fredag 25 april 2014

Semester i solen


På Täbys enda pub finns tyvärr inte Corona öl utan bara Sol. Inga problem - dessa två sorter är mina absoluta favon under sommaren.

Idag tog jag semester, en väldigt väl tajmad sådan. Spenderade nämligen två timmar sittandes på en parkbänk å då underlättar det ju att solen skiner på en. Ifall att ni blir oroliga nu, så kan jag försäkra er om att jag inte spenderade dessa timmar med A-laget;-)

Premiär för i år
Eftersom väntandet var väl värt besväret och resultatet extremt positivt tyckte maken och jag att lite firande i eftermiddagssolen var på sin plats. Premiär för min favo öl under sommaren – Sol – med lite tilltugg. Att det verkligen var soligt ser ni på bilden, där det mörka partiet utgör skuggan av makens huvud.

Window shopping
Ja lite window shopping kan man ju inte undvika om man promenerar från Täbys enda pub genom centrumet och hem. Så varsågoda – här är dagens fynd!




Om man vill ha en åsikt om dessa två tröjor, och det vill "man", så kan jag tycka att budskapen är aningen motsägelsefulla och skulle kunna ha precis motsatt effekt.


Riktigt cool dekoration i ett skyltfönster tycker jag. Lite huvudlös bara;-)


Det här är mitt 56:e bidrag till Blogg 100. 56 down, 44 to go.

25 kommentarer:

Stare Ström sa...

Idag har jag också suttit i solen- och tinat och torkat upp efter en väldigt blöt resa. Men vinet var rikligt och gott och absolut inget fel på ölen heller! Vilket underbart budskap på mittbilden! :-)

Guldkryckan sa...

Sol drack jag ett tag, mest för den snygga flaskan förstås, men ändå ;)

Tilltugg ska jag inhandla imorgon, salami med brie, min favorit.
I övrigt blir det att slappa hela helgen...ville jag ju då, men det får bli en tur till ett ställe som heter Mölndal, stället som gud glömde tyckte jag när jag jobbade där en gång i tiden, men ett helt ok ställe.
Frugan ska kolla sina öron där på sjukan.
På en lördag?
Jo..extröppet för att korta köerna.
Så nu kanske frugan hör när jag ropar efter en kopp kaffe ;)

Ha en skön helg BP :)

Susjos sa...

Helt rätt dag att ha semester på! Det såg riktigt lyxigt ut på Täbys enda pub!
Ha en fortsatt skön helg, det ska visst bli fint hela helgen- såklart, eftersom jag ska jobba!

Olga T sa...

Jo det var dubbla budskap. Får hoppas att det var två olika tröjor och inte fram och baksidan ;)
Undrar vad du väntade på? Bra att det blev bra i alla fall!
Önskar dig en jättebra helg! Det ska ju bli soligt i helgen så jag tror att du kan njuta av din balkong.

Eva Trillian sa...

Ännu ett öl-tips ...nu får det allt bli sommar och semester!
T-shirtar har jag slutat läsa på ... de är mest irriterande, speciellt pga av bristfällig stavning ;) Här hade de ju stavat rätt (nåja) i alla fall ;)

Guldkryckan sa...

SV: Läser under veckan och garvare ganska gott emellanåt, speciellt hos dig :)

Kicki sa...

Stora läckra potatisklyftor, smarrig sås och läskande dryck! Tack, mer behövde jag inte ha!:) Ha en fortsatt trevlig semesterdag!
Kram

Freedomtravel sa...

Öl i solen är aldrig fel! Även om jag hellre dricker öl som smakar, ja... mer öl typ ;)

Freja sa...

Låter perfekt med en semesterdag i det fina vädret. Själv har jag börjat känna av solallergin, så jag får väl ta och flytta ner i källaren för sommaren snart...

Peranders sa...

Rejäla potatisklyftor. Ser ut som lämpligt tilltugg till öl.

LissenTo sa...

Perfekt tajmad semesterdag, antar att ni kunde sitta ute också. Härligt!!!!!!

Unknown sa...

Även jag är nyfiken på vad väntandet gav?
Underbara sol....jag har njutit jag med. Låt den fortsätta lysa och värma oss.
/Kiki

KajsaLisa sa...

Testa en Weisbeer i värmen. Den som hade satt ihop skyltdockorna hade humor.
Själv var jag i Kungsan idag och fotade körsbärsblommor, tack för tipset.

Marina sa...

Man får säga vad man vill, men just den där känslan ute i den först värmande svenska vårsolen finns det inte mycket som slår!

Geddfish ♥ sa...

Ölen SOL har jag smakat, helt OK.
Jag har fått lite färg nu i facet. Har varit ute mycket, och ska strax iväg igen för en hel dag. Underbart!
Ibland fönstershoppar jag, ibland handlar jag, idag har jag på mig nytt.

Monica o Jacob sa...

HAHA ja fun kan ju tolkas på många sätt;-)
Öl med tilltugg är ju aldrig fel.
Ha en skön helg

Ama de casa sa...

Så du har alltså också testat det där med att sitta på en parkbänk i stadsparken och mata duvorna... Ganska kul, faktiskt :-)

Härligt att ni har sånt finväder!

ansepanse sa...

vilka vackra bilder :) jag gillar båda budskapen, den undre kanske lite mer, den skulle jag kunna tänka mig ha :D
Sv: så du är en mänsklig planta :) jo, men det är nog jag också
kramar

Anonym sa...

Skönt när man väljer rätt semester-strödag. Sol har jag aldrig smakat. I vissa fall är det ingen merit att komma med i A-laget. Det finns mycket dubbelbottnat. Både när det gäller texter och bänkar. ;)
Täby centrum och hela Täby har jag många mysiga minnen av. Tibblehallen. Konserter. Biblioteket där jag gjorde min långpraktik. Täby Kyrkby. Roslagsbanan. Nostalgi när den är som bäst. Nu ska jag träffa en annan sol. Ha en bra lördag.

Erik Semlan sa...

Du verkar ha njutit av en skön, slöa (kanske också en shopping, dvs slösa) dag. ;-)
Vilka stora potatisklyftor! Redan öl mättar i sig, med det tilltugget till så blev du väl proppmätt.
Mode lämnar jag över till alla som jagar efter dagens "outfit".
Med nya ballonghuvuden blir skyltdockorna som nya!

llh sa...

Tummen upp för huvudlösa skyltdockor och ännu en dag med dubbeldos Sol (en från ovan, en i glaset men det fattade du ju :)

Hörni sa...

Att dricka en öl på en solig uteservering är aldrig fel, oavsett ölsort. :)

Anonym sa...

Ser ut som om svenska språket
håller på att dö ut. :(

"JAG VILL HA KUL"
"Vilken del av NEJ förstår du ej"

Njaa, kanske det är bättre på engelska. Va´ sägs?

Ruth i Virginia

Mias Mix sa...

Härligt med sol, mat o god öl! Och sista bilden är skitläcker! Så glad man blir av alla färger :)

Linnéa sa...

Den kavajen vill jag bara ha, NU!