...

Sv: Jupp - flunsavaccin. Aj!

Life of Johanna sa...

Roliga skyltar, speciellt den första.... :) Där skulle jag lätt ge lite dricks :)

Life of Johanna sa...

Kan inte ta åt mig äran och valt ut, då de vann en tävling jag hade på bloggen och vinsten var gästblogginlägg :) Men visst blev det bra, lite olika inriktningar så.

Unknown sa...

Varför blir det liksom charmigare på engelska?
Favoritjuice? Om man ska in och liksom satsa bara på en.
/Kiki

Carita sa...

Ja men då vet jag ju var jag hittar mig själv i Täby... kanske man ska ta med egen sprit?